Nadal się nie zgadzam. być może w sprinterze jest jak piszesz, ale podaję przykład z beczki. silnik generuje podciśnienie, które jest rozdzielane na układy (sterowanie lampami, centralny zamek, automatyczna skrzynia biegów, gaźnik). wychodzi przewód główny z silnika i jest rozdzielany pomiędzy te urządzenia. chodzi o to że przewód idący do centrala i przewód idący do sterowania lampami są poprzedzone zaworami które pozwalają na przepływ powietrza w stronę silnika (ssanie), ale blokują się w drugim kierunku. są one mechaniczne, oczywiście mogą się zepsuć, jak wszystko, ale jak są sprawne to na prawdę nie pozwalają powietrzu uciekać. i teraz, to co napisał wojz:
wojz pisze:
Cały układ jest ze sobą połączony i jak będziesz miał nieszczelność w lampach, to nie zamkniesz drzwi ani nie zgasisz silnika.
jest prawdziwe tylko na samym początku, bo układ owszem jest ze sobą połączony, cały, ale są te zaworki, które praktycznie rozdzielają go na odrębne sekcje (w tym wypadku trzy: lampy, central i cała reszta). nalepszym tego przykładem jest to ile osób (w tym ja) ma nieszczelny cantralny zamek i przez to niedziałający, ale z gaszeniem silnika nie mają problemów. kolejne przykłady to choćby to że mimo nie działającego centrala działa mi regulacja lamp. teraz odłączyłem przewody od niej i słyszałem wlatujące do układu powietrze, mimo to skrzynia i silnik (które też korzystają z podciśnienia) działają tak samo sprawnie. wszystko dzięki tym zaworkom. i to chciałem wytłumaczyć, że układ owszem jest całością, ale jest podzielony na niezależne od siebie sekcje. tak żeby wyposażenie dodatkowe nie naruszało pracy podstawowych elementów.
wracając do tematu rynienek - udało mi się zdjąć. trochę trzeba rzeczywiście potłuc młotkiem, ale ładnie schodzi. nic nie uszkodziłem, za to mogę teraz wszystko oczyścić i połatać tam gdzie trzeba. natomiast nie jest jak myślałem, że woda wlatuje przez rynienkę, lub uszczelkę przedniej szyby. na szczęście przy okazji tych robót ustaliłem że to szyber jest przyczyną. na nieszczęście okazało się po zdjęciu kawałka podsufitki (tego na którym jest lampka, lusterko itp) okazało się że woda już zrobiła swoje i będzie większa robota

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +
http://www.flattenimage.pl