MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 8:40 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
yvette pisze:
wyglądają tak jak te aukcyjne, przynajmniej tak mi się wydaje i jeśli dobrze rozumiem twoje wtyczka i rurki stanowią z nią jedną całość, to tak właśnie jest - i umnie i na allegro

To jednak źle się zrozumieliśmy, ale nic to dziwnego, bo mętnie tłumaczyłem. Ja widzę, że ta z Allegro ma element w który wpina się wtyczkę i rurki z innego tworzywa, w jakiś sposób "wmontowany" w szarą obudowę lampy - przyjrzyj się tej z Allergo, to złapiesz co mam na myśli. A jutro cyknę te fotki jednak :lol: .

A jeszcze mi się nasunęło, że może w tym całym reflektorowym biznesie ma znaczenie fakt, iż moja Hella jest fabryczna, a Bosch kupiony chyba w '89, nowy.

yvette pisze:
pokaże to dziwaczne coś co siedzi w skrzelu

Phi, kawałek twardej gąbki :P .
Myślę, że to po to, aby nie robiły się w tym miejscu pasudne zacieki na lakierze. Ale czy dobrze myślę....?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 9:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
przyjrzałem się i rzeczywiście to na czym jest cycek i bolce jest jakby wmontowane w obudowę, ale z obserwacji na moich lampach wychodzi że jest to zintegrowane z obudową. w każdym razie hela z allegro odpowiada moim helom. nigdy nie widziałem boshowskiej lampy więc cyknij fotki, bo chętnie zobaczę jak to się prezentuje

Cytuj:
A jeszcze mi się nasunęło, że może w tym całym reflektorowym biznesie ma znaczenie fakt, iż moja Hella jest fabryczna, a Bosch kupiony chyba w '89, nowy.
Na pewno, ale mimo to powinien być kompatybilny z układem sterowania lampami i jeśli ma dwa otwory na rurki podciśnieniowe to znaczy że były dwa rodzaje układów - dla Helli i dla Bosha. bardzo już się zapuszczam w dywagacje, ale jak właściwie to działa jak dochodzi tylko jedna rurka a pokrętło jest w kabinie? na logikę wychodzi mi że ssie mocniej albo słabiej, a na wyłączonym silniku korzysta ze zbiornika w lewym błotniku. z kolei Bosh jak ma dwie rurki to albo ssie w jedną albo w drugą i zbiorniczek nie jest potrzebny (a chyba gdzieś czytałem że w niektórych modelach go nie było mimo regulacji świateł). komplikejted :)

Cytuj:
Phi, kawałek twardej gąbki
wiedziałem że tak się to skończy... :) mimo to wygląda jakbym miał koralowca w tylnym słupku [zlosnik]

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +
http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 9:23 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
yvette pisze:
z kolei Bosh jak ma dwie rurki to albo ssie w jedną albo w drugą i zbiorniczek nie jest potrzebny

Ja mówiłem o moim, a on, jak pisałem wcześniej, nie ma pneumatycznej regulacji, więc ilość cycków ma, że tak powiem, drugorzędne w tym przypadku znaczenie. Nie ma sensu dalej tak kombinować bo się w życiu nie zrozumiemy - zrobię zdjęcia i będzie wiadomo o czym gadam.
Nie ma znaczenia kto jest producentem lamp - układ jest taki sam dla wszystkich.
Co do zbiornika w nadkolu - kiedyś o to pytałem i Gerri stwierdził, że nie ma on związku z regulacją. Sam nie wiem, bo stwierdził również, że u mnie tej bańki nie ma (że to do benzyn jest czy coś?) :lol: .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 9:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
regulacja ma tylko jedno podpięcie lustro powraca tak jakby samoczynnie, rozbierałem kiedyś reflektory i nie wiem jakie to były ( 3 sztuki) ale wiem że sie naciąłem bo z jednego środek był całkiem inny a też miał regulacje podciśnieniową , :cry: inne były lustra i cały osprzęt w środku, a lampe brałem ze szrotu jak leci i nie zwróciłem uwagi co i jak 8) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> benzyny mają bańke a dyzle plaster z tyłu nad zbiornikiem, benzyna nei wymaga gaszenia podciśnieniem dlatego prawdopodobnie wystarczy bańka <br>Dodano po 26 sekundach.:<br> bo tylko do centrala [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 9:44 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
mycha pisze:
benzyny mają bańke a dyzle plaster z tyłu nad zbiornikiem, benzyna nei wymaga gaszenia podciśnieniem dlatego prawdopodobnie wystarczy bańka

G...o prawda. <br>Dodano po 3 minutach.:<hr>
<br> http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 44&start=0
Nawiasowego Michała auto też ma - też diesel, też 2.4, 3 seria więc regulejszyn lamp ma na pewno. Jedyna różnica to automat (zaraz powiecie, że to dlatego ma :roll: ).
Poza tym, nie pamiętam, żebym spotkał kiedyś auto bez tej bańki.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 10:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
wojz pisze:
mycha pisze:
benzyny mają bańke a dyzle plaster z tyłu nad zbiornikiem, benzyna nei wymaga gaszenia podciśnieniem dlatego prawdopodobnie wystarczy bańka

G...o prawda.


dokładnie. to po przewodach podciśnieniowych wszystko widać. plaster nad zbiornikiem jest tylko do układu centralnego zamka, bańka w błotniku jest tylko do układu regulacji lamp, oba te układy są od siebie niezależne, automatyczna skrzynia też jest od nich niezależna (więc nie mówię żeby miało to związek z bańką). przykładowo jak są nieszczelności w centralnym to nie znaczy że regulacja lamp nie będzie działać (jak u mnie np.). dalej nie będę drążył bo też nie widziałem auta bez bańki, a z regulacją, wydaje mi się że gdzieś czytałem, ale i tego nie jestem pewien.

Cytuj:
Ja mówiłem o moim, a on, jak pisałem wcześniej, nie ma pneumatycznej regulacji, więc ilość cycków ma, że tak powiem, drugorzędne w tym przypadku znaczenie.
w sumie racja. nie wiemy jak wygląda bosh z regulacją więc nie ma co dywagować, z resztą nie ma to większego znaczenia. czekam na fotki.

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 10:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
yvette pisze:
oba te układy są od siebie niezależne

Są zależne. Cały układ jest ze sobą połączony i jak będziesz miał nieszczelność w lampach, to nie zamkniesz drzwi ani nie zgasisz silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 11:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
i tu się muszę nie zgodzić... mianowicie na początku każdego z tych dwóch układów jest taki żółty zaworek, który pozwala silnikowi ssać, ale blokuje się w drugą stronę żeby powietrze nie schodziło z układu. dzięki temu łatwiej jest utrzymać podciśnienie, po mniej jest przestrzeni w której trzeba je utrzymywać, oraz rozdziela to obydwa układy od siebie i od silnika, kiedy nie pracuje. jak już wspomniałem mam nieszczelność w centralu, dokładnie mam zwalony zawór w drzwiach kierowcy, natomiast nie przeszkadza to w sprawnym funkcjonowaniu regulacji świateł. do tego kiedyś zapomniałem podłączyć rurki do lampy i mimo że światła się nie ruszały to silnik mogłem zgasić.

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:53 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
yvette pisze:
i tu się muszę nie zgodzić...

Spoko.
Odepnij przewody przy regulatorze świateł i wtedy pogadamy.

A tymczasem fotki:

Bosch z ręczną regulacją (bez podciśnieniowej infastruktury):
Obrazek

Zdalnie regulowana Hella:
Obrazek

Mam nadzieję, że teraz już jest jasne o co mi chodziło.
Krótko mówiąc mój Bosch wygląda tak jak Hella z aukcji.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 1:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
obie lampy są do siebie bardzo podobne. rzeczywiście twój bosh jest podobny do helli z aukcji, ale tylko pod kątem miejsca gdzie się podłącza przewody, że jest na takiej płytce połączonej z obudową. myślę że nie ma to większego znaczenia dla przekładania elementów z jednej do drugiej. natomiast różnica, która zapewne ma znaczenie to to że w boshu miejsce podłączania przewodów jest w takim wcięciu, natomiast w Helli obudowa jest 'płynnie zakończona'. to może ale (ale nie musi stanowić o problemach z przekładaniem bebechów). fascynuje mnie także to że w boshu są ewidentnie dwa cycki, ciekawe.

Cytuj:
Spoko.
Odepnij przewody przy regulatorze świateł i wtedy pogadamy.

powiedz mi dokładnie gdzie mam odpiąć to to zrobię. przy samym pokrętle w kabinie?

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 4:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
yvette pisze:
obie lampy są do siebie bardzo podobne. rzeczywiście twój bosh jest podobny do helli z aukcji, ale tylko pod kątem miejsca gdzie się podłącza przewody, że jest na takiej płytce połączonej z obudową. myślę że nie ma to większego znaczenia dla przekładania elementów z jednej do drugiej. natomiast różnica, która zapewne ma znaczenie to to że w boshu miejsce podłączania przewodów jest w takim wcięciu, natomiast w Helli obudowa jest 'płynnie zakończona'.

Oczywiście, że są podobne, tak samo działają i w ogóle nie ma się nad czym rozwodzić. Ja tylko cały czas powtarzam to samo (mając w pamięci słowo kompatybilność z tematu) - że nie ma możliwości przełożenia wnętrzności pomiędzy pneumatyczną Hellą do ręcznego Boscha i odwrotnie!!! Nie da się takiego manewru wykonać, bo mają innaczej rozplanowane mocowania itd. W ogóle obudowy tych dwóch producentów różnią się kształtem wewnątrz i może być różnie z pożenienem ich ze sobą. Tylko i wyłącznie na to cały czas zwracam uwagę, a nie na wygląd zewnętrzny reflektora.

yvette pisze:
powiedz mi dokładnie gdzie mam odpiąć to to zrobię. przy samym pokrętle w kabinie?

Tak, po prostu odepnij jakiś weżyk od pokrętła :lol: .


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 7:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
Cytuj:
Ja tylko cały czas powtarzam to samo (mając w pamięci słowo kompatybilność z tematu) - że nie ma możliwości przełożenia wnętrzności pomiędzy pneumatyczną Hellą do ręcznego Boscha i odwrotnie!!!
spoko, to ustaliliśmy i nie twierdzę że jest inaczej :)
Cytuj:
Tak, po prostu odepnij jakiś weżyk od pokrętła
dobra spróbuję, ale to jutro, tak samo jak z rynienką, bo dziś już nie starczyło czasu. za to kupiłem autokit, od razu w takich wałkach. pół kilo za 7zł. wygląda na to że starczy na rynnę z kawałkiem, zobaczymy.

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 5:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
Cytuj:
Tak, po prostu odepnij jakiś weżyk od pokrętła.

Odpiąłem, najpierw jeden i zgasiłem silnik, odpaliłem, potem drugi tez odłączyłem i też zgasiłem. na prawdę nie wiem skąd u ciebie to podejrzenie że układy są zależne, tam serio są zaworki które przepuszczają tylko w jedną stronę. poza tym, logicznie rzecz biorąc - to jest mercedes, byle awaria systemu regulacji świateł nie może wpływać na podstawowe funkcje samochodu. to się dzieje w dzisiejszych autach - zepsują się wycieraczki i nie jedzie, lub co gorsza nie staje...

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 7:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
zauważ tylko że to jest instalacja podciśnieniowa, a nie nadciśnieniowa więc ciśnienie z niej nie ucieknie ;)
zaworki może i są ale logicznie rzecz biorąc o rozdzielaniu przez nie układów nie może być mowy. Musiały by to być elektrozawory, a nie zawory zwrotne. Cała instalacja podciśnieniowa zbiega się w "pompie próżniowej", więc jeśli w którymś ze stałych "odbiorników" "próżni" jest odpowiednio duży przeciek reszta instalacji też nie bedzie działać.

Tak mam w Sprinterze (inny samochód, ale ta sama zasada). Mam walnięty zawór recyrkulacji spalin przez co gubi on podciśnienie. Efektem tego jest brak regulacji świateł i niedziałanie innych podciśnieniowych siłowników.

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 9:28 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
Nadal się nie zgadzam. być może w sprinterze jest jak piszesz, ale podaję przykład z beczki. silnik generuje podciśnienie, które jest rozdzielane na układy (sterowanie lampami, centralny zamek, automatyczna skrzynia biegów, gaźnik). wychodzi przewód główny z silnika i jest rozdzielany pomiędzy te urządzenia. chodzi o to że przewód idący do centrala i przewód idący do sterowania lampami są poprzedzone zaworami które pozwalają na przepływ powietrza w stronę silnika (ssanie), ale blokują się w drugim kierunku. są one mechaniczne, oczywiście mogą się zepsuć, jak wszystko, ale jak są sprawne to na prawdę nie pozwalają powietrzu uciekać. i teraz, to co napisał wojz:
wojz pisze:
Cały układ jest ze sobą połączony i jak będziesz miał nieszczelność w lampach, to nie zamkniesz drzwi ani nie zgasisz silnika.
jest prawdziwe tylko na samym początku, bo układ owszem jest ze sobą połączony, cały, ale są te zaworki, które praktycznie rozdzielają go na odrębne sekcje (w tym wypadku trzy: lampy, central i cała reszta). nalepszym tego przykładem jest to ile osób (w tym ja) ma nieszczelny cantralny zamek i przez to niedziałający, ale z gaszeniem silnika nie mają problemów. kolejne przykłady to choćby to że mimo nie działającego centrala działa mi regulacja lamp. teraz odłączyłem przewody od niej i słyszałem wlatujące do układu powietrze, mimo to skrzynia i silnik (które też korzystają z podciśnienia) działają tak samo sprawnie. wszystko dzięki tym zaworkom. i to chciałem wytłumaczyć, że układ owszem jest całością, ale jest podzielony na niezależne od siebie sekcje. tak żeby wyposażenie dodatkowe nie naruszało pracy podstawowych elementów.


wracając do tematu rynienek - udało mi się zdjąć. trochę trzeba rzeczywiście potłuc młotkiem, ale ładnie schodzi. nic nie uszkodziłem, za to mogę teraz wszystko oczyścić i połatać tam gdzie trzeba. natomiast nie jest jak myślałem, że woda wlatuje przez rynienkę, lub uszczelkę przedniej szyby. na szczęście przy okazji tych robót ustaliłem że to szyber jest przyczyną. na nieszczęście okazało się po zdjęciu kawałka podsufitki (tego na którym jest lampka, lusterko itp) okazało się że woda już zrobiła swoje i będzie większa robota :cry:

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl