MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 15, 2006 11:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 23, 2006 3:53 pm
Posty: 27
Co zrobić by zwiękrzyć predkość mysle o zmianie tylnego mostu , mam 124 kombi z silnikiem 2.5 d. z 1989 roku .
Moż ktos mi cos poradzi ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 11:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Jak most masz w porządku, to nie jest to dobra droga.
Ciężko znaleźć niewyjący most.
Pnadto zwiększając prędkość maksymalną, stanie się bardziej mułowaty ...
Wg mnie jak 250D nie spełnia Twoich oczekiwań, to zamień się na dobrą benzynę 300 litry, może 24V.
Jeżeli masz w miarę w dobrym stanie, to nie powinno być problemu, możesz nawet zyskać coś na wyposażeniu.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 11:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 01, 2005 6:47 pm
Posty: 459
Lokalizacja: Rzeszów/Warszawa
jeśli chcesz zwiększyć prędkość to powinieneś zajrzeć na forum związane z tuningiem.

poza tym wydaje mi się że zmiana mostu nie da jakiejś oszałamiającej zmiany prędkości. Dodatkowo manipulując przełorzeniami w moście może i zyskasz troche km/h ale pewnie odbije się to na przyśpieszeniu.... wydaje mi się że most to kiepskie miejsce dzo szukania zapasów prędkości

_________________
W123 200D [Zielony Smok] - wspaniałym samochodem był...

"Szanse jedne na milion spełniają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 11:42 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 23, 2006 3:53 pm
Posty: 27
Mam duży luz na główce wiec muszę go wymienic , moze macie jakies ciekawe pomysły ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 2:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Zasadnicze pytanie brzmi: jaki jest sens zwiększania prędkości maksymalnej? U nas (i prawie wszędzie dokoła) fabryczna prędkość maksymalna daleko przekracza prędkości dopuszczane przez kodeksy drogowe i - co może być bardziej przekonującym argumentem, szczególnie jeśli chodzi o polskie drogi - przez ich stan techniczny (a właściwie brak stanu). Na zachód od nas - co prawda niby na autostradzie nie ma limitu (choć co rusz są lokalne ograniczenia), ale prędkość 140-150 km/h absolutnie wystarcza do płynnego współuczestnictwa w ruchu. A 150 km/h to każdy MB robi bez trudu.

Pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 6:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 23, 2006 3:53 pm
Posty: 27
Delikatnie mówiąc zchodzisz z tematu .....

A czy w pojazdach kombi nie montowano wolniejszych mostów i skrzyń ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 7:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Niestety dla Ciebie, rozwiązaniem optymalnym jest zmiana samochodu, ewentualnie silnika, ale to już zabawa - silnik, często skrzynia, dostosowanie wału i most = czas i koszty.
250D nie podlega żadnym manipulacjom typu "chipowanie". Pewnie można by zwiększyć dawkę paliwa i zatrudnić się jako samojezdny generator dymu.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 7:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 23, 2006 3:53 pm
Posty: 27
zastanawiam sie czy obroty silnika po wyrzej 3 tysiecy nie sa zabójcze dla niego ?
Możektoś z was ma wiksze doświadczenie i coś na temat obrotów ekonomia i zażynanie wie ?[/i]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 7:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Witam
Tak dla porównania (bo nie wiem czy masz ASB czy manuala) w 250 TD z ASB siedzi most o przełożeniu 3,23 i V max=160, dla wersji sedan zastosowano most 3,07 i V max=170, źródło http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html , czyli zabawa z wymianą mostu dla zyskania 10 km/h, lub zastosowanie "dyfra" z 300D turbo gdzie jest zastosowano most 2,65 a V max sobie możesz przeliczyć jaka bedzie.

Pozdrawiam [cool]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 8:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 23, 2006 3:53 pm
Posty: 27
oo super teraz wiem czego mam szukac dzieki wielkie ....
mam manual i abs jest jakas różnica ?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
M@SA pisze:
mam manual i abs jest jakas różnica ?

Nie pytałem o abs [zlosnikz] , a pisałem o Automatycznej Skrzyni Biegów=ASB, jak już napisałeś, że masz ABS to szukaj mostów tylko z ABS-em.
A z tego co pamiętam z podanego linku to masz wiekszy wybór mostów z innym mniejszym przełożeniem.
Pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 9:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pozwolę sobie na zasugerowanie, iż prędkość maksymalna samochodu jest ograniczona nie przez nie dość szybko kręcące się koła, tylko przez moc maksymalną jego silnika.
Aby samochód przyśpieszał, moc silnika musi być większa niż moc strat (opory ruchu, głównie aerodynamiczne i toczenia) - przy prędkości maksymalnej obie te wielkości są dokładnie równe. Np. dla W201 z silnikiem 2.5D (OM602), gdzie moc maksymalna wynosi 90 KM, prędkość maksymalna wynosi około 170 km/h, bo moc strat wtedy wynosi też te 90 KM. Silnik ten osiąga moc maksymalną dla 4600 obr/min i dlatego dobrano przełożenie przekładni głównej 3.07, by przy obwodzie opon 1.9 m wyszło te 170 km/h.
Każdy z nas zresztą zauważył, że zarówno prędkościomierz jak i obrotomierz mają zawsze zapas wskazań, ale samochód nie jest w stanie tak się rozpędzić.
Pozwolę więc sobie postawić wniosek, iż ze standardowym silnikiem standardowy samochód raczej szybciej nie pojedzie i przekładanie mostu mija się z celem. Należałoby raczej zwiększyć moc silnika lub zmniejszyć opory ruchu (lepsze opracowanie aerodynamiczne nadwozia, zmniejszenie masy, lepsze opony itd.).

Pozostaję z wyrazami szacunku


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 7:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
leopold pisze:
Pozwolę więc sobie postawić wniosek, iż ze standardowym silnikiem standardowy samochód raczej szybciej nie pojedzie i przekładanie mostu mija się z celem.


Pomijając fakt, że już się wypowiedziałemw tym temacie to:
Bzdury piszesz, jakbys nigdy nie jeździł na rowerze z przerzutkami ...
Obrazowo mówiąć, zmiana przełożenia mostu, to jakbyś sobie jeden bieg dołożył - i co nie pojedzie szybciej? (i oczywiscie jeden odjał - ten z dołu ...) [zlosnikz]
Oczywiście, że V-max to prędkość przy max mocy - i tyle.
Nie porównuje się w fizyce wartości róznych wielkości.
Opory to SIŁA, MOC to zdolność do wytworzenia siły (i to nie wprost), juz bardziej możnaby porównać moment obrotowy, choć to też inna para kaloszy...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 7:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mza pisze:
Bzdury piszesz, jakbys nigdy nie jeździł na rowerze z przerzutkami ...
Obrazowo mówiąć, zmiana przełożenia mostu, to jakbyś sobie jeden bieg dołożył - i co nie pojedzie szybciej? (i oczywiscie jeden odjał - ten z dołu ...)

Wg twojej teorii jak założę 16 biegową skrzynię z actrosa do dwusety to powinienem ją gdzieś do 300 km/h rozbujać. [zlosnik]
Nie znam nikogo, kto w swoim rowerze na równym osiąga prędkość maksymalną na najwyższym przełożeniu, pewnie Lance Armstrong dałby radę, ja jednak jestem daleki od tego. Tak samo jak samochody ze skrzyniami biegów typu 4+ekonomiczny, swoją prędkość maksymalną osiągają na 4, która jest najczęściej przełożeniem bezpośrednim 1,0 a piatka nadbiegiem w okolicach 0,8.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 8:04 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Polecam lekturę ciekawej strony:

http://www.dur.ac.uk/r.g.bower/PoM/pom/pom.html

Jest to wykład: "The Physics of Motorsport" napisany przez dr Richarda Bowera z University of Durham.

A co do prędkości maksymalnej, to spróbujmy to razem policzyć:

siła oporów aerodynamicznych

F=0.5 * c *A * ro * v * v

(jest wprost proporcjonalna do gęstości osrodka, powierzchni czołowej ciała, współczynnika oporu i kwadratu prędkości);
inne straty (tarcie) pomijamy.

P = F * v

(Moc = siła * prędkość)

Wynik:

v = (2*P)^(1/3) / (c * A * ro)

Jak widzisz, prędkośc max. zależy wyłącznie od mocy silnika i oporów (tu tylko ośrodka).

Twój przykład z przerzutką nie uwzględnia tego, że na wyższych przełożeniach trzeba mocniej pedałować. Człowiek potrafi się zmusić przez chwile do większego wysiłku, silnik natomiast osiąga moc maksymalną i... koniec przyspieszania.
Co do Twojego planu: ponieważ silnik diesla wolnossący trudno podkręcić, radzę raczej, tak jak już to robili inni koledzy, poszukać innego samochodu lub wymienić silnik. A wtedy oczywiście, do wymiany: skrzynia + sprzęgło, most, zawieszenie, może nawet hamulce, być może wzmocnienie konstrukcji, opony, inne duperele, np. zegary - wyjdzie drożej niż zmienić auto.

Pozostaję z wyrazami szacunku, agresywność zero

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl