MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 9:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ro2man pisze:
psinthos pisze:
jak widac po wskazaniach ekonomizera, uklad zasysal gdzies 'lewe' powietrze..


Dlaczego uważasz, że zasysanie lewego powietrza ma wpływ na ciśnienie oleju?


Jeżeli auto zasysa lewe powietrze, to wskazania ciśnienia oleju spadną, to normalne, wygląda tak jakby silnik miał dodatkowe obciążenie, zmienia się skład mieszanki.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 10:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
georem pisze:
Jeżeli auto zasysa lewe powietrze, to wskazania ciśnienia oleju spadną, to normalne, wygląda tak jakby silnik miał dodatkowe obciążenie, zmienia się skład mieszanki.


Teza ta jest może błyskotliwa ale całkowicie błędna,
Jeśli tak by było, to obciążenie silnika powodowało by raczej wzrost wskazania ciśnienia oleju

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 11:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ro2man pisze:
Teza ta jest może błyskotliwa ale całkowicie błędna,
Jeśli tak by było, to obciążenie silnika powodowało by raczej wzrost wskazania ciśnienia oleju


To ciekawym jest też to, że po załączeniu automatu lub np. klimy (czyli obciążeniu silnika) cisnienie na wskaźniku spada, rozumiem, że im niższe wskazanie tym większe ciśnienie. Nie będę się sprzeczał która teza jest bardziej błyskotliwa. [szalone] Oczywiście mówimy o biegu jałowym samochodu, bo wiadomo że im większe obroty tym większe ciśnienie oleju.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 11:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
georem pisze:
To ciekawym jest też to, że po załączeniu automatu lub np. klimy (czyli obciążeniu silnika) cisnienie na wskaźniku spada,


bo spadają także obroty

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 11:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ro2man pisze:
bo spadają także obroty


Jeżeli jest sprawny regulator obrotów to nie powinny spadać, od tego w końcu jest.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 11:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
georem pisze:
Jeżeli jest sprawny regulator obrotów to nie powinny spadać, od tego w końcu jest


u mnie zawsze po dodaniu obciążenia obroty nieznacznie spadają, pytanie jaka jest sprawność regulatora w 15 letnim lub starszym samochodzie

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 11:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ale czy ciągle uważasz, że zasysanie lewego powietrza nie powoduje spadku wskazań tegoż ciśnienia na wskaźniku? Bo troszkę od tematu odchodzimy. Ja twierdzę że zawsze jeżeli łapie lewe powietrze bedzie się wychylał wskażnik ekonomizera=zwiekszeniu obciążenie silnika=spadek wskazania ciśnienia oleju.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 12:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
georem pisze:
Ja twierdzę że zawsze jeżeli łapie lewe powietrze bedzie się wychylał wskażnik ekonomizera=zwiekszeniu obciążenie silnika=spadek wskazania ciśnienia oleju.


masz racje ale taki silnik musi być już nieźle wychodzony

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 3:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
ro2man pisze:
u mnie zawsze po dodaniu obciążenia obroty nieznacznie spadają, pytanie jaka jest sprawność regulatora w 15 letnim lub starszym samochodzie


U mnie ma pelna sprawnosc. [zlosnik]
Obroty sie nie zmieniaja po zalaczeniu napedu albo sprezarki klimatyzacji. 8)

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 6:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Jarzyna-W201 pisze:
(...) Niektórzy mówią, że te silniki nie są zaprojektowane pod syntetyki

Uwierzyłbym jakby było to na piśmie a ja nie widziałem. :) Może jest ktoś kto widział - niech się odezwie.
Myślę że jak projektowano ten silnik to syntetyki raczej były jeszcze egzotyką (np. w sporcie) i bardzo drogie więc ich stosowanie było faktycznie mało prawdopodobne. Ale czy dzisiaj choćby do ASB nie zamieniamy starszego i "gorszego" oleju Dexron II na Dexron III. I nic się nie dzieje (chyba że zmieszamy).
Jarzyna-W201 pisze:
(...) nie ma sensu ich lać.

Z ekonomicznego punktu widzenia - być może nie. Z technicznego - TAK. Mogę przyznać że do większości silników wystarczy mineralny a syntetyk jest luksusem. Po prostu zamieniamy gorszy (choć wystarczający) na lepszy. I tak silnik będzie smarowany a ja twierdzę że duuużo lepiej. [zlosnik] Szczególnie przy niższym ciśnieniu oleju i wyższej temperaturze. A już silnik z turbo według mnie powinien pracować tylko na syntetyku (ze względu na smarowanie obciążonej turbiny).
Nie wiem skąd się biorą teorie że nowszy technologicznie olej o dużo lepszych parametrach nie można wlać do starszego auta. Ja z racji swojej wiedzy zawodowej spróbowałem i używam do wszystkich pojazdów jakie mam - Mercedes W126, W115 (sprzedany) :( Fiat :P (żony), :) szybka łódż motorowa, skuter wodny (obowiazkowo). Nawet do małego skuterka Honda (ale starego - 1990 - a kto w tym czasie myślał o syntetyku do dwusuwów!) nie leję Mixolu tylko syntetyk. I wszystko jeździ bezawaryjnie a oto chyba chodzi....

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
AndyS pisze:
Z ekonomicznego punktu widzenia - być może nie. Z technicznego - TAK. Mogę przyznać że do większości silników wystarczy mineralny a syntetyk jest luksusem. Po prostu zamieniamy gorszy (choć wystarczający) na lepszy. I tak silnik będzie smarowany a ja twierdzę że duuużo lepiej.


Dokladnie tak - przecwiczone na M110. Syntetyk zalalem po ponad 300kkm przebiegu. Bylo ciszej i spalanie oleju spadlo - tak SPADLO.
Olej syntetyczny nie rozrzedza sie tak jak mineralny po nagrzaniu (lepsza stabilnosc gestosci wzgledem temperatury).

AndyS pisze:
Nie wiem skąd się biorą teorie że nowszy technologicznie olej o dużo lepszych parametrach nie można wlać do starszego auta.


Z koziej dupy. :lol: [oczko]
A tak naprawde z ciemnoty/niewiedzy.

Syntetyki zapewniaja zdecydowanie lepsze smarowani. Kropka.

W 126 zalalem na razie 'testowo' polsyntetyk (Mobil Super S 10W40), z racji iz auto stalo 4 lata nieuzywane zanim je kupilem, a wczesniej jezdzilo na olejach mineralnych i polsyntetycznych. Jest git, ale docelowo M117 dostanie 8 literkow jedynego slusznego soku - Mobil 1 5W50. [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 20, 2006 9:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
benzynowe silniki Mercedesa fabrycznie napelniane byly olejem syntetycznym juz w latach 70-tych. Mam ksiazki przebiegow do obu moich 123 (M123 i M110, oba rocznik 1980) oraz do 114 (M114, oba rocznik 1970) i we wszystkich podany jest olej Mobil1 5W40. Wiec nie wyobrazam sobie jak taki syntetyczny olej moglby tym silnikom zaszkodzic. Jedyne co moze sie zdarzyc po przejsciu (powrocie) na syntetyk przy duzym przebiegu to to, ze rozciekna sie uszczelnienia (to zdazylo mi sie w wiekszosci przypadkow). Co do Dieseli to nie wiem co do nich nalewali w fabryce ale w instrucji rowniez pisza o stosowaniu oleju syntetycznego.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 10:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
i po klopocie: wymienilem czujnik cisnienia oleju i teraz strzalka nawet po ostrej jezdzie w upalach albo przy jezdzie w korku nigdy nie spada ponizej 1 bar. Dowiedzialem sie rowniez, ze silniki szesciocylindrowe maja nizsze cisnienie przy rozgrzanym silniku niz silniki czterocylindrowe. Wynika to z tego, ze silniki szesciocylindrowe maja nizsza predkosc obrotowa na biegu jalowym-ok. 500-600 obr/min (silniki czterocylindrowe ok. 700-800 obr/min)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 8:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
odpusc sobie ten samochod no chyba ze chcesz go remontowac :)

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 8:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
remontowac?! odkad zarejestrowalem go na siebie, tj. od polowy lipca, zrobilem ok. 5000 km i nie sprawil zadnych problemow a jedyne co przy nim zrobilem to wlasnie wymiana czujnika cisnienia i wymiana samego oleju. Pewnie, ze trzeba bedzie przy nim od czasu do czasu pogrzebac ale za to juz dawno nie jezdzilem tak wygodnym i szybkim samochodem :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl