MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 9:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 12:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Widze że powoli wymiana poglądów z Szanownym Kolegą Pioterkiem nabiera cech utarczki "słownej" dlatego po zastanowieniu się skomentuję tylko jedną część wypowiedzi:
AndyS pisze:
Pioterek pisze:
albo są krzywe od złego montażu
Ciekawa teoria [zlosnik]

Pioterek pisze:
Cóż, masz małe doświadczenie. [zlosnik]

Logika, wiedza techniczna i doświadczenie podpowiada mi takie różnice:
1. Tarcza (absolutnie tylko teoretycznie) może być krzywa fabrycznie.
2. Tarcza (w praktyce) może - nazwijmy to - "krzywo pracować" na skutek złego montażu (jak sam piszesz)
Pioterek pisze:
Dzieje się tak dlatego ponieważ tarcza nie pracowała równolegle do płaszczyzny piasty i została wytarta w dwóch miejscach
Zgoda, pracowała krzywo ale była prosta!

Moje doświadczenie odróżnia takie niuanse słowne w sformułowaniach dlatego doskonale odróżniam krzywą tarczę od prostej tarczy która sprawia wrażenie krzywej na skutek złego montażu. Więc dlatego napisałem (zresztą z dozą humoru - vide emotikon):
AndyS pisze:
Pioterek pisze:
albo są krzywe od złego montażu
Ciekawa teoria [zlosnik]

Niektórych drażnią błędy ortograficzne - mnie przeszkadzają określenia i sformułowania techniczne wprowadzające w błąd oraz brak zrozumienia dla próby zwrócenia na to uwagi. Nadal twierdzę że jest zasadnicza różnica między krzywą tarczą a pracującą krzywo.
Myślę, że nie będę dalej polemizował. Nie chcę nikomu "zadać muchomora" - po prostu mam takie podejście do sprawy - troche zawodowe (marynarskie). W moim zawodzie nieścisłość może oznaczać katastrofę i utratę ludzkiego życia dlatego lepiej wiedzieć co się mówi lub pisze.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 1:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
AndyS pisze:
Widze że powoli wymiana poglądów z Szanownym Kolegą Pioterkiem nabiera cech utarczki "słownej" dlatego po zastanowieniu się skomentuję tylko jedną część wypowiedzi:


No widzę, że odpowiedź Twoim cytatem z poprzedniego posta Cię uraziła, ale po to był emotikon na końcu, żebyś zrozumiał przesłanie "kto mieczem wojuje..." [oczko]
Nie o utarczki mi chodzi a o zrozumienie problemu.

AndyS pisze:
Logika, wiedza techniczna i doświadczenie podpowiada mi takie różnice:
1. Tarcza (absolutnie tylko teoretycznie) może być krzywa fabrycznie.
2. Tarcza (w praktyce) może - nazwijmy to - "krzywo pracować" na skutek złego montażu (jak sam piszesz)


1. Absolutnie nie - nie tyllko teoretycznie tarcza może być krzywa fabrycznie - praktycznie też tak może być i to są fakty. Dzisiaj raczej to jest rzadkie lub wcale nie występuje, ale to nie teoria.
2. Tak, tylko weź pod uwagę to co napisałem w poprzednim poście - po dłuższej pracy krzywo zamontowanej tarczy nastąpi jej wytarcie w dwóch miejscach: z jednej strony od zewnątrz i po przeciwległej stronie od wewnątrz - wtedy będzie już krzywa. To tak jakbyś jeździł z guzem na oponie - w miejscu guza nie będzie bieżnika.

AndyS pisze:
Zgoda, pracowała krzywo ale była prosta!

Moje doświadczenie odróżnia takie niuanse słowne w sformułowaniach dlatego doskonale odróżniam krzywą tarczę od prostej tarczy która sprawia wrażenie krzywej na skutek złego montażu. Więc dlatego napisałem (zresztą z dozą humoru - vide emotikon):


Ale której części mojej wypowiedzi nie rozumiesz? Pracowała krzywo, była prosta, ale od pracy "krzywo" po około 2000 km zużyła się nierówno i zrobiła się krzywa.
Co w tym dziwnego? Klocki często trą o tarczę nawet jak nie hamujesz, tymbardziej jak pracuje z lekkim biciem - wtedy miejsca styku się szybciej wytrą no nie?

AndyS pisze:
Niektórych drażnią błędy ortograficzne - mnie przeszkadzają określenia i sformułowania techniczne wprowadzające w błąd oraz brak zrozumienia dla próby zwrócenia na to uwagi. Nadal twierdzę że jest zasadnicza różnica między krzywą tarczą a pracującą krzywo.


Mnie też drażnią błędy ortograficzne i nie lubię nikogo wprowadzać w błąd, ale przypadek opisany przeze mnie nie jest jakąś fikcją i wprowadzaniem w błąd. Zwróciłeś mi uwagę - ok, nawet przyznałem Ci rację, bo faktycznie jest to możliwe. Chciałeś wyjaśnień - wyjaśniłem. Przemyśl sprawę, bo nie ma o co kruszyć kopii. A różnica między krzywą tarcza, a pracującą krzywo jest - tylko to nie jest sednem sprawy, którą chcę Ci rozjaśnić.

AndyS pisze:
Myślę, że nie będę dalej polemizował. Nie chcę nikomu "zadać muchomora" - po prostu mam takie podejście do sprawy - troche zawodowe (marynarskie). W moim zawodzie nieścisłość może oznaczać katastrofę i utratę ludzkiego życia dlatego lepiej wiedzieć co się mówi lub pisze.


W moim zawodzie też tak może być i wiem co piszę. Może niejasno wytłumaczyłem, albo źle mnie zrozumiałeś, ale jaśniej już nie potrafię.
No i nie lubię jak się ze mnie robi barana.

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 6:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
no i co w koncu z ta kierownica ??

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
popieram [wscieklosc]

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 04, 2006 1:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
W wibracje bedzie wpadał układ kierowniczy równiez wtedy gdy bedą wybite sworznie dolne.Miałem ostatnio taki przypadek i po wymianie jak reką odjął.
Pozdrawiam
P.S. Chętnie jednak bym sie dowiedział co sie wydarzyło dalej...

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 05, 2006 1:10 am 
Po ostatnim zlocie miałem identyczny efekt, wyrzuciłem elipsy,
założyłem "nowe" stare opony i wibracje znikły jak ręką odjął.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 2:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 05, 2006 1:07 am
Posty: 13
Lokalizacja: kielce
mialem to samo w 124 krzywe tarcze toczenie 20 zl za dwie i sie jedzie spoko teraz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 9:13 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
126maniac pisze:
dobra dziś rozbieram gada ........
jutro powiem ktomiał racje:))

jutro tzn. jutro czy 30.05 06?
napisałeś, że dasz cynkę i ci.......szaaaaaaaa [szalone]

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl