MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 07, 2006 3:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam ponownie Szanowne Grono Tęgich Głów

Mam mały problem

Jestem posiadaczem W124T 250D skrzynia 5-manual. Autko jest w idealnym stanie, silnik jak to się mówi "mruczy" [zlosnik] itp (w największe mrozy odpala, oleju nie bierze, pracuje bardzo cicho i gładko [smiech] . Niestety autko od kupna ma dość niskie osiągi jeśli chodzi o Vmax. Zaczynam powoli drążyć temat dlaczego. Dzis będąc w kanale spisałem sobie numery tylnego mostu. Z tego co mi mowiono to 3 ostatnie cyfry podaja nam jego przelozenie. Z danych technicznych gdzies tam wyczytalem, ze model kombi 250D ma przelozenie przekladni glownej 3,91 czyli ostatnie cyfry powinny byc 391, a nie sa. Pelna sekwencja cyfr z mojego mostu to: Gwiazda Mercedesa [zlosnik] 2013511408 wiec niby 4,08???? dodatkowo czy jest to most z W201????.

W momencie jak kupowalem autko sprawdzilem VIN ze stanem faktycznym. Wypas i w ogóle wszystko się zgadzało. Jakby ktoś ten VIN potrzebował do udzielenia mi sensownej odpowiedzi to go podaję:

WDB1241851F163492


Czekam na Waszą pomoc, za którą z góry serdecznie dziękuję

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Ostatnio zmieniony sob mar 11, 2006 4:11 pm przez Milosh, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 4:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Most faktycznie powunien mieć przełozenie 3,91, jednak nie jestem pewnien co do tego czy most ktory masz ma przełożenie 4,08 (W201 napewno nie mialo mostów o takim przełozeniu) nie jestem pewien co do tych ostatnich cyfr. Przełożenie mostu jest zawsze wybite patrzac od tyłu samochodu na płaszczyźnie do której jest przykręcany dekiel zamykajacy most. Jest tam taki trójkat gdzie wybite jest przełozenie Czasem potrzeba papieru ściernego i szczotki metalowej aby się do tego dokopać).

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 5:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Uporządkujmy:
A2013511408 -jest to numer pokrywy-dekla mostu ,a nie samego mostu.
Nieprawdą jest ,ze ostatnie numeru mostu wskazują jego przełożenie.

Dla Twojego auta ,idzie most o numerze A1243502414 o przełożeniu 3,91.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzieki za uporzadkowanie. Jesli mam dekiel od W201 to jak sprawdzic czy mam oryginalny most???

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 8:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Musisz znaleść właściwy numer mostu ,który gdzieś tam jest .

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 11:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Milosh pisze:
Dzieki za uporzadkowanie. Jesli mam dekiel od W201 to jak sprawdzic czy mam oryginalny most???


w124 i w201 maja duzo wspolnych czesci i czesto te same numery, wiec bym sie nie przejmowal deklem mostu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 12:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
THX za slowa otuchy i rzetelna iformacje. Bede szukal z drugiej strony dekla. Jak bedzie oryginal (a wszystko na to wskazuje) to drodzy panowie zajmiemy sie silnikiem, regulacja pompy wtryskowej itp. Wiele pytan mi sie nasuwa ale najpierw musze ustalic i wyeliminowac tylni most.

Wielkie dzieki

CDN

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 11:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam. Nowe newsy dla mozgokatow [zlosnik]

Sprawdzilem Ignacego Moscickiego = 3,91 czyli tak jak przypuszaczalem (no chyba, ze jakis niemiaszek pomylil 6 z 9 [smiech] i wstawil 3,91 zamiast mostu 3,61 z sedana - ale to raczej opcja futurystyczna. Zakladam, ze most jest orginalny.

Co ponadto:

1. Motor brzytwa - odpala w najwieksze mrozy (tak do -15 od 1 obrotu rozrusznikiem, ponizej -20 trzeba troche pokrecic - do 10s max ale od poczatku czuje sie, ze go "lapie"i ze "chce odpalic"

2. Zuzycie oliwy - almost 0 (zima po 10000 km od wymiany poziom oleju spadl moze o 2mm czyli zuzycie zadne. Latem moze troszke wiecej ale w normie.

3. Jak odpali prawie nie kopci. jak sie rozgrzeje - w ogóle

4. Na moj gust troche za duzo pali po miescie. Przy obecnych temperaturach ok 10l/100km przy supe oszczednej jezdzie. Nadmieniam, ze wiem jak ekonom. jezdzic autkiem, po drugie to nie moj pierwszy samochod (i do tego diesel [zlosnik]) wiec wiem jak nalezy sie z nim obchodzic. Przewaznie jezdze sam z prawie pustym bakiem wiec obciazenie minimalne. Producent = MB podaje dla tego modelu 9,5l w cyklu miejskim przy obciazeniu 2 osobami (o poziomie paliwa nie wspomne). Ponadto nadmieniam, ze jezdzac po miescie jezdze jak emeryt. B. powoli go rozpedzam, nie przeciagma na obrotach na poszczegolnych biegach itp. Caly czas 10l/100km. pomimo takiego trybu jazdy.

5. Filtry paliwa raczej ok.

6. Max predkosc latem na prostej = autobahn A4 Wroclaw-Katowice = max 162kmh/4500 rpm (z srednimi bólami) - katalogowo w prospekcie MB = 165km/h ale z tego co wiem to w rzeczywistosci sprzet powinien troszke wiecej pofrunac niz zanizona norma DIN. Moj dobry kolega ma taki sam model ale w waskiej listwie wiec chyba moc o jakies 2-4KM mniejsza, silnik "na oko" gorszy i glosniejszy od mojego a bez problemu osiaga 170km/h (oczywiscie jest to predkosc licznikowa)

7. Rozmiar moich opon to 195/65/15 - czyli ok. + stan opon super - dopiero po 1 sezonie.

8. Przebieg na blacie 200 tkm ale sadzac po zuzyciu innych el. 300 do max 400 tkm. (ja zrobilem nim 50tkm i NIGDY mnie nie zawiodl)

9. Autko od momentu resjestracji w PL (08.2004 - nie widzialo pompiarza)


Moje pytania to: Co z zaplonem? Do jakiego zakresu i co ile tkm nalezy zrobic przeglad pompy wytryskowej. Oczywiscie Wasze przemyslenia poza tymi danymi pomiarowymi jak najmilej widziane. POMÓŻCIE PLEASE

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 09, 2006 7:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
To co piszesz to wszystko jest ok.Ja własnie tak miałem ze jezdziłem 300D(wiesz ktorym [szalone] ) no i zaraz poo nim na krotko miałem 250 td-czyli auto takie samo jak twoje.Powiem tak-byłem rozczarowany! auto duuuuuuuzo wolniejsze nieda sie nim jechac szybko bo zaraz sa wysokie obroty, i własnie tak paliło około 10l/100 niezaleznie czy jazda spokojna czy nie....Ogolnie w porownaniu do 300D to dno.Natomiast 300D to miala kopa -paliła mniej o jakis 1l/100.I podczas szybkiej jazdy miała małe obroty.
Podsumowanie-moim zdaniem to przyczyna jest w przełozenieu mostu.Niemiaszki to wymyslili ze jak kombi to bedzie moze ktos chcial załadowac duzo i trzeba wolniejszy most.Ja bym na probe dał most od sedana.Wymiana mostu w 124 to jest mało roboty -mozna na probe załozyc nawet lekko wyjacy-ale wtedy odrazu sie wyjasni sprawa max predkosci i zuzycia paliwa.No i trzecie wyjscie sprzedac i kupic 300D ale to rozwiazanie chyba cie nie interesuje.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 09, 2006 8:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Siemanko Mr T [zlosnik]

Interesuje mnie KAZDE rozwiazanie. Zasiegne teraz Twojej opinii. Sedany mialy nastepujace przelozenia tylnego mostu: (M = manual, A = automat)
200D - 3,46(lub 3,91)M/3,46A
250D - 3,64M/3,07A,
300D - 3,46M/2,88A
Ktory most bys polecil najbardziej?. U kolego stoi rozwalone 300D z automatem wiec przelozenie 2,88 czy to nie bedzie przesada aby wrzucic je do mojego sprzeta??

To sa przelozenia mojej skrzyni biegow I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27 takie same przelozenia szkrzyn biegow maja modele

200D -5M, 250D - M, 300D - M (prawie to samo tylko 1 sie rozni)

Na ktory most sobie ostrzyc zeby????

Poza tym pisalem o predkosci Vmax - cos ponad 160km/h - byly srednie problemy osiagnac ta predkosc. Motorek wtedy mial 4500rpm i za ch......ja :evil: nie chcial jechac szybciej (0 obciazenia). Sprzet mojego kolegi - identyczny ino bardziej leciwy i sterany zyciem jechal szybciej i osiagal ta predkosc bez zadnych problemow.

Moj kuzyn kupil W201 2,0D 5 biegow w stanie super idealnym [zlosnik] . Autko prosto z DE. Wszystko bylo cacy tylko nie chcial jezdzic. kompresja ok, wsio ok a autko mogli wyprzedzac rowerzysci. Problem rozwiazala wizyta u pompiarza (Wozniki k. Cz-wy), ustawienie dawkowania dla poszczegolnych sekcji itp. Teraz chlopczyk zamyka blat w tej swojej W201. Naprawde sprzet fruwa i bardzo malo pali. Moze mojej pompce tez przydalby sie taki zabieg. Nie wiem co ile tys km i czy w ogole powinno sie cos robic z pompa.

Moze niech wypowiedza sie tez inny posiadacze 250TD jak tam u nich z osiagami i spalaniem???

Pomozta chlopy!

Dodano po 11 godzinach. 9 minutach.:

a moze ktos sie ze mna zamieni? sedan za kombi ??? [zlosnik]

No co z Wami Panowie???? Nikt nie ma pomyslu :(

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 11, 2006 10:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Ponawiam prosbe o ocene sytuacji i fachowa porade.Nie wiem co robic. W autko trzeba wlozyc troche kasy (kosmetyka po zimie - polamany zderzak i inne pierdoly).Mam dylemat czy robic sobie woz o jakosci sprzeta z parkingu z Sindelfingen czy szukac sedana 250/300D. Nie ukrywam, ze bardzo licze na Was w kwestii doradztwa.

Czy bawic sie w regulacje pompy??? Please niech sie ktos wypowie co sie na pompkach zna.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 13, 2006 3:54 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

tu masz watek, ktory zakladalem w zwiazku z moim problemem z 250d, masz tam miedzy innymi wyliczone spalanie w roznych warunkach

Na twoim miejscu sprawdzilbym wtryski i wyregulowal/naprawil pompe.
Dziwne jest to ze twoj motor nie wkreca sie na wieksze obroty niz te 4500, moze dostaje za mala dawke paliwa?

Katalogowo moj model jedzie 180km/h, ale na trasie jezdze spokojnie 110-120km/h przy obrotach 3000-3200.
130 i 140km/h to juz 3500-3800 obr. wiec wiecej nie ma sensu go pilowac.

Update do spalania z tamtego watku, po dotarciu wtryskiwaczy na autostradzie z pelnym obciazeniem przy 110km/h spala 6,9l. a na trasie pozamiejskiej bez obciazenia 6,6l.
Miasto (Wrocław a wiec korki,dziury ciagle zwalnianie i przyspieszanie!) minimum 10,5l, norma to 11l.(skrzynia manualna przy temperaturach minusowych i odcinkach dziennych max 25km)
pozdrawiam

_________________
W124 E250TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
MERCEDES 4 EVER pisze:
Podsumowanie-moim zdaniem to przyczyna jest w przełozenieu mostu.Niemiaszki to wymyslili ze jak kombi to bedzie moze ktos chcial załadowac duzo i trzeba wolniejszy most.Ja bym na probe dał most od sedana.

Odświeżając wątek - czy most od sedana pasuje fizycznie do kombi i odwrotnie? Czy ktoś z Was robił taką przekładankę?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 12:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Seweryn pisze:
.. czy most od sedana pasuje fizycznie do kombi i odwrotnie?


Mocowanie mostu fizycznie pasuje. Różnica może być w przełożeniu oraz w wersjach czyli ABS, ASD, ASR a także flanszy wałka ataku i flansz półosi.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl