MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 11:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 23, 2006 8:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Na gazie jadac trase Lodz-Szczecin bral 11-12 litrow...w miescie w najgorsze szczecinskie mrozy 14-15...moze na benzynie uda sie na trasie zejsc do 10tki, a w miescie do 13 jak bedzie cieplo (w miescie mam bardzo lekka noge [zlosnik] )....Shell'a mam pod uczelnia, ale odkad nalali mi 64 litry gazu do 60tki zbiornika na Shellu wybieram patriotycznie ostatni SLD-owski bastion ORLEN (kiedys WRÓBLEN) [zlosnik]

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 24, 2006 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 02, 2005 1:52 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Szczecin
witam,
pytanie do:zebdaa gdzie montowałeś tą instalację gazową? Ktoś tam chyba w międzyczasie polecał warsztat na Nehringa, ale nie pisałeś gdzie ją zakładałeś. Swoją drogą, dziwny to zakład, skoro nie wymienili Ci kabli przy instalacji skoro były w kiepskim stanie... Może to jednak kwestia umiejętnej instalacji? Pisało kilku, że jeżdżą na tym gazie bez problemów... Sam się zastanawiam nad założeniem do M103 3.0, więc jestem ciekaw, gdzie w Szczecinie dobrze to zrobią.
Pozdrawiam

_________________
W126 300SE '86
Ex: W123 230C '80


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 25, 2006 9:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Instalki nie mialem w Polsce zakladanej....a teraz pojechalem w Lodzi do Stefanowskiego na Srebrzynskiej, zajrzeli i pogadali ze mna i powiedzieli:
- mechaniczny wtrysk - moze strzelic zawsze - instalke masz dobra ale nie mozesz znac dnia ani godziny, za regulacje mozesz zaplacic, ale nie gwarantuja ze za 10 minut nie bede mial strzalu
- a instalka za 4 tys ze zdublowanymi wtryskami to trudne ponoc do zrobienia, no i przy moich przebiegach raczej sie nie oplaca.

A co do kabli...najgorsze ze po wymianie kabli tez mialem strzaly, potem zmienilem kopulke, rozdzielacz i dalej to samo.



Trafilem na strone z ladnymi obliczeniami kiedy gaz sie zwraca...

...wpisalem ze jezdze 1800km/miesiac, srednie spalanie benzyny 10, gazu 12,5l na 100, cena Pb 3,6 za litr a 2,15 za gaz...koszt instalacji 4,500 - zadzwonilem do Fugazi i taka cene mi podali za instalke bez strzalow...kiedy sie zwroci?


Instalacja zwróci się po 50 miesiącach
Oszczędność miesięczna to: 90 zł
Oszczędność roczna to: 1 080,00 zł

...chyba jednak gra nie warta świeczki...

Kwestia czy ratowac gaz czy wracac na benzyne rozwiazana...Zegnaj LPG, witaj Pb!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 8:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Po kieszeni bije mi coraz bardziej jazda na benzynce (jak nie jade to 12/13 na sto mi lyka) i sie teraz tak zastanawiam bo bylem u gaziarza z sieci Czarkam i mi rzekl ze za 600zl moze przerobic instalke na sprzety od BRC, zalozyc cos a'la antywybuch (cos co chronik klapke spietrzajaca) i sie zastanawiam czy warto...szczegolnie ze sprzedawanie Mercedesa mi jakos nie idzie (a gdyby jezdzil na gazie to inaczej bym myslal o jego sprzedazy)...co o tym sadzicie? Bo ja w 230 juz sie troche boje tego gazu, po niezbyt dobrych przezyciach.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 4:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No wlasnie, kumpel tez ma takiego 2,3 z gazem i pali mu bardzo podobnie..
Instalka BRC z komputerem i regulatorem niskich obrotow.
Wczoraj mi taka w moim 2,6 zamontowali i wystrzal roz..bal gume pod wtryskiem... mniamusnie..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 27, 2006 9:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
No to chyba mnie zniecheciles do tej instalki....ech...jednak nic chyba Mercdesa przed sprzedaza nie uratuje, a tak sie staram.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 27, 2006 6:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Zebda: Już kiedyś na forum było: http://www.volvo-off.pl/index.cgi?Jak_T ... K-Jetronic Dla mnie ta informacja jest wystarczająca by w mojej Mercedes gazu nie montować. A opowieści, że komuś auto śmiga na LPG jakieś dzikie ilości kilometrów, to dla mnie jak wsadzanie głowy w paszczę lwa i liczenie, że jak ją będzie chciał zamknąć (paszczę) to zdażysz wyjąć głowę. Raz tylko mi się trafiło auto, które z LPG chodziło ślicznie - Ford Granada 2.3GL z V6 na gaźniku i instalacji BCR. Przyznam, że czytawszy wątek tylko czekałem aż wreszcie napiszesz, że rezygnujesz z LPG, szkoda tylko, że również rezygnujesz ze swojej MB. :/

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 27, 2006 6:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Harier -jakktos pływac nie umie to mowi ze woda za rzadka.... [zlosnik] Ke bedzie chodził na gazie ok tylko musi byc spełnione kilka warunkow-sprawny silnik i ODPOWIEDNIO dobrana instalcja LPG POPRAWNIE zamontowana.Przyczyną złej pracy na LPG moze byc np uszkodzenie modułu ,cewki lub innych el ukł .zapłonowego.Moj chodzi i nie ma problemow-od 98 roku

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 28, 2006 8:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Harrier jakie szczescie ze ja mam tylko 4 cylindry [zlosnik] .


No coz Mercedesa przyjdzie sie pozbyc bo byl kupowany z mysla o jezdzie na gazie...Przejechalem na nim ze 3 tys km, kolejne 7 tys na benzynie...wiec choc troszke Mercedesem (na prawidlowym paliwie) pojezdzilem...No i jak dla mnie przyzwyczajonego do ojcowskiego nowego dieselka spalajacego mniej niz 6l na 100 na trasie to ciagle mi sie nie podoba (nie tyle spalanie co czestotliwosc wysokich oplat [zlosnik] )...dlatego mysle o sprzedaniu tego Mercedesa (jednak sie z nim nieozenilem) i byc moze w najblizszej przyszlosci kupieniu nowego (albo 2,2 do zagazowania a jakze) albo 2,0 dieselka zeby miec jakiekolwiek toczydelko (wygodne, duze, wolne ale malo palace).

MERCEDES 4 EVER opisz dokaldniej instalke, co tam jest, czy masz ten jakby antywybuch (okragle "cuś" z dziurkami), porob zdjecia bede wdzieczny!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 28, 2006 11:30 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Przypominieć tylko chciałem iż panowie z montażu LPG sątylko MONTAŻYSTAMI LPG a nie muszą być mechanikami! Wymiana kabli WN świec itd. itp. jaki to ma sens przy montażu gazu? chyba tylko taki by panowie mieli spokuj podczas GWARANCJI instalki lub aby nie musieli główkować co sięstało że nagle auto nie pracuje tak jak powinno!?! Jak montowałem pierwszego gazownika nikt mi nie kazał wymieniać WN czy świec, później słyszałem należy wymienić WN i świece na nowe ale nikt kogo się pytam nie regulował przerwy na elektrodach bo przecież ONE SĄ NOWE Z PUDEŁKA [totalszok] ! jeszcze ze dwa lata i przy montażu gazu trzeba będzie wymienić wszystko co jest w komorze silnika oprócz korka spustu oleju ! [wscieklosc]
U mnie jest tak :
123 2,3E '78 LPG PB wąchał ostatnio 2 lata temu i wystarczy [zlosnik] odpala na gazie za 2 razem w każdych warunkach! Instalka zwykła bez kompa i krokówki czyli śruba regulacyjna zużycie 10,5 trasa 15,5 miasto (automat)
190E 2,0 '85 motor '91 odpala na gazie w temp. do -10 poniżej PB instalka BRC ale bez kompa i silnika krokowego czyli znowu śruba!
190 2,0 '85 LPG zwykły badziew Landini próbowałem wymienić na Lovato ale na wtrysk ale z uwagi że zużycie gazu było takie same wrócił Landini
PB to tylko mażenie tego motoru benzyny brak a i tak pompa paliwowa nie podaje już od momentu kupna w '04 [zlosnik] to po co je lać zużycie miasto 12,5 trasa 10 manual 4
Owszem na początku miałem strzały w 123 kazano mi wymieniać a to , a tamto skończyłem na regulacji silnika i gazu bo prawda jest taka iż jak coś pasuje do jednego auta to musi też do drugiego ale czasem tak nie jest i np. parownik musi być bardziej wydajny ja w 123 wymieniłem mikser z czołgu na pierścieniowy i jest ok. może u Ciebie też wystarczy zrobić regulację !
Jeszcze jedno masz nastawiony regulator zapłonu na N czu S bo na gazie lepiej chodzi jak jest na S bo gaz jest teoretycznie lepszym paliwem [zlosnik] wtedy masz przyśpieszenie zapłonu o ok. 3 st a to lubi gaz (w każdym tak robię, że przyśpieszam zapłon od 3 do 5 stopni)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 28, 2006 12:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Nie mam pojecia jak mam nastawiony zaplon...az tak sie na tym nie znam...Ja nie wiem jak wy to robicie ze wam elegancko chodzi na LPG...

...ja jak jezdzielm na gazie ok bulo ze 2 miesiace, a potem nie wiedzialem kiedy mi strzeli i zaczalem sie bac LPG i mercedesa, poporstu mu nie ufalem, nie wiedzialem kiedy odpali...inaczej niz teraz kiedy to ja a nie on decyduje czy odjade z parkingu czy nie, hehe...Moze kiedys do Czestochowy pojade do Mercedesa4ever zeby zobaczyl co i jak...ale to jeszcze troche (minimum tydzien, plus jednak decyzja ze walcze z gazem) bo do niego mam najblizej...hehe i moze za jakies piwko cos poradzi...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 28, 2006 1:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Harrier dobry link [oczko] Tylko mam do niego jedno ale ... mianowicie:

Dlaczego pan Piotr Kopczyński napisał :

Cytuj:
Co interesujące - Merc nie robił w zasadzie nic innego jak TYLKO K lub KE Jetronic. I to we wszystkim co na benzynę. Dopiero modele AFAIR 1995 i wyżej a i to nie wszystkie zaczęły mieć wtrysk LH-Jetronic.


Mój jest z 1993 i raczej nie uświadczę w nim K - Jetronika. A może się mylę ? :roll:

Pzoatym potwierdza się również teza, że w D - Jetronicu z gazem nie ma problemu. Tak tez jest w ojcowej W116 [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 28, 2006 2:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Zebda -ale u mnie jest inny silnik! i u mnie nie ma czego patrzec bo ja mam zwykła instalacje na srubke bo mam wersje bez sondy lambda.Zadnych zabezpieczen i klapek nie mam...Acha wazne jest zebybył dobry mikser-jaki masz mikser? zrob fotke.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 28, 2006 3:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
A to jam nie byl swiadom tego ze u tiebia jest inny silnik...U mnie jakis wloski chyba na R jakis...yyy mikser to to duze okragle takie bunkrowate? hehe

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 21, 2006 12:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
No i pojechalem i znow mam gaz za paliwo. W Zgierzu na ulicy Tetmajera bylem. Mialem bardzo bogata mieszanke. Sonda L. dziala pan rzekl ze z analizatora wynika ze silnik jak z fabryki. Zobaczymy jak bedzie. Jeden strzal i pozbywam sie Merca na benzynie...Nie bede juz wiecej walczyc...Zal bedzie no ale trudno nie dam rady na dluzsza mete zalewac go benzyna bo mam ostatnio inne wydatki.Oby jezdzil!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl