MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 7:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: DYLEMAT
Post: czw cze 02, 2005 4:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn wrz 20, 2004 11:51 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa,Bełchatów
Mam pytanie do szanownych kolegów zorientowanych lepiej niż ja w temacie.
Właściwie zdecydowałem już się na zmianę samochodu i są dwie opcje:
1) W126 SEC 500 z 88 roku z pełnym praktycznie wyposażeniem(241tys przebiegu)
2) Znowu beczka Coupe tylko 2,8 z 84 roku z bogatym wyposażeniem.(160 tys.przebiegu)
A więc auto które będzie u mnie będzie przemierzało rocznie ok 35-40 tys. km, będzie to auto użytkowe.
Które z nich Waszym zdaniem lepiej sie spisze i czy koszty w użytkowaniu SEC i CE są jakoś bardzo różne.Znam dokładnie W 123 230 CE i wiem, że jest to bardzo przyjazne kieszeni autko.
SEC pociąga znowu V8:)
Interesuje mnie również spalanie obu aut...dodam że na 100% będą jeździć na gazie i nie potrzebuję komentarzy że to bez sensu...mam już wyrobioną opinię.
Będę wdzięczny za wszelkie rady....dodam,że oba auta są w stanie naprwdę super....i ci ciekawe...ceny praktycznie te same.
Poniżej link do SEC.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C269375
A może ktoś już zna ten samochód?...sprzedają go od lutego gdzieś...
Acha..moja Coupeta na sprzedaż...jeszcze bo już prawie poszedł:)

_________________
W140 500 CL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 5:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
za te pieniądze szukałbym 124 :D w dieslu jeśli ma być to auto uzytkowe, lub jeśli lubisz gaz do z benzyną ale jednak 124.
coupe szkoda do codziennej jazdy :(

tym seciem jest ktoś zainteresowany = jesli go kupi nie bedzie tematu, jęli nie kupi też nie ma teamatu [zlosnik]

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 6:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
kriss pisze:
W126 SEC 500 z 88 roku z pełnym praktycznie wyposażeniem(241tys przebiegu)


Rzeczywiście praktycznie z pełnym wyposażeniem, moim zdaniem brakuje tam podstawowej dla takiego auta rzeczy jak ASR.

Nie będize to auto przyjazne dla Twojej kieszeni, zakładając takie przebiegi na benzynie, ale ja zdecydowanie wolałbym właśnie 500 SEC.
Dopóki nie zdecydujesz pasja czy kieszeń, będziesz miał problem, tego się poprostu nie da pogodzić [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 6:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn wrz 20, 2004 11:51 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa,Bełchatów
w paliwie podejrzewam jakieś 300 zł różnicy...chyba że się mylę...kwestia części eksploatacyjnych jeszcze i dlatego czekam na odpwoedzi od znawców tematu.....jeszcze będę oglądał W124 300CE z 1990 roku i z 1992....o tych autkach też chętnie się czegoś dowiem..

_________________
W140 500 CL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 6:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Zieloniutki pisze:
kriss pisze:
W126 SEC 500 z 88 roku z pełnym praktycznie wyposażeniem(241tys przebiegu)


Rzeczywiście praktycznie z pełnym wyposażeniem, moim zdaniem brakuje tam podstawowej dla takiego auta rzeczy jak ASR.

Na fotkach z wczesniejszych aukcji tegoz auta jesli mnie pamiec nie myli byl ASR. Natomiast na 100% nie myli mi sie, ze komora silnika w tym aucie wygladala lepiej niz podczas wyjezdzania z fabryki = taka byla czysta. Plus dlubanina w wiazce.
To auto sprzedaje sie DLUZEJ niz od lutego, i jak sadze nie bez powodu.
Acha - jest z Malborka.

PS. Osobiscie uwazam ASR za niepotrzebny bajer, i to na dodatek bardzo drogi w naprawie - a wystarczy, ze zrypie sie czujnik w moscie (ma prawo w aucie ponad 10-letnim)

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 7:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
JareG pisze:
Osobiscie uwazam ASR za niepotrzebny bajer


Czy podczas ruszania na śliskiej nawierzchni 5-cio litrowych autem również jest to bajer?? Ostatnio doszedłem do wniosku, że w Polsce to jesienno-zimowych m-cy jest aż 8-9 [zlosnik]

Co do kosztów zgadzam się, ale tak jak powiedziałem wcześniej:
Zieloniutki pisze:
Dopóki nie zdecydujesz pasja czy kieszeń, będziesz miał problem, tego się poprostu nie da pogodzić

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
kriss pisze:
kwestia części eksploatacyjnych jeszcze i dlatego czekam na odpwoedzi od znawców tematu


Znawcą rzeczywiście nie jestem :roll:

Jedno jest pewne, inaczej mechanicy liczą gościa jeżdzącego 123 (nawet coupe) a inaczej W126 (tym bardziej SEC) [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 7:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Zieloniutki pisze:
JareG pisze:
Osobiscie uwazam ASR za niepotrzebny bajer


Czy podczas ruszania na śliskiej nawierzchni 5-cio litrowych autem również jest to bajer?? Ostatnio doszedłem do wniosku, że w Polsce to jesienno-zimowych m-cy jest aż 8-9 [zlosnik]

Oczywiscie. Ja zima jezdzilem SEC ktory ma 300KM i smiac mi sie chcialo, jak blokowali mi podjazd posiadacze nowych plastykow z cala kupa elektroniki... [hehe]
ABS tez wylaczam, jest niepotrzebny [zlosnik]

Slowo o kosztach: nie ma co gadac - albo rybki, albo akwarium.. albo woda w dupie. Co kto lubi [zlosnik][hehe]
Lecz w przypadku ASRu w/w czujnik to 1500 zl netto, i nie masz raczej szans na uzywke. A co najciekawsze, jesli masz ten czujnik uszkodzony, to sie mozesz dosc latwo utluc - jeden kolega z W-wy jechal sobie 80 i nagle sprzet stwierdzil, ze trzeba zablokowac jedno kolo. No i bylo bliskie spotkanie z rowem, bez wiekszych strat. Ale taka sztuka wychodzi raz [hehe]
Tak wiec lepiej podarowac sobie nowinki, ktore juz w l. 80 mialy swoja wlasna inteligencje.. a teraz czesto maja/moga miec uwiad starczy [oczko]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 7:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
JareG pisze:
Oczywiscie. Ja zima jezdzilem SEC ktory ma 300KM i smiac mi sie chcialo, jak blokowali mi podjazd posiadacze nowych plastykow z cala kupa elektroniki...
ABS tez wylaczam, jest niepotrzebny


Kriss w końcu to JareG ujeżdza 126 nie ja :cry: .Dlatego ciśnij go o argumenty za i przeciw 126[oczko].
Wypruj kieszenie nie będziesz musiał w nie zaglądać jak kupisz 126 [usmiech]

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 8:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Wielka wada ASR jest taka ze jak sie wyłaczy to ustrojstwo to swieci ten trujkat na na liczniku i daje po oczach-w nocy to juz sie nie da jechac.Ja cały czas mam właczony ....W 126 jest pstryczek właczony/wyłaczony??????

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
A ja sie wogóle dziwie jak facet chce kupić takiego kolosa skoro ma on sluzyć do jazdy dziennej np do pracy buhahahah mam kolege ktory ma plastika W201 92 rok w benzynie 200 i narzeka jak ma przejechadz 100 km bo mu zlopie zlopownik nie mniej niz 10 aha koleś ma w automacie i niema mocnych BENZYNA W MERCEDESIE TO BYŁ I BĘDZIE ZAWSZE ŻŁOPOWNIK OCZYWISCIE LPG NIE WCHODZI W RACHUBE SKORO NIE STAĆ NA BENZYNE TO TRZEBA SOBIE ROWER KUPIĆ przynajmniej dla mnie to nie jest auto do pracy !!!!!!! no chyba ze z portfela sie wylewa I LUBI SIĘ CZĘSTE ODWIEDZINY U MECHANIKA ZE WZGLĘDU NA ELEKTRONICZNE COPY W TAKIM SECU JAK TO MÓWIĄ NIEMCY

KEINE ELEKTRONIK KEINE PROBLEM

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany
2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 8:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Tak wlasciwie kriss to po co kombinujesz? Wyremontowales auto, a teraz bedziesz je sprzedawal? Dzis widzialem Cie na Bielanach i Twoja coupe ladnie sie prezentuje [brawo] !

JareG pisze:
Na fotkach z wczesniejszych aukcji tegoz auta jesli mnie pamiec nie myli byl ASR.


Nie ma kontrolki - nie ma ASR-u [zlosnik] . Tak myslalem :roll: . Myslalem tez, ze ASR byl od 1989 roku, ale chyba bylem/jestem w bledzie, bo znajomy ma 560 SEL z 1987 w wersji USA i ma ASR, choc nie ma zadnych kontrolek :-? :o .

JareG pisze:
PS. Osobiscie uwazam ASR za niepotrzebny bajer, i to na dodatek bardzo drogi w naprawie - a wystarczy, ze zrypie sie czujnik w moscie (ma prawo w aucie ponad 10-letnim)


Moim zdaniem ASR to bardzo przydatny wynalazek, ale co kto lubi.

JareG pisze:
ABS tez wylaczam, jest niepotrzebny [zlosnik]

Musisz byc naprawde bardzo dobrym kierowca, skoro zbyteczny jest Ci ABS i ASR w ciezkim i mocarnym aucie :roll: . Jakbym mial W 126 to chcialbym miec to i to.

Beczko Maniak pisze:
mam kolege ktory ma plastika W201 92 rok w benzynie 200 i narzeka jak ma przejechadz 100 km bo mu zlopie zlopownik nie mniej niz 10 aha koleś ma w automacie


M 102 na gazniku naprawde duzo pije, a mocy brak. Zdecydowanie bardziej godny uwagi jest 230 E.

Beczko Maniak pisze:
SKORO NIE STAĆ NA BENZYNE TO TRZEBA SOBIE ROWER KUPIĆ


Jest jeszcze inne rozwiazanie, ktore ja wybralem - mozna kupic karte miejska [zlosnik] [hehe3].
[zlosniki]

Beczko Maniak pisze:
BENZYNA W MERCEDESIE TO BYŁ I BĘDZIE ZAWSZE ŻŁOPOWNIK OCZYWISCIE LPG NIE WCHODZI W RACHUBE


Benzynowy MB nigdy nie mail byc ekonomiczny i nigdy nie byl przeznaczony dla oszczednych. Zamiast LPG wole motyw z karta miejska [zlosnik] ;) .
[zlosniki]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 9:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MERCEDES 4 EVER pisze:
Wielka wada ASR jest taka ze jak sie wyłaczy to ustrojstwo to swieci ten trujkat na na liczniku i daje po oczach-w nocy to

Tak samo jak ABS [hehe]

Cytuj:
juz sie nie da jechac.Ja cały czas mam właczony ....W 126 jest pstryczek właczony/wyłaczony??????

Chyba* jest, ma symbol takiej jakby oponki.. ale nie rozumiem do konca Twojego problemu: czy dla Ciebie wlaczony = swiecenie po oczach? Bo standardowo jest tak, ze ASR jest aktywny i nic sie nie swieci, DOPOKI nie dojdzie do jakiejs akcji na kolach - wtedy trojkat mruga, odpowiednio do trwania akcji

* ja nie mam zbednych bajerow, autem z ASRem (w126 500se '90) jechalem, widzialem ze i jak dziala i tyle

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 9:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
To jest tak -zapalam i gasie trójkat czyli ASR czuwa.Jak sie rusza lub w zakrecie na sliskim/piachu cos sie dzieje to miga sobie.Ale jak by chciał wyłaczyc go przyciskiem i jakies wygłupy robic to po ciemku bardzo daje po oczach bo swieci jak głupi-ciezko sie wtedy jedzie i tyle.Wpraktyce jest cały czas aktywny, i zapewne o to chodziło konstruktorom.A mozliwosc wyłaczenia to zapewne jest na okazje zimy/zakopania jakiegos.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 9:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Mitu pisze:
JareG pisze:
Na fotkach z wczesniejszych aukcji tegoz auta jesli mnie pamiec nie myli byl ASR.


Nie ma kontrolki - nie ma ASR-u [zlosnik] . Tak myslalem :roll: . Myslalem tez, ze ASR byl od 1989 roku, ale chyba bylem/jestem w bledzie, bo znajomy ma 560 SEL z 1987 w wersji USA i ma ASR, choc nie ma zadnych kontrolek :-? :o .

Ano. Ja tak samo, wydawalo mi sie ze ASR jest od czas ostatniej zmiany w serii.. ale zgodnie z dokumentacja, moze byc spokojnie od '86
Jutro postaram sie znalezc fotke komory silnika tego SECa, chyba ja zrzucilem - wlasnie dlatego, ze byla idealnie czysta [hehe]

Mitu pisze:
JareG pisze:
PS. Osobiscie uwazam ASR za niepotrzebny bajer, i to na dodatek bardzo drogi w naprawie - a wystarczy, ze zrypie sie czujnik w moscie (ma prawo w aucie ponad 10-letnim)


Moim zdaniem ASR to bardzo przydatny wynalazek, ale co kto lubi.

JareG pisze:
ABS tez wylaczam, jest niepotrzebny [zlosnik]

Musisz byc naprawde bardzo dobrym kierowca, skoro zbyteczny jest Ci ABS i ASR w ciezkim i mocarnym aucie :roll: . Jakbym mial W 126 to chcialbym miec to i to.

Bez przesady. Jestem calkiem zwyczajnym kierowca, moze duzo wiecej jezdze nic przecietna (30-40kkm rocznie), roznymi MB, rozne trasy.. i jesli znam swoje auto (jaka ma droge hamowania, czy rowno lapia zaciski etc.), to naprawde nie ma potrzeby 'mienia' wspomagaczy wlasnego mozgu.. ktore moga nie zadzialac tak, jakby sie chcialo.
A poza tym, wlasnie majac duze ciezkie auto to niewielu rzeczy trzeba sie bac [hehe]
PS. Poduszke tez odlaczylem, niezbyt dobrze sie czuje po wystrzale czlowiek z okularami na nosie..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl