MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 8:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 01, 2005 3:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 26, 2005 3:40 pm
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Proszę o kilka odpowiedzi ?

Bo u mnie [ c180/94 ] na 500 km wziął ok. 250 ml ... IMHO dużo :(
dodam że z rury wydechowej nawet z rana przy zapalanie NIE ma żadnego 'dymku' w kolorze blau
[zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 3:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Mi nic,ale ma 130000.Ale Tobie od wymiany do wymiany wziąłby prawie wszystko,stanowczo za dużo .Ja miałem totalnie skończony to brał tyle.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 3:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
A u mnie dużo ... na 1000 km wciąga niecały litr, dokładnie nie wiem.

Silnik M110, 300 000 km przejechanych, Mobil pólsyntetyczny

lukasz 200 pisze:
Tobie od wymiany do wymiany wziąłby prawie wszystko,stanowczo za dużo


Pamiętaj, że dopuszczalne jest około litra na 1000 km, pozatym mój bierze dużo więcej, a jest w dobrej kondycji ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 3:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
dopuszczalne jest około litra na 1000 km

Naprawdę,ale jak przy nowym silniku czy po przejechaniu powiedzmy 300tys.?Wiem za dla VW Polo z 90 roku jest taka norma ,ale dla MB?

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 3:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
lukasz 200 pisze:
Naprawdę,ale jak przy nowym silniku czy po przejechaniu powiedzmy 300tys.?Wiem za dla VW Polo z 90 roku jest taka norma ,ale dla MB?


Nie za bardzo rozumiem to zdanie, za dużo myśli na raz [oczko]

Taka norma jest i dla VW i dla Mercedesa, każdy producent ustala sobie tylko jej wielkość indywidualnie.

Mój po przejechaniu 300 000 km nadal jeździ na półsyntetyku, i mimo, że bierze doradzili mi, żebym póki co nie zmieniał na mineralny. Ciśnienie w cylindrach trzyma na poziomie 10, i jest mniej więcej równe na każdym z nich.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 3:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MB też podaje podobną normę - zabezpieczają się. IMO sprawny silnik benzynowy między wymianami nie powinien "brać" więcej niż 1 - 1,5 litra. Zakładam, że wymienia się olej co 10.000km. Przy wzmorzonej eksploatacji na trasie, zwłaszcza przy sporych prędkościach przelotowych, może być znacznie więcej.
Noel - nie wiem jak ciężką masz nogę, jeżeli te 500km przejechałeś "na pełnym gazie" to mały silniczek z przebiegiem jak sądzę 250.000 - 300.000km mógł tyle wypić. Jeżeli nie dymi to tragedii nie ma. Sprawdź kompresję, wymień olej. Zapewne używasz syntetyka. Ja jestem zwolennikiem gęstszych oliwek w starszych silnikach. U mnie wszystko co stare jeździ na mineralnych.
WeebShut - radzę przejść na mineralny, jest gęstszy i bardziej nadaje się do starych i podchodzonych silników.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 3:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
WeebShut - radzę przejść na mineralny, jest gęstszy i bardziej nadaje się do starych i podchodzonych silników


No właśnie podczas ostatniej wymiany chciałem to zrobić, ale po tym jak Panowie zmierzyli kompresję i powiedzieli żebym na razie lał półsyntetyk. Stwierdzili, że na razie będzie odpowiedni, nie zostawia nagarów, ciśnienie na tym oleju przy rozgrzanym silniku trzyma na poziomie 1 - 1,2. Poradzili, że jak zacznie spadać poniżej 1 można się zastanowić nad mineralnym. Pozatym nawet po wciśnięciu pedału gazu do samej podłogi nie zostawia ani grama siwego/błękitnego dymu.

Sam juz nie wiem, jeździ naprawdę dobrze, poza tymi nieszczęsnymi przebiciami ze strony kabli.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 4:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
Taka norma jest i dla VW i dla Mercedesa, każdy producent ustala sobie tylko jej wielkość indywidualnie.

Ja nie rozumiem tej wypowiedzi.Skoro norma wynosi 1 litr na 1000km.to jaką wielkość ustalaja skoro wielkość jest litr?

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 5:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 26, 2005 3:40 pm
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Bukol pisze:
Noel - nie wiem jak ciężką masz nogę, jeżeli te 500km przejechałeś "na pełnym gazie" to mały silniczek z przebiegiem jak sądzę 250.000 - 300.000km mógł tyle wypić. Jeżeli nie dymi to tragedii nie ma. Sprawdź kompresję, wymień olej. Zapewne używasz syntetyka. Ja jestem zwolennikiem gęstszych oliwek w starszych silnikach. U mnie wszystko co stare jeździ na mineralnych.
.


Auto ma przejechane ok. 150.000 - jest od roku w PL [sprowadzony z Holandi 06.2004]
Jeżdżę [na LPG] szybkościami 100- 140 km/h .... auto ma świeży olej półsyntetyk Castrol 10w/40 Magn.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 6:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
WeebShut pisze:
A u mnie dużo ... na 1000 km wciąga niecały litr, dokładnie nie wiem.

U mnie trochę więcej jakieś 3 litry na 1000 km i zostawia za soba ładny niebieski obłok. Ale sie tym nie przejmuje leje najtańszy olej do benzyniaka tzn Selektol 32 zł za bańke 5 litrową a od czasu do czasu zaleje jeszcze tańszym CC 30 do ciągników rolniczych jest dosyć gęsty ale jak na ten silnik gra. Winą takiego stanu musze niestety obarczyć pierścienie, ale póki co jeżdże na gazie z dobrym smarowaniem.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 6:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
pinkifranz pisze:
Ale sie tym nie przejmuje

Pewnie, przynajmniej częściowo zajechany silnik, to jeszcze nie powód do paniki :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Wookee pisze:
Pewnie, przynajmniej częściowo zajechany silnik, to jeszcze nie powód do paniki

A dlaczego panikować wiem że bierze olej ale jedzie przyczyne tego znam. Biorę do kufra bańke oleju i moge jechać w długa trasę. Jakby nawet silniczek padł do końca, na co sie na razie nie zanosi, to mam do wyboru dwa silniczki 2,8 tyle że na wtrysku i problem bedzie z przerobieniem.
A tak wogóle litr na 1000 km przy zdrowym silniku to stanowczo zadużo ja rozumiem przy ostrej jeździe bo 2.8 ma tendencje do brania oleju na wysokich obrotach ale WeebShut soją ładną 116 to chyba aż tak ostro nie pomyka. I zgadzam się z Bukolem do starych silników lepszy jest mineralny, a syntetyk to można wlać na krótki czas żeby się silniczek przeczyścił.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 10:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Noel pisze:
Proszę o kilka odpowiedzi ?

Bo u mnie [ c180/94 ] na 500 km wziął ok. 250 ml ... IMHO dużo


No w sumie troszkę dużo zważywszy, iż mój wziął pewnie z 0,5l (nie wiem dokładnie, spadło z 0,5cm ale ile to jest :zakr1x: ) na 15000km, czyli między wymianami.
Mój ma 223kkm wiarygodny, więc o Twój silnik albo ktoś nie dbał, albo tjuningował przebieg.
BTW: Jeżdzę na 5W40 Shell Helix pełen syntetyk.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 8:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
lukasz 200 pisze:
Cytuj:
Taka norma jest i dla VW i dla Mercedesa, każdy producent ustala sobie tylko jej wielkość indywidualnie.

Ja nie rozumiem tej wypowiedzi.Skoro norma wynosi 1 litr na 1000km.to jaką wielkość ustalaja skoro wielkość jest litr?


Czytaj chłopie, czytaj uważnie [oczko] [zlosnik]

Tłumaczę, Normę spalania oleju silnikowego ma każdy producent samochodów, każdy z nich indywidualnie przyjmuje wartość graniczną. W tym wypadku wymieniłeś VW i jego wartość na litr. Mercedes też ma taką normę, nie znam jej dokładnie, ale również przyjmuje wartość graniczna jaką może spalić silnik na 1000 km. Mam nadzieję, że się zrozumieliśmy [cool]

pinkifranz pisze:
A tak wogóle litr na 1000 km przy zdrowym silniku to stanowczo zadużo ja rozumiem przy ostrej jeździe bo 2.8 ma tendencje do brania oleju na wysokich obrotach ale WeebShut soją ładną 116 to chyba aż tak ostro nie pomyka


Ten litr to wzięła dokładnie w trasie. Wiadomo na 3 biegowym automacie o wysokie obroty nie trudno. Jak do tej pory, przejechałem nią ponad 3000 km, oleju dolałem około 1.5 litra, z czego litr dolałem w trasie, a pół litra w jeździe typowo miejskiej.

pinkifranz pisze:
I zgadzam się z Bukolem do starych silników lepszy jest mineralny, a syntetyk to można wlać na krótki czas żeby się silniczek przeczyścił.


Nie wyobrażam sobie wlania syntetyka po tym jak przez dłuższy czas używało się mineralnego, raczej nie wróży to dobrze dla silnika :roll: Dlatego jeżdże na półsyntetyku, tak póki co zalecili, więc nie będę się kłócił z kimś kto ma o tym pojęcie ;-). Jak zacznie ciśnienie spadać na rozgrzanym silniku poniżej jedynki zastanowię się nad zmianą na mineralny.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 8:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
W123 230E 310kkm przebiegu
bierze teraz 250ml na 10 k km (czyli od zmiany do zmiany)
20 k km temu jeszcze nie bral nic, a nic

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl