MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 2:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 4:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
M102? Moze, choc szczerze w to watpie, przeciez to 4ro cylindrowa slabizna słabizna

W wersji 2.3l i 136 końmi.To jest najlepszy silnik do beczki.
Stosunek mocy do spalania bije na głowe M110.Pozatym kazy Ci powie ,ze 102 2.3 to dobry i trwały silnik.Zmulony jest dwulitrowy na gaźniku 102 czy 115.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 4:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Co do 124 to kolega miał takiego E280 z silnikiem m104. Być może jego był tak wyjeżdżonym egzemplarzem ale miał go z pół roku a pojeżdżił może z miesiąc resztę samochód stał u mechaników i psuło się w nim można rzec wszystko. Ale tak jak piszę może mial akurat taki pechowy egzemplarz bo kolega kmieciuone pisze że u niego wszystko ok. Ja w ogóle jeżeli miałbym coś dorzedzać to właśnie w 124 nie w E klasie nie wiem ale te egzempalrze o których słyszałem czy mieli znajomi były dużo bardziej awaryjne od pospolitych benzynowych 3.0 (m103) czy 2.3 (m102) nie mówiąc już o 300D. Moim zdaniem właśnie od E klasy w W124 mercedes zaczął powoli coraz mniej uwagi poświęcać jakości(no W140 się wyłamuje chociaż pod względem awaryjności myslę że ulega W126) ale to tylko moje subiektywne zdanie. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 5:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
W wersji 2.3l i 136 końmi.To jest najlepszy silnik do beczki


To nie nasz temat, ale widze, ze niemal kazdy odbiega tu od w 124, wiec co tam - Najlepszy?? Male, 4 cylindrowe cos ma byc najlepszym silnikiem? Z moca mniejsza o 51 KM ? Badzmy obiektywni, klasy silnika nie mierzy sie tylko pod wzgledem oszczednosci. Jesli kogos to interesuje, niech kupi sobie disla i nie zawraca glowy. Nie mowilem, ze 2, 3 jest zly czy marny tylko ze jest gorszy i tyle. Jak slabsza, mniej prestizowa jednostka dajaca lepsze wyniki jedynie na stacji benzynowej moze byc uznana za najlepsza??? A moze jest tak w oczach ludzi, ktorych samochody napedzane sa silnikami jeszcze slabszymi, np 2, 0 ? Nie wyobrazam sobie by obiektywnie ktos uznal silnik np. z BMW 545 lepszym od tego z najnowszej M5 tylko dlatego, ze mniej pali. A wlasnie taka checa ma tu miejsce... A moze najlepszy bedzie ten z 300 D, dlugodystansowiec? Pod pewnymi wzgledami pewnie tak :)

Ps. Byla jeszcze mocniejsza wersja M110 od AMG ktora miala ponad 200 KM, to jedyny silnik jaki owczesnie przerabiala tafirma, a to tez o czyms swiadczy, czyz nie?

Pozdrawiam

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 5:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Panowie-nie mowcie ze 124 jest bezawaryjne a w210 to juz jest Be...Bo sie psuje...To są mity! napewno od E klasy 210 do produkcji uzywa sie czesci innych producentow niz Niemieckich jest sporo elektroniki i czsami cos sie zepsuje...Powiem tak -jezdze juz ponad poł roku E i jest sporo lepszy od 124.Wreszcie poprawiona tapicerka ktora sie nie wyciera i nie odkleja,nic nie trzeszczy,deska nie peka,tapicerka nie blaknie,jest DUZO cichszy itp itd-ogolnier jest postep.Natomiast to ze nie ma klimatu starych MB,nie ta stylistyka czy duzo plastiku to zupełnie inna sprawa... Weeb jak chcesz miec spokoj z autem to kup 300-34v diesel na manualu i ciesz sie jazda bez zagladania pod maske.Z benzyną predzej czy pozniej na gazie beda wydatki-same przewody zapłonwe,swiece i lambda to juz bedzie ponad 1000zł....A inst gazowa koło 6000 [szalone] no chyba ze na benzyce ma chodzic to sory..Ja bym szukał diesla.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 5:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Radunio pisze:
]Najlepszy?? Male, 4 cylindrowe cos ma byc najlepszym silnikiem? Z moca mniejsza o 51 KM ? Badzmy obiektywni, klasy silnika nie mierzy sie tylko pod wzgledem oszczednosci. Jesli kogos to interesuje, niech kupi sobie disla i nie zawraca glowy. Nie mowilem, ze 2, 3 jest zly czy marny tylko ze jest gorszy i tyle. Jak slabsza, mniej prestizowa jednostka dajaca lepsze wyniki jedynie na stacji benzynowej moze byc uznana za najlepsza??? A moze jest tak w oczach ludzi, ktorych samochody napedzane sa silnikami jeszcze slabszymi, np 2, 0 ?
Pozdrawiam


Przypominam, ze nie rozmawialismy o prestizu, tylko o nowoczesnosci, a tej silnikowi M102 w czasach, gdy zaczal byc montowany nie brakowalo.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 6:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Doszlo tu do malego pomieszania wątkow. Ty, michau, utrzymujesz, ze M102 jest najnowoczesniejszy z calej palety. Moze i tak jest, po prawdzie byl stosowany jeszcze w nastepnej generacji czyli w w 124, jednak moja wypowiedz, ktora cytujesz nie dotyczy juz nowoczesnosci, gdyz tej nie kwestionuje, a klasy silnika wogole, ktora podniosl "lukasz 200" :

Cytuj:
W wersji 2.3l i 136 końmi.To jest najlepszy silnik do beczki.



Auta klasy Benza czy BMW z silnikami R lub V 6 to absolutne minimum i utrzymywanie, ze jest inaczej to niedorzecznosc. Owszem 6cio cylindrowy silnik z modelu 250 jest slaba i przestarzala konstrukcja, ktora przy pojemnosci o 0, 2 litra daje tylko 4 KM wiecej w stosunku do M102, a pali duzo wiecej. Ale M110 to dla M102 inna liga, po raz kolejny zaznacze, ze wyzsza. Nie chce przy tym urazic wlascicieli 4ro cylindrowych silnikow, chce zeby to bylo dla kazdego jasne.

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 8:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Radunio pisze:
Doszlo tu do malego pomieszania wątkow. Ty, michau, utrzymujesz, ze M102 jest najnowoczesniejszy z calej palety. Moze i tak jest, po prawdzie byl stosowany jeszcze w nastepnej generacji czyli w w 124, jednak moja wypowiedz, ktora cytujesz nie dotyczy juz nowoczesnosci, gdyz tej nie kwestionuje, a klasy silnika wogole, ktora podniosl "lukasz 200" :

Cytuj:
W wersji 2.3l i 136 końmi.To jest najlepszy silnik do beczki.



Auta klasy Benza czy BMW z silnikami R lub V 6 to absolutne minimum i utrzymywanie, ze jest inaczej to niedorzecznosc. Owszem 6cio cylindrowy silnik z modelu 250 jest slaba i przestarzala konstrukcja, ktora przy pojemnosci o 0, 2 litra daje tylko 4 KM wiecej w stosunku do M102, a pali duzo wiecej. Ale M110 to dla M102 inna liga, po raz kolejny zaznacze, ze wyzsza. Nie chce przy tym urazic wlascicieli 4ro cylindrowych silnikow, chce zeby to bylo dla kazdego jasne.


kurde koleś... masz jakiś problem??
M110 jest technologicznie starszy od M102 i koniec kropka.
Jak masz problem natury osobostej , to wcale nei musisz się dowartościowywac M110, bo jak jeszcze o tym nei wiesz sa z nim kłopoty czysto konstrukcyjne, problemy z ustawieniem luzów zaworowych ( zawsze są jakieś dziwne dzwieki)
2,8 w R6 to jednak swoje daje... ale M103 ( M102 tyle że o 2gary większy) w porówaniu z M110 to dopiero można porównać...

M102 to już inna bajka!!!


Ale tu jest mowa o W124

Osobiste odczucia... polecam M103, M104 jest super... jeśli tylko coś się nei popsuje, polecam jazde na Pb [szalone] , Znajomy ma M104 w W140... ma ja od nowości, i poprostu boi sie LPG żeby nie strzeliło- a on wie co mówi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 8:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no to ten kolega jest sam sobie winien! o ile M 103 znosi dobrze gaz to M 104 nie toleruje wogole 2 generacji! tylko 4 generacja!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 16, 2005 8:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Cieszę się, że temat się rozwinął [zlosnik]

I teraz tak, skrzynia automat 4-o niegowy. Zmiana biegów czysta bez żadnych problemów. Silnik już zagazowany, chodzi równo, serwisowany w warsztacie gdzie ja robię swojego. Pan Wiesiek szczerze go polecił, a teraz do rzeczy :

MERCEDES 4 EVER pisze:
Weeb jak chcesz miec spokoj z autem to kup 300-34v diesel na manualu i ciesz sie jazda bez zagladania pod maske


Chce mieć spokój, ale ... nie chcę diesla a tym bardziej w manualu [zlosnik] Za bardzo się rozleniwiłem [oczko]

MERCEDES 4 EVER pisze:
Z benzyną predzej czy pozniej na gazie beda wydatki-same przewody zapłonwe,swiece i lambda to juz bedzie ponad 1000zł....


Jakbym miał zakładać w ten sposób, to nie kupiłbym żdanego, z dieslem prędzej czy później też będą problemy. A to cisnienie będzie miał za niskie i w zimie nie będzie odpalał. A to świece nie będą robiły itd itp ;-)

MERCEDES 4 EVER pisze:
Ja bym szukał diesla.


Jeszcze rok temu pewnie też bym go szukał ..

Marcin S pisze:
M104 jest super... jeśli tylko coś się nei popsuje, polecam jazde na Pb


Podobnie jak z M110, gazu nie toleruje. Po wymianie całego oprzyrządowania na nowe w mojej MB, ( odpukać ) nie ma żadnych problemów z gazem. Z uczciwych źródeł wiem, że samochód problemy na początku miał, zostały rozwiązane i jedyne o co trzeba dbać to dobry stan kabli WN i świec.

MERCEDES 4 EVER pisze:
M 104 nie toleruje wogole 2 generacji! tylko 4 generacja


To jest niestety fakt, jeżeli nikt mi nie podkupi to na pewno po spłaceniu będzie miał na taką zamienioną.

Samochód jest po prostu w stanie takim, że nie można mu nic zarzucić. Pan Wiesiu powiedzia , że to jest taki człowiek, któremu jak coś zaczyna, pukać, szumieć, zgrzytać pojawia się w zakładzie i potrafi z nim pół dnia jeździć, żeby zlokalizowac usterkę. Nie było mowy o zamiennikach. No nic co ja się będę rozpisywał, jego W210 w sobotę przyjeżdża do Polski, jeżeli nic nie stanie na drodze ( a postaram się, żeby tak było ) to w przeciągu 3 tygodni pojawi się kolejna MB w rodzinie ( tak mi dopomóż Bóg :) )

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 16, 2005 9:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Webb czy mnie cos omineło czy to twoje 116 jest zagazowane? jakos takie wrazenie odnosze...Jesli auto jest ok to biez-ja sie jakos przekonałem do diesla-tylko ja mam moze inne odczucia bo ja jezdziłem W 210 z silnikiem o mocy prawie 180 km..Ostanio zalałem na stacji Biodiesla za 3,66/l i spalanie mi wyszło 7,9/100.Czego wiecej chciec? czyli on jest na 2 generacji??? no to tylko tego bym sie obawiał-ale jak chodzi to dołozyc tylko 4 i bedzie git.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 16, 2005 9:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
Webb czy mnie cos omineło czy to twoje 116 jest zagazowane? jakos takie wrazenie odnosze


Tak było zagazowane, było to zrobione fatalnie, ale firma ( tu kryptoreklama ) Czakram doprowadziła wszystko do stanu odpowiedniej używalności.

MERCEDES 4 EVER pisze:
Jesli auto jest ok to biez-ja


Właśnie mam to zamiar zrobić ;-) Facet jest tak samo zboczonym pedantem jak ja, cokolwiek zaczyna mu stukać czy skrzypieć, jedzie do warsztatu, siedzi i marudzi, aż w końcu znajdą ;-)

MERCEDES 4 EVER pisze:
czyli on jest na 2 generacji??? no to tylko tego bym sie obawiał-ale jak chodzi to dołozyc tylko 4 i bedzie git.


Drugiej, o ile nie pierwszej, jeździ bez problemów, nie strzela. Jeżeli nikt nie podkupi, i spłacę do końca, gaz na pewno zostanie wymieniony.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 16, 2005 1:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Mam 124 z silnikiem M104 i bardzo go sobie chwale.Ma tylko jedna wadę....nieposkromiony apetyt na paliwko ale juz się chyba przyzwyczaiłem. Po prostu - czegoś sobie nie kupię i juz;).Gazu nie założę, bo nie i już.
Mam go od lutego i jak dotąd wymieniłem pasek klinowy, świece,oleum,filtr i jakis plastik,ktory okazał sie gumą ino skamieniałą:)
Skrzynie(oczywiście awtomat) mam niestety 4 biegowa, a V bieg to z takim silnikiem koniecznośc.Conajmniej o 1000 rpm mniej,ciszej i chyba oszczedniej.Ale jest co jest i jest ok.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 16, 2005 1:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
agaj666 pisze:
Gazu nie założę, bo nie i już.


Tego problemu akurat nie mam, gaz jest juz założony, wiem gdzie, wiem jak i wiem jak sie sprawuje

agaj666 pisze:
mam niestety 4 biegowa


Tu też są 4 biegi, ale to i tak awans z 3 ;-)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 16, 2005 4:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
Ale jest co jest i jest ok.

Czyli nie ma co wydziwiać tylko trzeba brać jak z zaufanego źródła.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 16, 2005 4:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
WeebShut pisze:
ale to i tak awans z 3


Chyba nie mowisz o swojej 116?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl