Od siebie dodam tyle ,ze sam juz przerabiam kolejny samochod na gaz i nie jest to moze to co Pb (i nie raz sie wkurzalem), ale jak kogos nie stac na Pb ,to nie widze innego rozwiazania w silnikach benzynowych niz jazda na LPG (chyba ze dla kogos koszty Pb nie graja roli).
IMO najczestsze przyczyny strzalow to :
- za szybkie przelaczenie z PB na Lpg , (min 40'C na wskazniku)
- zbyt uboga mieszanka, (jak za malo pali to sie nie cieszyc , bo moze strzelic)
- za malo gazu w butli ( czyli przypadek j/w - nie wyjezdzamy butli do 0),
- kiepskie kable WN i swiece (wymiana raz na 2 lata kable, co 20 tys.km swiece)
- zle ustawiony zaplon ( na gazie troszke przyspieszyc zaplon, LPG = wyzsza liczba oktanowa)
- wieksze ryzyko strzalu gdy pada deszcz , snieg (wilgotnosc powietrza)
- zanim sie porzadnie nie rozgrzeje to nie "butowac" na LPG
- brak znajomosci tematu techniki/mechaniki kierowcy/uzytkownika
- zle dobrany parownik i/lub mikser
Zalety LPG :
- tania jazda
-czystsze spaliny
- czystszy olej w silniku
-wyzsza liczba oktanowa gazu (brak spalania stukowego - "grania zaworow")
- jak sie skonczy LPG ,wlaczamy Pb i jedziemy dalej
Wady LPG:
- instalacja ( miejsce w bagazniku, przerobka auta - kilka dziur)
- mniejsza moc
- koszt coroczny przegladu + koszt montazu
- mozliwosc wystrzalu
- gaz ma wyszsza temp.spalania ( wieksza dbalosc o uklad chlodzenia)
- brak/mala ilosc fachowcow z nalezyta wiedza o LPG
Sam jezdze na codzien Alfa 33 1,4 z oryginalna instalacja gazowa Vialle zalozona przy przebiegu 2600 km obecnie przebieg ponad 200 tys. !
Historii auta co do napraw nie znam, ale jezdzi bez awarii (odpukac) i od zmiany do zmiany nie dolewam oleju (schodzi na 1/2 miarki po 10tys.).
Spalanie LPG 8 trasa 11 miasto
W Sec-u natomiast mam instalke I generacji (bez sondy) i tez daje rade (po wlasnych poprawkach gazownikow papudrokow z Italii i Polski) .
Spalanie LPG od 14 (trasa) do 24 (miasto)
Pozdrawiam uzytkownikow i przeciwnikow LPG.