MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 10:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 09, 2006 4:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Wchodzę dzisiaj rano do samochodu, temperatura -11 ale to chyba nie ma nic do rzeczy (choć możliwe że ma) . Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i NIC , rozrusznik ani drgnie... Dodam że kontrolki zaświeciły się normalnie, w pozycji gdzie powinien zakręcić rozrusznik nie przygasły ani trochę, pompka paliwa działa normalnie, lewarek na pozycji P...
Przekręciłem tak parę razy i nic...
Dodam że z rozrusznikiem nie miałem najmniejszych problemów od kiedy mam ten samochód czyli półtorej roku. Pierwsze co mi przyszło do głowy to że nie kontaktuje/zaśniedział/przegnił ten kabelek który podaje + 12 V na rozrusznik ale jako że miałem trochę czasu wróciłem do domu , włączyłem kompa i sprawdziłem czy komuś na forum się coś takiego wcześniej nie przytrafiło .. i natrafiłem na jeszcze jeden ślad : blokada rozrusznika na D i R . Wróciłem do samochodu, przekręciłem kluczyk w pozycję kręcenia rozrusznikiem i trzymając go ruszyłem lewarkiem na R i spowrotem na P , rozrusznik w tym momencie zaczął kręcić. Czyli wniosek z tego że nie zawsze opłaci się od razu zakładać problem z rozrusznikiem, że przyczyna może leżeć w tej właśnie blokadzie. Piszę to dlatego że ktoś po przeczytaniu będzie miał to na uwadze , i zaoszczędzę mu być może problemów z holowaniem auta , wymontowywaniem na darmo rozrusznika i dochodzenia pół dnia przyczyny.
Teraz moje pytania
-gdzie w W124 znajduje się ta blokada, jak to wygląda , w jaki sposób się to naprawia lub konserwuje, chciałbym sobie ją wyjąć i przeczyścić styki czy mechanizmy żeby już nie mieć takich problemów.
Ale się rozpisałem.... ;)

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 4:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Myślę, iz ta blokada jest gdzieś przy wybieraku biegów ale piszę w innym kontekście.Przy jej prawidłowym działaniu na wyłączonym zapłonie jeżeli nie będzie ustawionej pozycji P lewarkiem to nie powinno byc możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki.Ta blokada blokuje właśnie rozrusznik.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 5:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
to chyba zalezy od rocznika samochodu u mnie blokuje tylko rozrusznik na r,d,3,2 czyli moge go zgasić na wszystkim
a co do blokady to jest ona w skrzyni biegów wchodzi tam kostka z 4 pinami 2 od wstecznego i 2 od blokady (tak mi sie wydaje)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 5:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
[quote="maciek-126"]to chyba zalezy od rocznika samochodu u mnie blokuje tylko rozrusznik na r,d,3,2 czyli moge go zgasić na wszystkim

ale chodziło mi o to,czy można wyjąć kluczyk ze stacyjki,jeżeli lewarek nie jest w poz.P

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 6:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Przełącznik jest bodajże z lewej strony w skrzyni biegów.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 7:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
ale chodziło mi o to,czy można wyjąć kluczyk ze stacyjki,jeżeli lewarek nie jest w poz.P[/quote]

można , wiem to bo pare razy ojciec zostawił na D i poszedł do domu zamykając samochód czyli wyjął kluczyk


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 7:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
mozna ale tylko w 124 i to jeszcze do ktoregos roku.Potem juz tez sie nie da.A w 210 to trzeba trzymac noge na hamulcu zeby ruszyc dzwignie z P.A zeby wyjac kluczyk z stacyjki to własnie nie mozna wciskac hamulca.... nie ma mozliwosci zeby wyjac kluczyk w innej pozycji niz P.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 12:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2003 2:53 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Zielona Góra / Rzepin
ja w swoim w201 moge wyjac kluczyk na kazdej pozycji wybieraka i wiem ze mam wszystko sprawne. a jak u was w w201 jest?

_________________
VW Passat B5 1,9TDI AFN `97
MB201 190E 2,3-16v 185 KM, FULL `85
VW Golf 1,9TDI ALE `97 - EX
MB201 190E 2.0 88r automat leniuch - EX
MB123 240D 79r - EX
dawniej FIAT 126p 'czerwona strzala' 87-88r - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 10:40 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Tu mój cytat z innego forum:

"W 124 na wąskiej listwie nie było połączenia mechanicznego stacyjki z lewarkiem zmiany biegów, w związku z czym auto można było zgasić w każdym położeniu lewarka, wycofać kluczyk do pozycji "0" i go wyjąć. W szerokiej listwie zmieniono konstrukcję blokady kierownicy, (poprawiono odporność na złodzieja, chociaż nie tam gdzie trzeba ) oraz wprowadzono mechaniczne połączenie stacyjki i lewarka. Silnik można dalej zgasić na dowolnym biegu, kluczyk można skręcić na pozycję "0", ale nie jest to takie całkowite"0" aby umożliwić jego wyjęcie. Jest to możliwe dopiero po ustawieniu lewarka w pozycję "P".
-rozrusznik powinien działać również w pozycji "N"
-jeżeli kluczyk daje się wyjąć w każdej pozycji stacyjki, to jest to objaw krańcowego zużycia bębenka wkładu i klucza, i nie ma to związku z ustawieniem lewarka."

Całość dotyczy również W-201

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2003 2:53 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Zielona Góra / Rzepin
bardzo konkretna odpowiedz! dzieki1 [usmiech]

_________________
VW Passat B5 1,9TDI AFN `97

MB201 190E 2,3-16v 185 KM, FULL `85

VW Golf 1,9TDI ALE `97 - EX

MB201 190E 2.0 88r automat leniuch - EX

MB123 240D 79r - EX

dawniej FIAT 126p 'czerwona strzala' 87-88r - EX


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl