MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 10:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lip 27, 2005 10:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Samsung, jak juz znajde swoja ukochana w123T to takie cudo jej zapodam.

Szkoda zwlaszcza silnika.Przy okazji moze i komfort cieplny uzytkownikow sie poprawi.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 27, 2005 11:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
qzyn pisze:
Samsung, jak juz znajde swoja ukochana w123T to takie cudo jej zapodam.

Szkoda zwlaszcza silnika.Przy okazji moze i komfort cieplny uzytkownikow sie poprawi.


:) [ok]

To naprawdę jest super sprawa!
Moim zdaniem tylko DEFA ma tak kompleksowa ofertę - przy kompletnym zestawie ( takim jak ja zamówiłem) - zastajesz ciepły silnik + nagrzane do żądanej temperatury wnętrze pojazdu i odszronione szyby + naładowany i o odpowiedniej temperaturze akumulator. Dodatkowo w czasie jazdy na wyświetlaczu masz cały czas podgląd na stan akumulatora (woltomierz) + informację o temp. zewnętrznej + alarm oblodzeniowy.
Zgłoś się do nich:
http://www.intercars.com.pl/wydarzenia. ... ail&uid=58

laudan pisze:
jest 1 dmuchawa, czy wiecej?

Jeżeli chcemy ogrzać w środku np. mikrobus – zawsze można dokupić osobno dodatkową drugą dmuchawę np. na e-bay:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WD1V

Pozdrawiam [cool] - S1


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 01, 2005 1:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
(me: how) pisze:
jakie to ma zalety w stosunku do spalinowego i niezależnego przede wszystkim Webasto w podobnej cenie, które dziś już za niewielkie pieniądze można odpalić telefonem komórkowym?.


Jeszcze o tych zaletach, która ja dostrzegam i dlaczego wybrałem to rozwiązanie:

A/ Cena:

WEBASTO około od 3.500,- do 4.500,- zł (bez montażu)

http://www.ogrzewania.pl/index.php?cPat ... e285a1f08f

http://www.ogrzewania.pl/index.php?cPat ... e285a1f08f

DEFA
Możliwe są dwa rozwiązania:

1/ montaż samej grzałki silnika - 700,- zł (koszt z montażem)
2/ montaż kompletnej instalacji - 2.400,- zł (koszt z montażem)


B/ Kompleksowość działania:

WEBASTO
- wodne:
Ciepło wytwarzane jest w trakcie spalania paliwa w komorze urządzenia, a następnie poprzez wymiennik ciepła przekazywane do układu chłodzącego bloku silnika i dalej do nagrzewnicy samochodu, skąd dzięki wentylatorowi jest wtłaczane poprzez kanały wentylacyjne do wnętrza pojazdu.

- powietrzne:
Silnik nie jest podgrzewany – ogrzewane jest tylko wnętrze pojazdu.

DEFA
Niezależna grzałka umieszczona bezpośrednio w płaszczu wodnym silnika – podgrzewa silnik.
Niezależna ceramiczna dmuchawa umieszczona w kabinie – ogrzewa błyskawicznie całe wnętrze pojazdu.
Elektroniczna „inteligentna” ładowarka – „pilnuje” stanu naszego akumulatora.


C/ Zimowy problem o nazwie – „akumulator”:

Otóż KAŻDE Webasto zużywa także prąd z naszego akumulatora (a jakie często są nasze akumulatory?). Webasto jako takie to pobór mocy rzędu kilkudziesięciu W (nawet 80 W). I tez zależny od modelu, ale załóżmy "na okrągło" dla lepszego liczenia 48W. To daje prąd 4A czyli nowa super sprawna i naładowana bakteria 60Ah wytrzyma 15h w temperaturze +20 st C ( temp testowa dla aku). I dalej zaczynają się schody. Webasto pracuje raczej w zimie, czyli wtedy, kiedy pojemność baterii spada. O ile? - nie wiadomo, bo to zależy od stanu baterii i od jej charakterystyki. No i oczywiście od temperatury na dworze. Przy -20C niewiele jej zostanie. Dodatkowo niektóre rozwiązania korzystają także z elektrycznej dmuchawy pojazdu. Tak, więc może być problem z uruchomieniem naszego silnika z powodu braku prądu potrzebnego dla rozrusznika ( a jak się jeszcze włączą świece żarowe?). Przy częstej jeździe na krótkich odcinkach pojemność baterii będzie z każdym dniem coraz mniejsza. Wiem od znajomych, że zdarzało im się rozładować w ten sposób baterię do zera. Przy zastosowaniu DEFY akumulator mamy zawsze naładowany na full + zagrzany silnik + ogrzane wnętrze pojazdu + odszronione szyby. Zresztą - dlaczego w 70% samochodów wyposażonych w ogrzewanie postojowe w Szwecji i Norwegii jest DEFA? Oczywiście jest minus – musi być dostępne gniazdko. Ale czy zazwyczaj codziennie rano nie ruszamy z pod domu? A na parkingach strzeżonych (jak pojedziemy w podróż) i hotelowych – słupek z gniazdkiem i w Polsce powoli staje się normą.

Podsumowując i tu i tu są plusy i minusy. Dla mnie (w mojej konkretnie sytuacji – sposób użytkowania auta) – więcej plusów ma DEFA. Ale każdy oczywiście musi to ocenić indywidualnie.



Pozdrawiam - [cool] - S1




ps/
Dla zainteresowanych tańszym rozwiązaniem – link do sklepu w Bielsku-Białej gdzie są do kupienia grzałki do W132 rodzimej Polskiej radosnej twórczości rzemieślniczej. Koszt zakupu niski – ok. 100 – 200 zł:

http://www.eps.bielsko.pl/Grzaly/PC400_Merc.html


http://www.eps.bielsko.pl/grzalki.htm


Dla chcących zgłębić problematykę produktów bardziej zaawansowanych technologicznie ;) :) - link do Niemieckiego Waeco:

http://www.waeco.de/de/produkte/defa_de_luxe_plus.php


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 01, 2005 4:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
A to piekne W 123 to stoi pod chmurką ze tak jest przygotowywane kompleksowo na mroz? Jesli stoi w garazu i garaz ma jakiekolwiek ocieplenie i temp nie spada ponizej 0 to ja nie widze powodu zeby to montowac....Chyba ze stoi na sniegu i mrozie to mozna....Moj stoi w nieogrzewanym garazu i pali bez problemu......

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 01, 2005 4:15 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
MERCEDES 4 EVER pisze:
A to piekne W 123 to stoi pod chmurką ze tak jest przygotowywane kompleksowo na mroz?

odpowiedź w pierwszym poście:
Samsung1 pisze:
U nas występuje taka sytuacja (ilość członków rodziny x ilość pojazdów – większość niestety parkuje pod wiatą)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl