MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 2:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
a takie cos nie podejdzie do tego silnika?:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=83656551

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=83123654

nie mam 1200zl na skrzynie :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 2:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
ja założyłem że interesowałaby cię skrzynia w stanie bdb a tu nic nie napisano a od 116 nie wiem czy pasuje... Znam pana który naprawia automaty. Jest to mechanik ktory posiada merca 124 i kiedys zajeździł w nim skrzynię - zrobił remont i śmiga jak złoto. Jak jestes z okolic czestochowy to służę namiarami - ten skubanec naprawi absolutnie wszystko ;)

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 2:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
A jesli mozesz to daj numer do niego. jestem z opola wiec nie mam az takstrasznie daleko..
a co do tej skrzyni, to gdzie sie moge dowiedziec czy taka bedzie pasowala?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 5:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
piterros pisze:
Teraz tylko przy mrozach trochę mułowato chodzi zanim sie rozgrzeje ale to chyba normalne


No właśnie ja wiem ze do wymiany ma modulator, ale na mrozie zawsze przez pierwszych 200-300 metrow jakos nie bardzo chce mi wrzocic na kolejny bieg (ale tylko pierwsza zmiane, musze mu odpuscic gazu, ale i tak czasem jedzie na tych wyzszych obrotach - tzn staram sie nie przekaraczac wtedy 2,5tys obortow - chwilke)...Jak sie rozgrzeje to juz elegancko zmienia, nawet specjalnie nie szarpie (na LPG bo na Pb juz tak) - a szarpie chyba przez ten modulator do wymiany.
Czt to normalne ze zmrozony/zimny bardzo automat moze na poczatku, poki sie olej nie zagrzeje, tak mniej chetnie zmieniac biegi?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł: Obroty silnika
Post: wt lut 14, 2006 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Jest moze jakas regulacja obrotw, tzn chodzi mi oto ze silnik wolno schodzi z obrotw. Skrzynia jest automat. i nawet jezeli calkiem zdejme noge z gazu obroty spadaja dosyc powoli przez co nie chce zmienic na wyzszy bieg. Obroty jalowe na postoju sa raczej ok (nie wiem dokladnie bo nie mam obrotomierza). Silnik W123 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 15, 2006 12:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 24, 2004 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków
Witam.

Niektore egzemplaze posiadaja takie cos jak amortyzatorek przy cieglach gazu - moze amortyzuje za bardzo. Najlepiej wez kogos do pomocy i niech depta po gazie a ty patrz czy wajcha gazu na pompie wraca blyskawicznie do polozenia obrotow jalowych. A co do automatu to on poznaje ze puszczasz gaz po takim zaworku na klapie zaworow (tych wlasciwych) - jak nie dziala poprawnie albo masz problemy z podcisnieniem w aucie to wlasnie bedzie taki efekt ze skrzynia bedzie "trzymac bieg". Ja u siebie juz to przerabialem - zwlaszcza cyrki z automatem :)

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 15, 2006 2:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Możliwe że jest taka sprawa jak u mnie... jak podkręci się obroty
regulatorem na desce to wtedy linka wolniej wraca.
Także może linka jest przytarta i nie chce się jej wracać...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 15, 2006 9:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Rybaczenkow pisze:
nawet jezeli calkiem zdejme noge z gazu obroty spadaja dosyc powoli przez co nie chce zmienic na wyzszy bieg

A ten fragment jest dla mnie dziwny. Nie chce np. przejść z 3 na 4 przy wciśniętym gazie? Jeden bieg, czy wszystkie? Czy zawsze musisz odpuścić, żeby przeskoczyła? A może się przejęzyczyłeś i chodziło Ci o wrzucanie niższych biegów?

1. To jest skrzynia starego typu, która nie rozłącza przeniesienia napędu po zdjęciu nogi z pedału gazu.
2. Podaj proszę, kiedy Ci wrzuca kolejne biegi, np. przy minimalnym przyspieszeniu.
3. Szarpnięcia, przeciąganie?

Bądź uprzejmy i opisz swój problem bardziej precyzyjnie lub wywal zbędne informacje z 1 postu ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 15, 2006 4:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=16649

tutaj dokladnie opisuje moj problem ze skrzynia, moze sie łudze ze da sie ja jeszcze naprawic ale chce sprobowac wszyskiego zanim oddam ja do naprawy lub wymienie na manuala....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 15, 2006 6:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Rybaczenkow pisze:
tutaj dokladnie opisuje moj problem ze skrzynia

I ani słowa na temat, co zrobiłeś. Mów nam "Prorocy" lub "Wróżbici" ;) :D

Tak poza tym, to trzeba było pisać w starym wątku, więc je skleję.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 15, 2006 11:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
Witam
obawiam sie że nie dasz rady sam naprawić tej skrzyni, taniej i pewniej bedzie wymienić na inną [zlosnikz]

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 16, 2006 1:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zaczęliśmy już rozmowę na priv'ie, niestety lecę z modemu więc gg odpalam rzadko. Pisałeś, że mało masz przewodów podciśnieniowych, w zasadzie tylko jeden do stacyjki. Naprawdę zacznij od podciśnienia. Jeśli sam nie dasz rady, a wcale nie jest to takie hop, to znajdź kogoś kto zanim zaproponuje ci wymianę skrzyni na manual albo rozbieranie i naprawę obecnej za min. 2.000 rozkmini, który wężyk dokąd ma prowadzić. Z tego co zrozumiałem nie masz wersji SD, tylko rzeźbę z SE.

Dwa tygodnie temu kupliśmy W123 280TE złamane na 300TD z automatem. Skrzynia przekładała w miarę dobrze do tego stopnia, że zdecydowałem się to auto kupić, ale rewelacji w porównaniu do mojej w 240D nie było. Zauważyłem od razu, że przewody połączone są inaczej, a niektóre zwisają niezaślepione. Ktoś po prostu połączył metodą prób & błędów, uzyskał jakiś efekt i uznał, że tak ma być. Na pierwszy ogień poszedł regulator pozycjonowania luster reflektorów. Jeden z wężyków nie był wogóle podłączony w kabinie. Zamieniłem przewody przy trójniku, jeden wystający z kabiny zaślepiłem i wymieniłem parchate gumki przy reflektorach. Ślizg skrzyni zmniejszył się znacznie, do tego stopnia, że na zimnym czasem nawet szarpnie, ale nie ma ślizgu. Po osiągnięciu ok 40 st. z jednego biegu przechodzi w drugi, auto odrzyło i wreszcie czuć, że jest piąty garnek pod maską.

Najllepiej byłoby gdybyś wrzucił zdjęcia spod maski. Zobaczylibyśmy wtedy, czy jest tam linka i co masz a czego nie. Służę zdjęciem swojego połączenia i w 240D i w 300D. Poszukam ci też szkicu z EPC. Wymienisz sobie albo naprawisz skrzynię, jeśli będziesz już pewny, że nic już nie da się zrobić. Naprawdę nie jest to pierwsza beczka z automatem, która odżyła po zrobieniu porządku z podciśnieniem. A cholerstwo jest takie, że w POTATO (także 240D) miałem popieprzone przewody kopmletnie i zmiana pozycji luster w reflektorach skutkowała... przełożeniem biegu na niższy! Praca skrzyni poprawiła się po wymianie trójnika z pokryway zaworów, był ułamany i nieszczelny.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl