MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 3:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 9:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam.
Ten weekend prznaczyłem na sprawdzenie / naprawienie kłopotów z obrotami w upały.
Zabrałem się za regulator obrotów.
Na rysunku:
1 odbojnik, śruba która wkręcając (0V) zasłaniam przelot. Bez śruby tak jak na zdjęciu ~3mm, dokręcając śrubę, tak do równi z obudową, jest jescze ~1,5mm, dalej nie wchodzi (problem z gwintem na końcu).
Po załączeniu 9V, 75% odsłonięte, myślę, że jak dam 12V to będzie 100%.
I teraz pytanie, czy regulator powinieć regulować od zamknięcia do otwarty,
czy jak jest u mnie - 0V otarty XV - zamknięty, 12V otwarty.
Innymi słowy, czy mam zakręcić śrubę, aby otwór przy 0V był zamknięty?
Lub jaki jest sposób ustawienia tej śruby?
Obrazek

Dodano po 7 godzinach. 27 minutach.:

Ustawiłem idealnie zamknięty, jak będzie trzeba to wkręce jeszcze troszkę.
Na razie działa dobrze, zobaczymy jak będzie gorąco i w mieście.
Trochę poeksperymentowałem.
I tak:
na Pb, regulator działa dobrze. Po załączeniu np. klimy obroty lekko rosną i kompensują obciążenie.
na LPG, można regulować obroty stabilizatorem obrotów, jednak po załączeniu obciążenia, obroty spadają.
Jakby ten stabilizator nie miał funkcji dostosowania napięcia na regulatorze (w funkcji obrotów), tylko dawał stałe napięcie.
ALe to żaden z niego stabilizator. Może jest zepsuty?
Problemy ma też system przełączania Pb -LPG, jak jest zimny to przełącza przy 2300obr/min, jak ciępły to powyżej 3000, gorący to nawet 3500.
Może to ten sam problem licznika obrotów?
Jak sterownie LPG mierzy obroty?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 10:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
W tym regulatorze nominalną prędkość biegu jałowego otrzymuje sie przy lekkim otwarciu zaworu, tak,że nie może on być całkowicie zamknięty

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 3:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
mza pisze:
Trochę poeksperymentowałem.

Zaawansowany układ pomiarowy na rysunku. Silnik rozgrzany.
Obrazek
Pb:
Rozruch - napięcie do 8-9V, potem się stabilizuje, ~4,5V
Załączenie klimy: ~6V.
Obroty wyregulowałem na Pb odbojnikiem (ok.650, odpowiada napięciu ~5V).
LPG:
Stabilizator to zwykły ustawiacz napięcia. Po ustawieniu na 6V. Obroty silnika bez obiążenia ~800, po załączeniu klimy ~600.

Chociaż obroty na benzynie mogę ustawić, to chyba nie jest to dobra droga.
Sprawdzę jeszcze na analizatorze.
Chyba ma coś jescze zepsutego - napeno nie jest to wyłącznik wolnych - ten sprawdziłem.
Ogólnie elektronika gazu to chyba przeżytek (BLITZ LAMBA), chyba zmienię w wolnej chwili.
NIe wiem dlaczego na Pb są problemy z obrotami (za niskie przy obciążeniu, bez obciążenia wyregulowałem odbojnikiem), ale nie jest to tragedia.
[/img]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 6:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
NIe wiem dlaczego na Pb są problemy z obrotami (za niskie przy obciążeniu, bez obciążenia wyregulowałem odbojnikiem), ale nie jest to tragedia.
[/img][/quote]

Na Pb dopływ powietrza dlawi mikser, a co za tym idzie nie wiem czy jest wlaściwy stosunek powietrza do benzyny tj. 14.75/1.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 7:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
stanleym126 pisze:
Na Pb dopływ powietrza dlawi mikser, a co za tym idzie nie wiem czy jest wlaściwy stosunek powietrza do benzyny tj. 14.75/1

Testy przeprowadzałem bez bunkra i filtra

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 10:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
witam mam pytanie jak tę srubę w regulatorze wkrece to regulator bedzie zamkniety przy 0 V, i jeszcze takie mam pytanie jak regulator jest zamkniety to wolne obroty idą w góre? czy w dół?
pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 8:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
maciek-126 pisze:
witam mam pytanie jak tę srubę w regulatorze wkrece to regulator bedzie zamkniety przy 0 V, i jeszcze takie mam pytanie jak regulator jest zamkniety to wolne obroty idą w góre? czy w dół?

Jak nie ma sruby to regulator jest otwarty z drugiej strony.
jak jest śruba wkręcona 2-3 obroty od równego - to regulator jest zamkniety, dalsze wkręcanie otwiera regulator z dobrej strony. Wkrecając obroty rosną (zwiększa się ilość powietrza).
Po uruchomieniu silnika jest tam napięcie 4,5V, ustawia regulator troszeczke otwarty w dobrą stronę. Regulacja śrubką działa więc jak jest dobrze wkręcona. Sama regulacja nie "zamyka", mozna nią ustawić minimalne otwarcie - dalej się nie zamknie.
Z innej strony może tej śrubki nie ruszać. Szczególnie jak jest zapięczętowana.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 10:19 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
1. Napięcie na regulatorze ma stałą amplitudę. Sterowanie odbywa się na zasadzie zmiany wypełnienia przebiegu prostokątnego.
2. Śruba regulacyjna przesłony to nie jest ustawienie minimalne w warunkach normalnej pracy układu, gdyż wtedy odbywa się to elektrycznie. Śruba służy do ustawienia otwarcia dla pracy AWARYJNEJ.
Po usterce układu wtryskowego (np. awaria zasilania) cały układ ma się ustawić na parametry takie, jak dla silnika rozgrzanego do ok. 80 stopni. Jest wtedy możliwość dojechania na miejsce, nie działa jednak ssanie, zmiana parametrów mieszanki przy zmianach obciążenia, oraz automatyczna regulacja wolnych obrotów - jednak wstępne ustawienie przesłony wspomnianą śrubką powoduje, że silnik nie gaśnie. Zwróć uwagę, że w spoczynkowym ustawieniu przesłony nie ma możliwości jej pełnego zamknięcia inaczej niż śrubką. Jednak po podaniu napięcia przesłona poleci w drugie krańcowe położenie, i jest wtedy możliwość jej CAŁKOWITEGO zamknięcia (np. w przypadku hamowania silnikiem). To położenie właśnie jest wykorzystywane przy regulacji wolnych obrotów w sprawnie działającym układzie.
Może masz problem z niezałączaniem się układu biegu jałowego (włącznik na lince, przy dźwigni przepustnicy i drugi - na osi przepustnicy)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 11:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Włacznik na lince/dźwigni działa na 100%.
Inna sprawa, że układ "reaguje" - włączenie klimy powoduje wzrost napięcia mieżonego miernikiem stałego (czyli, wypełnienia prebiegów prostąkątnych).
Załaczam rysunek:
Obrazek
1 - wyłącznik na lince, dźwigni
2 - wyłacznik na osi (mam dostęp do kabelka)
Wracając do śrubki - to z tego co zrozumiałem, należy odłaczyć zasilanie regulatora i ustawić obroty - tylko po stronie tak jak na rysunku 0V.
Czyli teraz zrobiłem źle - ustawiłem po stronie działania regulacji.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Ostatnio zmieniony pn cze 26, 2006 3:17 pm przez mza, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Gerri pisze:
Może masz problem z niezałączaniem się układu biegu jałowego (włącznik na lince, przy dźwigni przepustnicy i drugi - na osi przepustnicy
a jak dojsc do tego przy przepustnicy? i jak go sprawdzic?
pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Trochę zamąciłem się z rana i wyszło mi, że mam 3 wyłączniki.
Oczywiście Gerriemu chodziło o dwa:
Ten przy lince, dźwigni oznaczony na moim rysunku jako 1
Ten na osi. Oznaczony na rysunku jako 2.
Do tego na osi dostęp nie jest prosty, nawet po zdjeciu filtra jest problem, bo zasłania go trochę kolektor.
Ale są dostepne kabelki idące do kostki, więc zdiagnozować mogę - tylko jak?:
podłaczyć miernik i sprawdzić bez naciśnięcia pedału
potem naciskając do ruszenia przepustnicy i tyle?
Coś pamietam, że jest on dwustanowy (czyli będą trzy kabelki?)
Dodatkowo jak sprawdzić czy czujnik temperatury powietrza jest dobry?
W sumie to kłopoty z obrotami mam tylko powyżej 25~ st.C

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 7:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam.
Śrubę-odbojnik odkręciłem - aby była po stronie pracy awaryjnej.
Sprawdzony został też włącznik na osi. Ma trzy kable, oznaczone przy wtyczce 1 2 i 3. Po przekręceniu kluczyka:
1-2 rozwarte, 2-3 rozwarte
Po nacisnięciu pedału średnio (ruszona przepustnica)
1-2 zwarte, 2-3 rozwarte
Po nacisnięcu do dna
1-2 rozwarte, 2-3 zwarte
To by było na tyle (na pewno są trzy stany, ale piszę z pamięci więc mogłem sie rąbnąć).

EFEKTY weekendowej pracy:
Wiem, że załącza się układ regulacyjny wolnych.
Lekka poprawa na Pb, chociaz obroty nadal niskie 500-max600.
Na LPG - było* super nawet w upał.
*było bo po regulacji na analizatorze, chciałem je trochę podnieść i zepsułem dziadowską regulację BRC (pipowata, plastikowa śrubka, niecentrycznie umieszczona) - nawet nie chce mi się tego otwierać - bo jest sklejone, kupię nowy i zamontuję.

Niby nic nie zrobiłem, a jednak poprawa jest. Może na Pb nie jest to ideał, nie jest też najgorzej.

Dodano po 15 godzinach. 42 minutach.:

Po wstawieniu nowego regulatora minimum, jest bardzo dobrze.
Sprawdzilem także wysokie obroty (po regulacji spalin) - bardzo równo rozpedza się do 6500obr/min i jest zauważalne polepszene szybkosci działania parownika, bolid dostał "kopa".

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl