MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 12:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 22, 2006 11:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 19, 2005 4:30 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Chrzanów/małopolska
Witam wszystkich.

Od jakiegos czasu zauważylem ze reduktor jest "lekko zimny".
Skutkiem takiego stanu rzeczy - tak mi sie wydaje - bylo dławienie silnika przy wyzszych predkosciach ( oczywiscie jadac na gazie) .

ostatnio bedac w dłuzszej trasie i jadac ze srednia predkoscia 80-100 km/h
zauwazylem ze reduktor to jedna wielka bryla lodu.

Podjechalem do czakrama - stwierdzili ze to wszystko wina nagrzewnicy , kazali zalaczyc silnik wlaczyc cieply nawiew - reduktor zaczal sie rozgrzewac.

Powiedziano mi zebym kupil jakis specyfik ktory nalezy wlac do zbiornika . Ma on za zadanie "przetkanie" ww ustrojstwa.generalnie jak sie stosuje do tych zalecen jest wsjo OK.

Co szanowni forumowicze o tym myslicie.

Aha i jeszcze jedno ale z zupelnie innej beczki - mam auto w malym stopniu stylizowane na sportline - twarde obnizone zawieszenie . Potrzebuje troche podniesc przod bez potrzeby wymiany sprezyn . Jest jakis inny sposob aby to zrobic?

Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam [zlosnikz]

_________________
...a teraz coś z zupełnie innej beczki...
MB W201 2.0 '89 LPG Kuba


Na górę
Post: wt sie 22, 2006 11:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kjub1982 pisze:
Jest jakis inny sposob aby to zrobic?


Rozciagniecie sprezyn, ale to kupa.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 8:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
ad. 1 A na czym ma polegać ta wina nagrzewnicy? Ciepło zabiera? :D
O ile pamiętam fizykę, to spadek temp. przy rozprężaniu gazu jest zjawiskiem powszechnym. Nie słyszałem natomiast, żeby któryś ze znajomych podgrzewał reduktor nagrzewnicą.

ad. 2 Wkładki gumowe, ale to też nie rewelka (było).

P.S. Nazewnictwo wątków się kłania.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 9:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 02, 2005 1:52 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Potrzebuje troche podniesc przod bez potrzeby wymiany sprezyn

zobacz jakiej grubości masz podkładki gumowe nad spreżyną; tu jest pewna możliwość zmiany wysokości, ale maks. o 1,5cm - sprawdź ile mają ząbków na obwodzie; 1 ząbek - 8mm, 2 - 13mm, 3 - 18mm, 4 - 23mm; być może jakaś firma robiąca zamienniki produkuje nawet grubsze - tak jest do w123.

_________________
W126 300SE '86
Ex: W123 230C '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 9:23 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak doskwiera Ci maly przeswit i twarde zawieszenie, zmien sprezyny na standartowe. Jesli masz obnizane sprezyny akcesoryjne to sa one krotsze od standartowych o 40-50mm.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wookee pisze:
ad. 1 A na czym ma polegać ta wina nagrzewnicy? Ciepło zabiera?

Odnoszę do swojego 124.
Otóż, gazownicy włączają sie w tzw mały obieg, który napędzany jest pompka (wymuszony obieg przez nagrzewnicę).
Trzeba jednak to umiejetnie zrobic, z tego co pisze kolega to jest byk w instalacji, przecież zawory odcinają nagrzewnicę jak nie potrzeba grzania.
Trzeba się wpiąc tak, aby przy nawet "zamkniętej" nagrzewnicy, obieg płynu przez parownik był.
Czyli wpinamy się: Przed zaworem i przed nagrzewnicą. Inne kombinacje moga skutkować takimi kwiatkami i wtedy JEST TO WINA NAGRZEWNICY [zlosnik] .

Lepiej niech kolega kjub1982, jedzie do gazowników i niech to PARTACZE zrobią poprawnie. nie rysuje schematu, bo wystarczy troche pomyśleć.

kjub1982 pisze:
Podjechalem do czakrama - stwierdzili ze to wszystko wina nagrzewnicy , kazali zalaczyc silnik wlaczyc cieply nawiew - reduktor zaczal sie rozgrzewac

Sami sobie przeczą, jak było ciepłe powietrze to nagrzewnica jest drożna.
Ale nawet zapchana nagrzewnica nie powinna zakócać przepływu przez parownik.
Zrób zdjęcia tego co masz pod maską, tak abysmy mogli zobaczyć dwa przewody gumowe dochodxzące do parownika, gdzie sa wpiete, tak abyś mógł w 100% na nich nakrzyczeć.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 10:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Wlasnie.. fantazja niektorych monterow gazowych nie zna granic.. Juz sie spotkalem kilka razy z takimi kwiatkami i powod zawsze byl ten sam - zle wpiety parownik..
Ale na pewno kaza Ci najpierw wymienic swiece, kable, kopulke i paluszek.. hehehe.. masz to jak w banku.. ;-) Bo pewnie przez to parownik zamarza..hehehe
Powodzenia w walce z oporna (ciemna, gazownicza) masa ;-)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 12:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 19, 2005 4:30 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Chrzanów/małopolska
Załączam zdjęcia dla zainteresowanych w celu lepszej diagnozy.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11563 ... G_0201.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11563 ... G_0202.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11563 ... G_0202.jpg

Jeden kolo mowil ze w mercedesach montuje on czy sie dopływ goracej wody z dwoch zrodel z nagrzewnicy i chlodnicy - ale wydaje mi sie ze to sie stosuje nie tylko w mietkach.

Dzieki za wszelkie opinie sugestie itd.

Pozdrawiam
[zlosnik] [/img]

_________________
...a teraz coś z zupełnie innej beczki...

MB W201 2.0 '89 LPG Kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 1:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Po zdjęciach nic nie widać, sprawdź jak oni go wpieli szeregowo czy równolegle do nagrzewnicy.
http://moto.allegro.pl/showcat.php?id=18959

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 2:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
kjub1982 pisze:
w mietkach

Zmiotkach, motkach, metkach?
Może dlatego namotali przy montażu? [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 3:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
w porzadku, przeczytalem nieco, ale to dalej nie daje mi spokoju, bo poniekad wszystko jest ok, obieg wody jest, pnoc jeszce glowica, uszczelka pod glowica, ale silnik gada normalnie

moze ktos cos wie jeszcze/?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 3:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jak gazownik zamontuje parownik rownolegle do nagrzewnicy, to bardzo spada wydajnosc grzania - wkoncu czesc cieczy przestaje plynac przez nagrzewnice a plynie przez parownik (trzeba by dobrac odpowiednio dlawik). Drugi sposob to wlaczenie w szeg z nagrzewnica ale to w samochodach gdzie ogrzewanie jest regulowane przez klapy a nie przez zawory jak w Mercedesie...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 5:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Witam,
przypomina mi się mój problem w poldasie -- parownik po kilku minutach robił się bryłą lodu.Zero jazdy na lpg.
Okazało się że miałem zapowietrzony układ chłodzenia i z racji tego,że panowie gazownicy umieścili parownik w najwyższym punkcie układu nie był zalany dostateczną iloscią cieczy(węże kamienne [zlosnik] )

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl