MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 29, 2005 4:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
No i już jakoś uporałem się z większymi problemami, ale zostało kilka rzeczy do zrobienia.... czujnik paliwa..
Gdy kupiłe msamochód wszystko było ok, dobrze wskazywał, gdy poziom był nieiwelki to wskazówka zatrzymywała się a po chwili zapalała się żarówka. No zatankowałem i wykjeździłem paliwo i żarówka jużsię nie zapaliła :( Zajrzałem więc na stronkę i znalazłem jak "zregenerować" wskaźnik paliwa. Okazało się po wyjęciu że na dole było kupe syfu, a drut miedziany rezerwy był urwany. Wiec go odciąłem i wlutowałem inny, ale - troche grubszy, bo cieńszego nie miałem. No i wszystko zamontowałęm i bez zmian - jak nie świeciło tak ni świeci :( Sprawdzałem też "na sucho" po wyjęciu z baku, ale nie działa - oczywiście żarówka pali się po włączeniu zapłonu, ale po uruchomieniu silnika gaśnie, nawet gdy w baku mam same opary :(
Czy to wina zbyt grubego drutu? Czy ma to w ogogle jakiśwpływ? Co teraz zrobić i skąd ewentualnie wytrzasnąć tak sienki drut miedziany?
Wiem, żę ten temat był już poruszany na forum, ale nic istotnego w mojej sytuacji nie znalazłem.Dzięki za pomoc :)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 4:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Wszystkie druty wchodzące w skład czujnika paliwa muszą mieć konkretną oporność, jeśli zamieniłeś coś tak jak mówisz to raczej marne szanse żeby udało się zmusić kontrolkę rezerwy do współpracy. Sugeruję poszukanie drutu o właściwej oporności.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 4:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Mike_THE_GR8 pisze:
Wszystkie druty wchodzące w skład czujnika paliwa muszą mieć konkretną oporność, jeśli zamieniłeś coś tak jak mówisz to raczej marne szanse żeby udało się zmusić kontrolkę rezerwy do współpracy. Sugeruję poszukanie drutu o właściwej oporności.


Kiedys taki oberwany drucik przylutowałem i czujnik wskazywał jak nowy,ale tutaj kolega pisze prawdę.Ten drucik jest opornikiem i zwykły drut chyba go nie zastapi.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 5:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
na samym dole powinna być blaszka która po opadnięciu pływaka zamyka obwód i wtedy żarówka sie zapala ,może podczas czyszczenia syfu kolega ją usunął albo przesunął i niema styku .
a grubość drutu wpływa na ilość paliwa (będzie oszukiwał)

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
No to jak myślałem...oporność drutu swoje zrobiło....bo ten drut który przylutowałem jest znacznie grubszy :( A syf wyczyściłem bardzo prosto - poprostu nalałem benzyny ekstrakcyjnej do słoika i zanyżyłem dół czujnika i troche poruszałem czujnikem - syf sam sie wymył.
Dobra, a teraz jeszcze jedno - co zrobić teraz? Wywalić ten drut i wlutować inny - skąd taki skombinować? Czy może lepiej kupić inny czujnik?

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 12:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
mozesz zmierzyć oporność fragmentu drutu oryginalnego (jesli go masz) omomierzem i w sklepie z czesciami elektronicznymi szukac drutu o takiej samej oporności.

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 12:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
a ten stary wywaliłes moze da sie go wlutowac

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 3:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Chyba bedzie faktycznie go zmierzyć i kupić taki sam, stary drut jest jakieś5 mm za krótki :( Niedobrze..choć znajomy na takiego zielonego BM 300D na części to możę sprezentuje/sprzeda mi czujnik, który bedzie dobry :] Jak przyjdzie wiosna - tzn. bedzie ciepło to bede musiał go jeszcze pomeczyć o przekładnie kierowniczą :P Bo moja ma potworne luzy....

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 6:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Karol pisze:
Chyba bedzie faktycznie go zmierzyć i kupić taki sam, stary drut jest jakieś5 mm za krótki :( Niedobrze..choć znajomy na takiego zielonego BM 300D na części to możę sprezentuje/sprzeda mi czujnik, który bedzie dobry :] Jak przyjdzie wiosna - tzn. bedzie ciepło to bede musiał go jeszcze pomeczyć o przekładnie kierowniczą :P Bo moja ma potworne luzy....


Te ok. 5 mm można przeciągnąć lutem np. od góry,aby przy rezerwie nie blokowało.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 31, 2005 5:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
pomierz w/g tego opisu:

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr015.html#czujnik

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl