MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 10:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: M102
Post: śr maja 25, 2005 5:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:31 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie
Niedługo jadę oglądać silnik z 230e na gazie (chcę przełożyć do mojego- mam teraz 200d)
Prosiłbym o kilka wskazówek na co mieć szczególną uwagę. Czy są jakieś haczyki, słabe punkty tych silników na które trzeba mieć szczególny wzgląd przy zakupie?

Z góry dzieki za rady

P.S Silnik chcę kupić z całymi bebechami dodatkowymi (skrzynia, wał, most)

_________________
W Raz Dwa Trzy 200D lat kilka z myślą o 230E
No wałaściwie to teraz 123 230 e, rany jaka różnica!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 25, 2005 5:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
wałek rozrządu, to znaczy krzywki na nim i dzwigienki popychaczy zaworów. Musisz poprosić o zdjęcie pokrywy zaworów.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 25, 2005 6:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:31 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Witek pisze:
wałek rozrządu, to znaczy krzywki na nim i dzwigienki popychaczy zaworów


NO ok ale gołym okiem to chyba średnio sprawdzę( może fachowiec by zobaczył) ale ja to nie sądzę , chyba że jest jakiś prosty sposób, nie wymagający do tego żadnej "skoplikowanej aparatury" :-?

_________________
W Raz Dwa Trzy 200D lat kilka z myślą o 230E

No wałaściwie to teraz 123 230 e, rany jaka różnica!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 25, 2005 8:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Na pewno nie kupuj bez pomiaru kompresji, którą w benzynie zmierzyć dużo łatwiej.

Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop.

Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 25, 2005 10:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:31 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Na pewno nie kupuj bez pomiaru kompresji, którą w benzynie zmierzyć dużo łatwiej.

Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop.

Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz.


Skrzynia ma się rozumieć sprawa wiadoma

Pomiar kompresji na garach będzie ( tu jeden ból - wiem ile ma mieć diesel nie wiem za to jakie ciśnienie ma mieć benzyniak)

Niezbyt za to ogarniam o co chodzi z tym kolektorem :o dziękuje znaczy przeżera się łatwo ?

_________________
W Raz Dwa Trzy 200D lat kilka z myślą o 230E

No wałaściwie to teraz 123 230 e, rany jaka różnica!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 25, 2005 11:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
benzyna powinna mieć około 12 atm.
BTW: odpuść tego swapa, diesla zawsze sprzedasz a z zakupem "gotowej" benzyny teraz nie ma problemu...

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 29, 2005 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wałek rozrządu,...widać po krzywkach ( ne jestem znawca), podobno silniki 230 ale te 115 miały słabe wałki - nieutwardzone i w nich krzywki sie wycierały nastepne( 102) były chyba ok. to widać na oko jak odkręcisz wlew oleju ( krzywka nie moze mieć zadnej krawędzi). czy 12 atm. to trzeba sprawdzić bo tyle to mają silniki w motocyklch. samochodowe, też sa tak sprężone..? inna skrzynia do silnika 115 inna do 102 rozrusznik.... ale jak pisałem nie jestem znawca..

_________________
MB 123 230 M115 78r.
VFR 750. Junak 61r.
huberto73@gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 7:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Proste konkretne odpowiedzi:
Wałek- słaby jak cholerka - mam taki motor i wiem, Witek robił remont i też wie, widziałem jego wałek ( nie miał krzywek) :)
Nie stwierdzisz ,czy wałek jest walnięty, gdy nie odkręcisz pokrywy,bo po odkręceniu korka widać jedynie początek, a co z ostatnimi garami???
Skrzynia biegów- jest całkowicie inna za sprawą rozrusznika który jest z drugiej strony, nie ma co się matrwić dużo jest skrzyń na rynku, bo pasuje od modeli 124 czy 201 ja już zrobiłem taki przeszczep
Ciśnienie - tak jak pisali koledzy ważna sprawa i 12 czy 13 atm to normalne w bezynie i Wżne aby było w miarę równe na wszystkich cylindrach
Kolektor- tu akurat nie mogę się wypowiedzieć bo nie wiem o co chodzi, pamiętam jednak , zę Witek szukał czegoś takiego i było ciężko

LPG a silnik - trza sprawdzić czy nie miał za dużo wybuchów , tu zaczyna się problem bo trza kopać.Najczęstrzym problemem jest taka mała czarna puszka umieszczona pod kolektorem ssącym do której wchodzą węże z powierzem, sprawdź czy jest cała , bo to jest drogie i ciężkie w znalezieniu.
Druga rzecz to po odkręceniu filtra na "pompie wtryskowej" jest taka metalowa klapa, która czsem po eksplozji lubi się wygiąć i wtedy zaczynają się problemy , nierówno chodzi itd i są problemy z regulacja.

Drobnostki - to plastikowa obudowa termostatu - czasami problem z dokręceniem aby nie ciekło

Pozwoliłem sobie napisać tego posta po to , aby zebrać wszystkie informacje w całość :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 11:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:31 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za wskazówki.
Silnik juz kupiony.
Ciśnienie na garach 13 - 13,5.
Zadnych ślandów po wybuchach.
Silniczek chodzi jak złoto - żadnych przerw, stuków itp.
Jedynie wydmuchane uszczelki spod kolektora.
Teraz przeszczep i hula kula.

_________________
W Raz Dwa Trzy 200D lat kilka z myślą o 230E

No wałaściwie to teraz 123 230 e, rany jaka różnica!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 1:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
wziales wsyztsko??? mam na mysli silnik, wiązkę główną, przewody paliwowe , zespół pompa - akumulator cisnienia - filtr montowany z tylu z prawej strony, co robisz ze zbiornikiem paliwa??? tez sie przymierzam do wymiany :))))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 2:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:31 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
dobrzan pisze:
wziales wsyztsko??? mam na mysli silnik, wiązkę główną, przewody paliwowe , zespół pompa - akumulator cisnienia - filtr montowany z tylu z prawej strony, co robisz ze zbiornikiem paliwa???


Chyba wszystko co trzeba.
Silnik(alternator, rozrusznik), skrzynia, wał, most, przewody elek.(wiązke główną, moduł, cewkę), pompkę paliwa z pod baku(przewody paliwowe zostawiam swoje, bak wypłukam z ropy i tez zostawiam, instalację gazową (fajnie, bo zbiornik na gaz mam 85 litrowy-będzie można bez obaw w dalsze trasy wyrywać). Zapomniałem tylko ciengien od skrzyni biegów (ale to mały zgryz) i wiatraka od chłodnicy(przełożę z diesla). Trochę zabawy będzie z elektryką ale myślę że fachowiec, który przerobił już trochę benzyn nie powinien mieć z tym problemu. Przewody gazowe dam nowe bo starych się nie opłaca. Myslę też, żeby schować wlew gazu w środku, w bagażniku - bo średnio mi się podoba pomysł dziurawienia blachy, muszę to przemyśleć. Wszelkie sugestie mile widziane :P

_________________
W Raz Dwa Trzy 200D lat kilka z myślą o 230E

No wałaściwie to teraz 123 230 e, rany jaka różnica!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 2:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:31 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
A jeszcze mi się przypomniało.
Podobno był na stronie gdzieś schemat elektryczny do 102 czy 110 (podobno ten sam) ale nie mogę znaleźć.
Jakby kto co wiedział to będę wdzięczny [smiech]

_________________
W Raz Dwa Trzy 200D lat kilka z myślą o 230E

No wałaściwie to teraz 123 230 e, rany jaka różnica!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
No to teraz docenisz jazdę na silniku benynowym /LPG
To jest jazda, nie to co diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 11:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jonek pisze:
(me: how) pisze:
Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop.

Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz.


Niezbyt za to ogarniam o co chodzi z tym kolektorem :o dziękuje znaczy przeżera się łatwo ?


(me: how)-owi chodzi chyba o to, ze w tym motorze kolektory wydechowe pekaja. Jednak z tego co ja wiem to miedzy 3, a 4, a nie miedzy 1, a 2 cylindrem. Gratuluje zakupu - to naprawde bardzo zwawy motor. Niejeden sie zdziwi [zlosnikok] ;) 8) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 31, 2005 12:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Jonek pisze:
Myslę też, żeby schować wlew gazu w środku, w bagażniku - bo średnio mi się podoba pomysł dziurawienia blachy, muszę to przemyśleć.


Z tego co wiem - w swietle przepisow dostep do wlewu LPG musi byc z zewnatrz pojazdu - czyli nie mozna instalowac wlewu w bagazniku (tez bym tak chcial)...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl