MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 8:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 11, 2006 4:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
Witam.
Zastanawiam sie nad kupnem w126 i mam kilka pytan:
1. Czasami w126 można znaleść z plastikowymi listwami bocznymi,a czasami lakierowanymi po kolor. Czy lakierowane listwy byly na wyposażeniu?
2. Czy jeśli znajde model z plastikowmi listwami to moge je potem bez problemów polakierować?
3. Slyszalem opinie że 260se i 300se są troche za słabe na w126. Narazie poruszam sie w123 230ce(bez gazu) i nie jest to jakas rakieta ale mi to wystarcza. Ja wypadają w osiągach i przyśpieszeniu 260se i 300se w porownaniu z 230ce?
4. Jaka może być rożnica w kosztach utrzymania 260/300 vs 420? nie chodzi mi o spalanie tylko o elementy które czasem trzeba wymieniać typu wydech, kable?

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 5:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
o ceny wydechu to nie pytaj lepiej-szczegolnie w V8.Kable nie sa jakies drogie alenapewno 2x drozsze od 230 CE.260 SE bedzie słabawe ale juz 300Se jest wystarczające-najlepiej znajdz takie auto do sprzedania i sie przejedz.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 7:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
U mnie listwy boczne i zderzaki są lakierowane fabrycznie, z tym,że są one jaśniejsze od karoserii.Silnik w 300SE na PB to rakieta, ale i na lpg jak się wkurzę to asfalt sie zwija.ten model jest o tyle dobry,żę jest duża dostępność części ,silnika,skrzyni,mostu bo są od 124,zawieszenie jak w 123.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
w drugich seriach lakierowane pod kolor budy listwy trafialy sie czesto chociaz rownie czesto byly w ciut innym odcieniu w I serii robili to tylko w modelach AMG z tego co sie orientowalem i SEC-ach chyba:)

Jezlie chodzi i np wydech ... to wydaje mi sie ze w silnikach typu 280 260 czy 300 ceny nie sa mniejsze jak w v8 do tego nie ma zamiennikow i cena kpl ( 2 tlumiki) to jakies 2500 zl ... Jezli chodzi o osiagi to mimo ze w mojej srerii poza dieselkiem 280 byl najslabszym motorem to zdecydowanie nie jest to mul pociagowy i daje rade z masa auta:) slyszalem ze 260 jest jednak slabsza ale ..... nie sprawdzalem
Jednak gdybym mial wybierac to za sam odglos silnika wolalbym v8 no i przy tych cenach paliwa to chyba juz bez znaczenia czy pali 12-14 czy 18 bo jak sie chce oszczednej jazdy bez LPG to nie w tych autach :D:D
pozdrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 12, 2006 9:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Litwy w pierwszej serii, do 85 roku, były rowkowane i zawsze lakierowane na odcień szarości, także w SEC'ach.
Druga seria miała już gładkie pod kolor, ale w minimalnie innym (jaśniejszym) odcieniu.
W trzeciej serii, pod koniec produkcji, wprowadzono listwy w kolorze nadwozia.
Tak więc to rocznik decyduje, jak ma być.
Co do osiągów - testowałem i 260 i 300 - 300 jest faktycznie szybka, można dynamicznie ruszyć spod świateł (jak ktos lubi), można bezproblemowo wyprzedzać. 260 też daje radę, w końcu to 160KM, ale tu trzeba się nastawić na bardziej dostojną jazdę i na skromne zazwyczej wyposażenie.
R6 zawsze będzie tańszy od V8, pod wieloma względami, n.p. ma o 2 cylindry mniej do obsługi [hehe] . Kluczową sprawą jest tu jednak paliwo. V8 będzie palić o 4-6 więcej od R6 (260 lub 300).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 12, 2006 9:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Wracając do kosztów ukladu wydechowego to do 300SE przedostatni tłumik 2 lata wstecz stał w granicach 800-1100 zl w zależności od sklepu i tylko firmy Bosal.Zamienników nie było.Tylny tłumik jest dużo tańszy ponieważ są zamienniki niezłej jakości.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 6:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
dzieki za odpowiedzi, troche mi sie rozjasnilo w temacie w126.

Moje upodobania estetyczne sa zbliżone bardziej do lat 70tych (wnetrza np beżowe,niebieskie czy brązowe) ale chciałbym kupic auto na zime i dalsze wyjazdy - w miare ekonomiczne i wygodne. Niestety jak już znajde dobre wyposażenie i silnik, to kolor jest jakis szaro-szary, Jak ma dobry kolor to np silnik zły.

Mam pytanie - czy można trafić kompletne wnętrze do w126 np beżowe czy brązowe (mniejsza o rodzaj materiału) i ile taka zabawa kosztuje?

Pytanie 2 - czy można bezstresowo zmienić silnik 260 na 300?
Most i skrzynia poza 1ka są prawie identyczne.
http://www.mercedes500.de/technik_300.html
Ila taka przyjemność może kosztować.?

Co jest trudniejsze w wymianie?

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
Post: śr sie 16, 2006 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Candy78 pisze:
Witam.
Zastanawiam sie nad kupnem w126 i mam kilka pytan:
4. Jaka może być rożnica w kosztach utrzymania 260/300 vs 420? nie chodzi mi o spalanie tylko o elementy które czasem trzeba wymieniać typu wydech, kable?


Z prostej przyczyny 6 vs. 8 cylindrow za czesci do M116 (380/420) i M117 (500/560) zawsze zaplacisz wiecej, bo po prostu musisz kupic wiecej. [oczko]

IMO motory szesciocylindrowe sa troche zaslabe do tego auta. Z drugiej strony 126 to nie auto sportowe, wiec V8 daje mozliwosc przede wszystkim delektowania sie pieknym dzwiekiem i gladka praca (nie to, zeby szostki brzmialy slabo, czy pracowaly ze slaba kultura - ale V8 jest po prostu 'specjalne' [cool] ).

Zuzycie paliwa w osemkach jest wyzsze, ale porownywalne z szostkami - przy normalnej jezdzie po prostu V8 mniej sie cisnie. :lol: Dla przykladu, na pelnym baku moje 500SEL osiagnelo dzisiaj rekordowo niskie spalanie i to PO MIESCIE! Na 495,7km SternenKreuzer zassal 78,2l. To daje skromne 15,8l/100km. Normalnie spala mi jakies 16,5l/100km, chociaz potrafi dojsc do 19. Oczywiscie przy cenie bezolowiowej w okolicach 4,3zl, trudno tutaj mowic o ekonomicznym transporcie. [oczko] Ale cos za cos.

Tak naprawde najwieksze roznice w kosztach utrzymania pomiedzy roznymi 126 beda wynikaly nie z tego, jaki kupisz model, ale tego, w jakim stanie trafisz egzemplarz. W przypadku pewnych czesci nie ma zamiennikow, a potrafia one byc drogie.

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 11:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
psinthos pisze:
Zuzycie paliwa w osemkach jest wyzsze, ale porownywalne z szostkami - przy normalnej jezdzie po prostu V8 mniej sie cisnie. Dla przykladu, na pelnym baku moje 500SEL osiagnelo dzisiaj rekordowo niskie spalanie i to PO MIESCIE! Na 495,7km SternenKreuzer zassal 78,2l. To daje skromne 15,8l/100km. Normalnie spala mi jakies 16,5l/100km, chociaz potrafi dojsc do 19. Oczywiscie przy cenie bezolowiowej w okolicach 4,3zl, trudno tutaj mowic o ekonomicznym transporcie.


W końcu ktos pisze po ludzlu i rzetelnie ile zjada V8. Bo po setkach wcześniejszych postów dochodziłem do wniosku, że 500SE pali tyle co poćciwe R6 [szalone]
Mój 300SE bez klimy i w manualu zjada teraz w mieście 12-13litrów przy nie bardzo łagodnej jeździe, w trasie schodzi spokojnie poniżej 10l przy normalnej nie emeryckiej jeździe. Na szybko liczą to minimum 10-15 pln róznicy na 100km. Tak czy inaczej, mierząc miarą przeciętnego samochodu na naszych ulicach to drogo. U psinthosa wychodzi bardzo drogo [zlosnik]
Rzecz w tym, że jeżeli nie jest to jedyne auto w rodzinie i nie trzeba nim po bułki rano ganiać to jusz nie ma większego znaczenia spalanie.


psinthos pisze:
Tak naprawde najwieksze roznice w kosztach utrzymania pomiedzy roznymi 126 beda wynikaly nie z tego, jaki kupisz model, ale tego, w jakim stanie trafisz egzemplarz.


Bingo!
To samo dotyczy osiagów. Wychemrane V8 dostanie bez problemu baty od zdrowej 6-stki. <br>Dodano po 14 minutach.:<br>
Bukol pisze:
Druga seria miała już gładkie pod kolor, ale w minimalnie innym (jaśniejszym) odcieniu.


>>>1986/87r

Obrazek


Bukol pisze:
W trzeciej serii, pod koniec produkcji, wprowadzono listwy w kolorze nadwozia.


>>>1991r

Obrazek

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 3:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wymiany wnętrza nie polecam: to nie tylko fotele, ale cała plastikowa galanteria, deska rozdzielcza, tunel centralny, obudowy słupków, dywany, wykładziny itp. Na 99% po takiej operacji coś będzie stukać, rzęzić, trzeszczeć ... tak jak fabryczna skóra [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl