tak jak ci tu juz napisaili problem lezy w lewym powietrzu!!!!
i moze to nie byc problem rurek czy klapy spiętrzającej!!!
ja u siebie mialem podobny problem... przeplywomierz był juz chyba wyjechany i chodzil mi bez regulatora obrotów lepiej niz z nim... oczywiscie nigdy nie mialem wolnych obrotow jednakowych... wraz ze wzrostem temp obroty rosły do 1000 obrotow
czyli chodzil najlepiej gdy byl nagrzany... oczywiscie mowię tu o gazie...
problem tkwił jak sie okazało w przeplywomierzu (wbudowany a wlasciwie zmontowany na kolektorze pod wagą powietrza) on musiał byc juz nieszczelny na wolnych obrotach i dawał lewe powietrze... nauczony doswiadczeniem juz wiem ze na wolnych obrotach silnik powietrxze dostaje tylko z regulatora obrotów!!!! klapy są wtedy wszytskie zamknięte a wolnymi obrotami reguluje wtedy regulator!!!! spróbuj zrobic cos takiego: wez odpal na gorącym silniku i zamknij dopływ powietrza do regulatora! powienien zgasnąć!!! jesli chodzi: masz lewe powietrze!!! i tu przyczyn moze byc duzo!! ja poradzilem sobie wymieniajac kompletny wtrysk na uzywke z auta z niemiec

nigdy nie chodzila na gazie
ale wczesniej mialem to samo!!!
jak zalozylem do starego wtrysku regulator to silnik dostawał joba!!! po odpaleniu wkrecal sie na obroty (sam) i gasł!!! i za choinke nie wiedzialem co jest... myslalem ze regulator walniety a on mial po prostu lewe powietrze!!najpierw regulator podal powietrze pozniej odjał i silnik sie zdlawił lewym powietrzem i tak to sobie tlumacze dzisiaj... dlatego kompletnie rozbierz wszystko i wszytskie rurki i przeplywomierz sprawdz... klapa spietrzająca nie ma nic do tego moim zdaniem... ona pracuje dopiero jak dodajesz gazu czyli nie na wolnych obrotach!! i z nią mozesz szukaz przyczyn w razie nie wkręcania się bądz innych objawów ale nie na wolnych obrotach!!!!
teraz jak juz mi dziala wszystko ok to odpalam po nocy silnik na gazie i trzyma pieknie obroty!!!!! nie ma tego ze jest zimny wiec ma wolniejsze obroty!!!! od tego jest regulator wlasnie!!!!! a jesli obroty macie nie takie szukajcie lewego powietrza!!!!
ja walczylem ze swoim silnikiem i powietrzem 2 lata i juz jest jak powinno byc czego wszytskim życzę

w razie czego służe radą

<br>
Dodano po 3 minutach.:<br> aha!!!
dodam ważną rzecz!!!
ustawianie wlotu powietrza w tył pojazdu czyli w przeciwną strone niz kierunek jazdy jest skuteczne wlasnie przy lewym powietrzu!!!! tzn wtedy gdy silnik vchodzi na wolnych obrotach ale ciągnie powietrze luzno z filtra!!!!
czyli przeplywomierz nie zamyka wlotu!!!!!
(i nie mówię tu o klapie spiętrzającej)
to jest efekt nieszczelnosci ukladu!!! wiem ze tak sie leczy juz starsze i niekoniecznie szczelne uklady ale to jest półśrodek!!!

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... -
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany
MB W124 230E czarny mafioso
