MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 06, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 22, 2006 10:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Problem jest taki, że gdy silnik jest zimny to po podgrzaniu świec i odpaleniu nie chodzi na wszystkie gary od razu, dopiero po kilkunastu sekundach jest już wszystko ok. Jeżeli podgrzeje świece np. 3 razy to odpala na wszystkie gary od razu. Wymieniłem już świece na nowe ale problem nie zniknął. Gdzie szukać przyczyny? bo kompletnie nie wiem od czego zacząć :o

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 22, 2006 11:35 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W tych rocznikach kontrolka żarzenia nie zawsze sygnalizowała odmienną pracą spalenie świecy. Może być wewnętrzna usterka przekaźnika. Weż kontrolkę i sprawdź, czy po włączeniu zapłonu do każdej świecy dociera napięcie. Wymiana świec "dobrych" na "nowe" nie za bardzo ma sens.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 12:38 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Gerri pisze:
W tych rocznikach kontrolka żarzenia nie zawsze sygnalizowała odmienną pracą spalenie świecy. Może być wewnętrzna usterka przekaźnika. Weż kontrolkę i sprawdź, czy po włączeniu zapłonu do każdej świecy dociera napięcie. Wymiana świec "dobrych" na "nowe" nie za bardzo ma sens.


Zdaje się że kolega mnie nie zrozumiał...
Po odpaleniu nie żarzy mi się żadna kontrolka wskazująca na jakąkolwiek nieprawidłowość czy awarię. Sprawa wygląda raczej tak jakby do jednej ze świec albo nawet do dwóch docierał mniejszy prąd wskutek czego dopiero po kilkukrotnym podgrzaniu osiągają one odpowiednią temperaturę do zapłonu. Pytanie dotyczy więc raczej tego gdzie mogę szukać przyczyny upływu prądu.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 6:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Mam podobny problem. Z tym, ze swiec nie trzeba grzac kilka razy. Wystarczy odczekac 20 - 25 sekund. Charakterystyka przekaznika napiecia na swiece jest taka ze do momentu zaplonu przekazuje napiecie do 30s. Wiec swiece grzeja sie nawet po zgasnieciu kontrolki. U mnie po zgasnienciu kotroli i odpaleniu agregatu rowniez nie palil na jeden gar. Teraz odczekuje po zgasnieciu kontrolki jakies 10s i wszystko cyka jak nalezy.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 8:13 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ertee pisze:
Gerri pisze:
W tych rocznikach kontrolka żarzenia nie zawsze sygnalizowała odmienną pracą spalenie świecy. Może być wewnętrzna usterka przekaźnika. Weż kontrolkę i sprawdź, czy po włączeniu zapłonu do każdej świecy dociera napięcie. Wymiana świec "dobrych" na "nowe" nie za bardzo ma sens.


Zdaje się że kolega mnie nie zrozumiał...
Po odpaleniu nie żarzy mi się żadna kontrolka wskazująca na jakąkolwiek nieprawidłowość czy awarię.


Zdaje się że kolega mnie nie zrozumiał...

Napisałem:"W tych rocznikach kontrolka żarzenia nie zawsze sygnalizowała odmienną pracą spalenie świecy" więc na tablicy wszystko może być O.K. Napisałem również: "Weż kontrolkę i sprawdź, czy po włączeniu zapłonu do każdej świecy dociera napięcie" W tym wypadku właściwszy będzie woltomierz. Jak dokonasz tego pomiaru, będziesz prawie wiedział co się dzieje - napięcie na świecach powinno oscylować ok. 11V, (nie powinno być niższe niż 10V). Do pełnego obrazu trzeba jeszcze sprawdzić pobór prądu przez świece, czyli wyjąć dużą wtyczkę z przekaźnika i amperomierzem z każdej dziury do plusa akumulatora na zakresie miernika 20A sprawdzić ile prądu bierze każda ze świec. Po wykonaniu tych dwóch pomiarów można wyciągnąć WSZYSTKIE wnioski na temat sprawności układu podgrzewania.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 4:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Gerri pisze:
Do pełnego obrazu trzeba jeszcze sprawdzić pobór prądu przez świece, czyli wyjąć dużą wtyczkę z przekaźnika i amperomierzem z każdej dziury do plusa akumulatora na zakresie miernika 20A sprawdzić ile prądu bierze każda ze świec.


Dodam jeszcze, ze jezeli swieca lyka wiecej niz 15A to znaczy ze z ukladem zasilania lub ze swiaca jest cos nie teges.

ertee, http://mb.braingears.com/201_DISK1/PDF/70010.pdf < masz instrukcje do serwisowania, diagnozowania ukladu zasilania swiec i samych swiec. wyjasniona tam tez jest sczegolowo zasada dzialania ukladu.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.



Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 10:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
wielkie dzięki kolego gibber ;) musze sie zabrać za to w końcu bo mnie denerwuje to drżenie całej karoserii przy odpalaniu rano jak w polskim klasyku 126p [zlosnik]

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 25, 2006 7:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
gibber
czy wiesz może dlaczego nie ma na tej stronce (do której link podałeś) modelu w124 250TD?
Czy to są instrukcje ze Stanów? Tam pewnie nie było 250TD :cry: <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Po obrazku w tle widać że to USA. Lippa :x

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 25, 2006 7:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Ten dokument co podalem do sciagniecia ma 2 czesci - pierwsza naturally aspirated diesel engines (po naszemu: wolnossacy silnik diesla), turbodiesel engines (po naszemu: wiadomo :) ).
na stronie http://mb.braingears.com/201_Chassis.htm
pod akapitem
Diesel Engines 602

Znajduja sie dokumenty traktujace o silnikach 2.5, 3.0 wolnossacych i doladowanych.

Jesli chodzi o dokumentacje stricto do w124 to niestety nie ma tam nic na temat modeli 2.5, 3.0D i TD w kascie 124. Mozna ratowac sie tym ze w124 i w201 sa bardzo podobne, prawie idetycznie jesli chodzi o silniki Diesla, zawieszenie.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.



Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 1:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Część rzeczy nie działa bo adresowanie jest spierdzielone przed nazwą pliku zamiast "/" jest "\" wystarczy zmienić i działa [zlosnik]

dzięki gibber tylko że ja mam E klase a tam już jest silnik OM 605.911 który nie jest nigdzie opisany :(

a oto charakterystyka świecy w OM602

Obrazek[/b]

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 2:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Pogrzebałem i okazało się że OM605 opisany jest razem z OM606 (te same silniki tylko jeden 5-cio drugi 6-cio cylindrowy). Należy wybrać w sedanach model E300D DIESEL.

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl