MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 16, 2005 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Witam,

Korki, temperatura otoczenia wcale nie wysoka (taki maj jaki mamy), wymienione świeżo olej (Mobil1 15W40) płyn w układzie chłodzenia, świece, kable WN, komplet filtrów no i:

postoję troszkę w korkach a temperatura na silniku 100 stopni, obawiam się że któregoś dnia będę musiał zjechać na pobocze czego wcale nie chcę, czy przyczyną może być nie pierwszej już młodości pompa wody?? a może macie jakieś inne pomysły? :-?

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 11:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
A jak z termostatem? To zdaje się najczęstsza przyczyna korkowych gorączek.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 11:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
filippo pisze:
A jak z termostatem? To zdaje się najczęstsza przyczyna korkowych gorączek.


Nie sprawdzałem, myślałem że termostat to głupiej nawet w jeździe bez korków :-?

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 11:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Wszystko zależy od pokonywanych tras. Jeśli termostat zepsuty a trasy dłuższe i bez postojów to specjalnej różnicy nie widać a jeśli korki, światła, krótkie trasy to od razu temperaturka skacze bo przepływu powietrza nie ma. Taka sugestia bo pewności nie mam. Powodzenia w szukaniu!

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł: Chyba wiem.
Post: pn maja 16, 2005 12:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Masz praktycznie taki sam silnik jak ja. Mam podobne objawy (to znaczy jeszcze nie bo za chłodno ale piszę o sytuacji w zeszłym roku w lecie). Na 100% u mnie "szwankuje" WISCO czyli wiskozowe sprzęgło wentylatora. Element nienaprawialny - tylko do wymiany. I dość kłopotliwy bo od niczego innego nie pasuje (kręci się w inną stronę niż większość Mercowych silników). Można dostać i kupić podróbę bo chyba używką nie ma się co bawić. Jak najprościej sprawdzić? Po porządnym rozgrzaniu silnika nie powinno się dać zatrzymać wentylatora (no nie gołą ręką :) ). Mój da się zatrzymać ręką w roboczej rękawicy tak więc mnie też czeka wymiana. Powodem może też być słaba pompa, "zapieprzona" chłodnica no i termostat. Ale ja po tych objawach stawiam na WISCO.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 1:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
AndyS pisze:
Po porządnym rozgrzaniu silnika nie powinno się dać zatrzymać wentylatora (no nie gołą ręką )


Zakładam, że jak podejmę taką próbę to nie spalę nic?? :P

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 1:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Chyba tylko palce jak WISCO jest dobre. :) A tak poważnie to przytrzymaj tylko chwilę. Najlepiej jażeli masz możliwość to najpierw uruchom silnik na zimno i wyczuj jakiej siły potrzeba do zatrzymania wiatraka. Potem zrób to na gorąco - siła powinna być znacząco większa. Przy określonej temperaturze (nie wiem jakiej) siłą oporu wentylatora wyraźnie wzrasta. Powodzenia.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 5:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
u mnie tez chyba wisco padlo bo nawet przy bardzo goracym silniku da sie rekazatrzymac wiatrak-ale mam jeszce dwa elektryczne, ktore w razie mocniejszego zagrzania ratuja sytuacje.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 6:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Kozmo1 pisze:
u mnie tez chyba wisco


Orientujecie się może jakie koszty??

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł: A więc tak:
Post: pn maja 16, 2005 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
W zeszłym roku za podróbę chcieli 230zł. za Sachsa 320zł, oryginał to koszt rzędu ponad 400zł.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 10:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mnie niedawno na tym forum oświecono, że ta kreska na wskaźniku pomiędzy 80 a 120 stopni to nie 100 ale 90, więc jeśli w ten sam sposób masz wyskalowany wskaźnik w w124 to jest wszystko ok, mnie też dochodzi do tej kreski a później już wentylator hamuje zapędy płynu chłodzącego.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 10:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
areksz1977 pisze:
że ta kreska na wskaźniku pomiędzy 80 a 120 stopni to nie 100 ale 90


U mnie jest niestety pomiędzy tą kreską a 120 :x

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl