MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 12:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 27, 2005 9:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
...sluchajcie, jestem wlasnie po regeneracji glowicy w Volviku. pojechalem wczoraj do pewnego warsztatu celem ustawienia zaplonu w tym ustrojstwie rodem z zakladow VW. w owym warsztacie byl pewien mechanik (ponoc pracowal 11 lat w serwisie volvo).

facet podszedl do rury wydechowej, schylil sie poczal ja wachac i palpacyjnie badac. po czym rzekl :

"PIATY GAR NIE PALI!!!"

czym predzej wrzucilem do bagaznika 7l dexrona + filtr (mial tez wymienic olej w ASB) i zniknalem z moca lt'kowskiego diesel'a.

czy ktos z Kolegow ma moze doswiadczenie z ustawianiem zaplonu w diesel'u?
ustawilem podlug znakow. a teraz zamiast kombinowac z katem pochylenia pompy - ustawiam na kole rozrzadu napedu pompy.
jestem gdzies blisko.
ale albo jak zimny kopci i nierowno pracuje lub odwrotnie...
pozdrawiam,

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
Post: śr kwie 27, 2005 10:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
pp pisze:
czy ktos z Kolegow ma moze doswiadczenie z ustawianiem zaplonu w diesel'u?


Obawiam sie że nie, w dieslu zapłon następuje samoczynnie, Tak jak pisałeś nalezy tu regulacje jakiekolwiek poczyniać zmieniając kąt położenia pompy.

A jeśli nierówno chodzi na zimnym silniku to możliwe że świeca któraś nie grzeje

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 27, 2005 11:34 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ustawianie zapłonu w Dieslu jest wyrażeniem żargonowym i oznacza kąt rozpoczęcia wtrysku... Swiece to chyba nie to, bo skoro przy niektórych ustawieniach pompy jest ok, to znaczy że świece są ok...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 27, 2005 1:42 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ocet pisze:
wiece to chyba nie to, bo skoro przy niektórych ustawieniach pompy jest ok, to znaczy że świece są ok


O ile sie nie myle świece słóżą tylko do ułatwienia rozruchu silnika a nie mają wpływu na jego działanie :D :D

Wykraplanie pompy czyli ustalenie odpowiedniego poczatku wtrysku polega na odpwiednim ustawieniu pompy wtryskowe do położenia wału.

W MB robi sie to mniej więcej tak:

1. ustawiasz wał na powiedzmy 22 st przed GMP (zależy to od motoru) mniej więcej stopnie zą takie jak pojemność
2. odkręcasz przewód wyskoiego cisnienia z pierwszej sekcji na pompie
3. wyciagasz z tejże sekcji zaworek zwrotny
4. wkrecasz specjalnie wykonany przyżąd (ucięty i odpowiednio wygiety przewód wysokiego ciśnienia) tak coby dziubkiem był do silnika
5. poluzowujesz pompe na srubach mocujących
6. przesówasz pompe tak aby gdy pompujesz ręczna pompką paliwo wypływało z rurki i powoli przesówasz pompe tak aż dojdziesz do efektu że podczas pompowania reczna pompką paliwo bedzie kapać z rurki krople na sekunde. Ruchy pomą sa naprawde nardzo minimalne w sumie sa to juz tylko delikatne puknięcia młoteczkiem.
7. Uwaga podczas dokręciania pompy szczególnie tylnej śruby - pompa potrafi sie przesunąć tak że nasze żmudne ustawiania pojdą w pi... du

No i to by było na tyle jeżeli o czymś zapomniałem to koledzy mnie poprawią.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 27, 2005 4:06 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
MacKuz pisze:
Ocet pisze:
wiece to chyba nie to, bo skoro przy niektórych ustawieniach pompy jest ok, to znaczy że świece są ok


O ile sie nie myle świece słóżą tylko do ułatwienia rozruchu silnika a nie mają wpływu na jego działanie :D :D

Generalnie masz rację, ale właśnie przy padnietej jednej świecy pierwsze chwile pracy silnika są wstrząsające, że się tak wyraże [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Przy ustawianiu kąta wyprzedzenia wtrysku w Volvo należy:

Sprawdzić czy znaki na pompie i wsporniku pompy się pokrywają, jeśli nie ustawić tak żeby były w jednej lini. (przy regulacji kąta NIE OBRACAMY POMPA WTRYSKOWĄ)
Sprawdzić czy jest właściwy naciąg paska, jeśli nie to wyregulować (trzy śruby mocujące wspornik pompy do bloku)

Następnie regulacje kąta możemy przwprowadzić na dwa sposoby, na goracym i zimnym silniku.

Na gorącym silniku - 90 °C
Jeśli mamy poprawnie wyregulowane i działające urządzenie rozruchowe: regulujemy kołem pasowym zębatym na wałku rozrządu - popuszczamy delikatnie śrubę mocującą koło pasowe tak żeby obracało się płynnie ale z oporem. Sprawdzamy czy znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła się pokrywają i ustawiamy tak koło zębate żeby wszystki trzy znaki ( nacięcie na kole, pompie i wsporniku sie pokrywały ).
Następnie dokręcamy koło zębate na wałku rozrządu i jeszcze raz sprawdzamy poprawność ustawień. (często przy dokręcaniu lubi się przestawić)

Na zimnym.
Odłączamy cięgno urządzenia rozruchowego od dzwigni wyprzedzenia wtrysku i dalej regulujemy jak wyżej.
Po regulacji kąta wtrysku pozostaje wyregulować nam ssanie,
jeśli "bimetal" działa prawidłowo, rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy, blokujemy linkę ssania tak żeby dzwignia wyprzedzenia wtrysku oparła się o ogranicznik napinając jednocześnie linkę, regulujemy "popychacz" dzwigni gazu i gotowe.

Regulacje te są wykonywane na oko ( pokrywanie się znaków na kole zębatym, pompie i obudowie ), dokładnie ustawia się na czujnik zegarowy wkręcany w pompę wtryskową po wykręceniu zaślepki w głowicy pompy. Regulacja przebiega identycznie jak wyżej z tym że odczytujemy z czujnika odpowiednią wartość np: 0,87 mm i już.

Ważne:
Należy zwrócić uwagę przy odczytywaniu pokrywania się znaków, należy tak się ustawić żeby nasze oczy, znaki i wał korbowy była w jednej lini, co w Volvo jest dosyć trudne [zlosnik] , to samo tyczy się pompy wtryskowej oś patrzenia musi być równoległa do osi wzdłużnej silnika.
Zawsze przy ustawianiu znaków kręcimy w prawo, jeśli miniemy znaki cofamy się o pół obrotu silnika i od nowa.
Ufffffff

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 9:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Z tego, co pamiętam (ale ręki nie dam sobie za to obciąć) to początek wtrysku w pompach VW można ustawić przy pomocy czujnika zegarowego wręcanego w srodek miedzy przewody wysokiegociśnienia w pompe wtryskową. sam nie robilem tego, ale widzialem za malolata, jak miałem praktyki warsztatowe.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 9:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
bardzo dziekuje Mackowi i Tianowi. rozne szkoly, rozne modele ;)
wozek znow smiga jak sie nalezy!

_________________
P.P.

MB L206 DG, '75

SAAB 900i, 2.0, '88

VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88



"DAS BESTE ODER NICHTS,

HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl