MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 5:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 20, 2005 12:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Witam. Gdzie szukać jakiegoś regulatora obrotów w 280?
Chciałbym podnieśmu troszkę obroty bo jak jest mocno ciepły to raz po raz zgaśnie.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 12:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co ja wiem, to reguluje sie kluczem imbusowym pod deklem filtra powietrza i śrubokrętem płaskim między głowicą a obudową filtra (regulacja naciągu linki gazu) - przy numerach silnika. Jak będę przy samochodzie to strzele fote.

Jak się mylę, to napewno ktoś mnie poprawi.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 12:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Piotr735 pisze:
Chciałbym podnieśmu troszkę obroty bo jak jest mocno ciepły to raz po raz zgaśnie.


Hej, tez mialem taki problem i wcale nie byla to wina niskich obrotow. Po wymianie klapy przeplywomierza, regulacji skladu mieszanki i regulacji zaworow, nie gasnie tak jak kiedys (a gasl na cieplym silniku co chwile), mimo, ze ma teraz duzo nizsze obroty biegu jalowego (tez zostaly wyregulowane). Ponadto silnik pracuje o wiele ciszej i super zapala. Odzyskalem wiare w swoj motor [oczko] Generalnie daze do tego, ze to gasniecie niekoniecznie musi byc spowodowane zbyt niskimi obrotami. Wiecej na ten temat znajdziesz w watku http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=11849

Pozdrawiam i zycze powodzenia [oczko]

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 1:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn wrz 20, 2004 11:51 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa,Bełchatów
michau pisze:
Piotr735 pisze:
Chciałbym podnieśmu troszkę obroty bo jak jest mocno ciepły to raz po raz zgaśnie.


Hej, tez mialem taki problem i wcale nie byla to wina niskich obrotow. Po wymianie klapy przeplywomierza, regulacji skladu mieszanki i regulacji zaworow, nie gasnie tak jak kiedys (a gasl na cieplym silniku co chwile), mimo, ze ma teraz duzo nizsze obroty biegu jalowego (tez zostaly wyregulowane). Ponadto silnik pracuje o wiele ciszej i super zapala. Odzyskalem wiare w swoj motor [oczko] Generalnie daze do tego, ze to gasniecie niekoniecznie musi byc spowodowane zbyt niskimi obrotami. Wiecej na ten temat znajdziesz w watku http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=11849

Pozdrawiam i zycze powodzenia [oczko]


Jakbyś jeszcze zdradził kto Ci się tak ładnie zajął tą regulacją M110 to byłoby fajnie.
Pozdrawiam!

_________________
W140 500 CL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 1:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Cytuj:
Jakbyś jeszcze zdradził kto Ci się tak ładnie zajął tą regulacją M110 to byłoby fajnie.


Wiele razy bylo juz pisane (m.in. w przytoczonym przeze mnie watku), zeby z regulacja M110 jechac do zakladu ASEKO przy ulicy Mińskiej w Warszawie. Tam musisz sie udac.

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 1:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn wrz 20, 2004 11:51 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa,Bełchatów
michau pisze:
Cytuj:
Jakbyś jeszcze zdradził kto Ci się tak ładnie zajął tą regulacją M110 to byłoby fajnie.


Wiele razy bylo juz pisane (m.in. w przytoczonym przeze mnie watku), zeby z regulacja M110 jechac do zakladu ASEKO przy ulicy Mińskiej w Warszawie. Tam musisz sie udac.

Pozdrawiam


Tak...tyle , że ASEKO jak usłyszało że jest instalacja gazowa w aucie to umyło rączki....

_________________
W140 500 CL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
kriss pisze:
Tak...tyle , że ASEKO jak usłyszało że jest instalacja gazowa w aucie to umyło rączki....


U mnie tez nie ruszali gazu. Wszystko bylo regulowane na Pb, bo tego dotyczyl moj problem. Jeszcze raz odsylam do lektury przytoczonego watku. [cool]

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 24, 2005 12:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
harrier pisze:
Z tego co ja wiem, to reguluje sie kluczem imbusowym pod deklem filtra powietrza i śrubokrętem płaskim między głowicą a obudową filtra (regulacja naciągu linki gazu) - przy numerach silnika. Jak będę przy samochodzie to strzele fote.

Jak się mylę, to napewno ktoś mnie poprawi.

Pozdrawiam,


oj chyba wprowadzasz kolegę w błąd.

Kluczem imbusowym pod filtrem powietrza reguluje się skład mieszanki ... tzn jaka dawka paliwa ma byc podana przy danym wychyleniu klapy przepływomierza ( dobrze żeby ta klapa była niedoświadczona strzałami z gazu - PROSTA NIE POKRZYWIONA, NIE PROSTOWANA, vide post michaua), na podstawie podcisnienia kóre powoduje ewychylenie w/w klapy. FABRYCZNIE SRUBA IMBUSOWA JEST ZALAKOWANA I NIE POWINNO SIĘ JEJ RUSZAĆ BEZ ANALIZATORA SPALIN!!!!! zmienia dawkę paliwa w pełnym zakresie obrotów nie tylko na wolnych , w stosunku do ilości powietrza.

Sruba na sruboktęt długi płaski , biała plastikowa ze sprężynką z przodu w okolicach gumowego kołnierza łączącego ukłąd wtryskowy (tzw. szprycę") z przepustnicą służy co regulacji wolnch obrotów. Wykręcając srubę dajemy więcej powietrza i zwiększają się obrotuy. ( dziala super przy prostej nie prostowanej klapie przepływomierza.)

Regulacja wolnych obrotów polega na zwiększaniu ilości powietrza przepływającą osobnym kanałem obok klapy przepływomierza. za pomocą w/w śrubki.

Jako użytkownik sprawdz klapę czy jest idealna (BAAAARDZO WAŻNE) i nieprostowana po czym reguluj tylko białą srubą na srubokręt płaski

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 24, 2005 1:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
erio pisze:
oj chyba wprowadzasz kolegę w błąd

Trochę mi przykro z tego powodu, ale przynajmniej i ja się dowiedziałem tego o co pytałem przy okazji innego wątku i nieuzyskałem odpowiedzi ( http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 054#128054 ). :-P

Rozumiem, że chodzi Ci o tą śrubę: http://www.bsdtruck.net/~harrier/galler ... lnik09.jpg do regulowania wolnych obrotów? Po ostatnich regulacjach odniosłem wrażenie, że jak silnik jest zimny (na ssaniu) to obroty zrobiły sie za wysokie (ponad 1.5k obr/min), a na wolnych obrotach po nagrzaniu nadal więdną do prawie zera... a czasami całkowicie gaśnie.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 31, 2005 5:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Tak sobie pomyślałem... auto stało dość długo nieodpalane, więc może jakieś wężyki wymagają wymiany? Coś może sparciało i kwalifikuje się do wymiany? Jak to sprawdzić? Poproszę o jakieś podpowiedzi, schematy EPC, linki...

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 01, 2005 12:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
erio pisze:
oj chyba wprowadzasz kolegę w błąd.

Kluczem imbusowym pod filtrem powietrza reguluje się skład mieszanki ...


Dokładnie tak !!

Dopiero by sobie Kolega narobił jak by poszedł za Twoja radą.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 01, 2005 12:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
AMG pisze:
Dopiero by sobie Kolega narobił jak by poszedł za Twoja radą.

Przepraszam. Wstyd mi.

Pozdrawiam,
Konrad Lapsz / harrier

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 01, 2005 1:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
a ja tam proponuje jezeli ktos nie chce sobie jeszcze gorzej napsuc a nie ma w tym doswiadczenia lepiej nie grzebac samemu :D:D M110 to nieprzewidywalna bestia dla ,,domowych majsterkowiczkow,,:D:D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl