MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 11:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 12, 2007 4:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Witam przeszukałem archiwum ale akurat podobnego problemu nie znalazłem. Chodzi o w126 560sec, objaw jest taki ze po dluzszej jezdzie cisnienie oleju w trakcie jazdy nie dochodzi do 3 tylko tak jakby stopniowo zanizala sie skala jest 2,9 2,8 najnizej 2,5 ale jak zgasze samochod i odpale od razu znowu jest 3 i jakies 5 min jazdy i tak jakby skala znowu zaczyna sie zanizac ale po zgaszeniu i odpaleniu momentalnie wskakuje na 3 z powrotem. Na wolnych najnizej 1,6 po ostrej jezdzie. Olej od wymiany ma przejechane 1000km. Nie wiem czy to cos z czujnikiem oleju czy moze z z jakims zaworem zwrotnym w pompie. Moze ktos miał podobny problem. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 5:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Przyczyn może być wiele i najtrudniejsze będzie trafienie - która. Napisałeś że niedawno zmieniałeś olej. Domniemam że przedtem nie było takich objawów. Sugeruje to dwie możliwości:
1. Kiepski olej (nie ważne co było napisane na opakowaniu - przekręt)
2. Słaby filtr oleju - szybko się zapchał i dławi ciśnienie.
Poza tym silniki V8 mają skłonność do niższego ciśnienia ale raczej na wolnych obrotach. Po dodaniu "gazu" powyżej 1000 obr powinno być 3. Układ pomiaru ciśnienia jest elektryczny i już w nim może tkwić wiele przyczyn niesprawności ze względu na "starość". Czujnik ciśnienia oleju może źle pokazywać ze względu na uzkodzenie wewnętrzne czy zanieczyszczenie zewnętrzne, uszkodzenie mechaniczne (np. uderzenie). Rzadko zdarza sie awaria wskaźnika w zestawie liczników.
Stawiam na przyczynę nr 1 chociaż nie wykluczam awarii zaworu zwrotnego (raczej rzadkie).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 5:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jeśli te objawy nastąpiły nagle to sprawdź czy nie masz uszkodzonego filtra oleju. Miałem kiedyś taki przypadek w W126 500. Filtr był słabej firmy i po prostu pękł z boku. Po wymianie na Mann-a wszystko wróciło do normy. Może się mylę, ale nie ma dużo roboty, żeby obejrzeć filtr.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 5:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 5:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
MERCEDES 4 EVER pisze:
jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

Syntetyk doskonale trzyma ciśnienie - lepiej jak mineral szczególnie na mocno rozgrzanym silniku.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 5:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
AndyS pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

Syntetyk doskonale trzyma ciśnienie - lepiej jak mineral szczególnie na mocno rozgrzanym silniku.


ze tak powiem srutu tutu :lol: w silniku ktory od nowosci miał syntetyk mozliwe.Miałem przypadek w MB ze na ciepłym miał max 2,7-2,9 nawet przy 6000 obr.Olej połsyntetyk.zmiana na minerał i 1200 obr i niezaleznie od temp cisnienie max.Oczywscie silnik w stanie tip top-pieknie chodził oleju brał bardzo mało itp.Syntetyk jest dobry ale nie w20 letnich silnikach szczegolnie ze niewiadomo co było lane w 1roku, co w 2, a co w np 12 roku eksploatacji.Chyba ze jest full dokumentacja z ASO.Jesli mozesz to wytłumacz mi dlaczego na poł sybtetyku na ciepłym nie mogł osiagnąc za cholere 3??????

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
AndyS pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
jaki olej???? nie wlałes czasem syntetyka po minerale czy cos w tym stylu?

Syntetyk doskonale trzyma ciśnienie - lepiej jak mineral szczególnie na mocno rozgrzanym silniku.

Wlałem mineralny shella ale wlasnie zastanawiałem się nad wlaniem półsyntetyka wczesniej był tam mineralny. Zobacze na początku z tym filtrem i własnie przy następnej wymianie nie wiem czy nie nalać półsyntetyka. Fakt ze do tej pory jezdzilem wszystkimi tylko na mineralnym i nie przechodzilem na półsyntetyk ale w sumie to sam juz nie wiem niby półsyntetyk może wypłukać nagar i rozszczelinic silnik ale z drugiej strony wiele osób które przeszły na półsyntetyk mówią że silnik pracuje ciszej i generalnie są zadowolone. Dzeki za podpowiedzi co się mogło stać będę po kolei wszystko sprawdzał aż znajdę przyczynę. [zlosnik]

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 6:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
przjedz jak cos pod makro w srode lub piatek to bedziemy naprawiac ,jazdy testowe itp. Ja zawsze chetny jestem [smiech] [zlosnik] :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 7:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
MERCEDES 4 EVER pisze:
przjedz jak cos pod makro w srode lub piatek to bedziemy naprawiac ,jazdy testowe itp. Ja zawsze chetny jestem [smiech] [zlosnik] :lol:

Kurde nie mam teraz czasu wpadnij jak będziesz przejezdzac koło Poczesnej to jazde testową zrobimy [zlosnik] [zlosnik] .

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 9:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
AndyS pisze:
Stawiam na przyczynę nr 1


Bez przesady, żeby to była wina oleju, chyba że to nie jest silnikowy ;) Ja tak miałem w beczce po przytarganiu z DE, auto stało tam 0,5 roku nieodpalane, po wymianie oleju i FILTRA który był praktycznie suchy wskazania od razu były prawidłowe.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 10:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
gdzies na forum czytalem porady co sprawdzic przy kupnie mercedesa bylo tam o wskazniku cisnienia oleju po uruchomieniu strzalka powinna byc na 3 ale po chwili powinna opasc na 2 jak nie opada to mialo znaczyc ze do oleju dolany jest jakis uszlachetniacz :) moze cos to ci pomoze :)

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 10:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
MERCEDES 4 EVER pisze:
Syntetyk jest dobry ale nie w 20 letnich silnikach

No to ja mam silnik-indywiduum bo ma 21 lat i jeżdżę na syntetyku. I tylko raz może ze 3 lata temu wlałem mineralny (byłem daleko od domu) i za cholerę na wolnych obrotach wskaźnik nie chciał iść powyżej 1. Po powrocie do domu olej poszedł do FIATA a do 126 jedyny słuszny. Po dobrym rozgrzaniu przy 550 obr (LPG + bieg) mam conajmniej 2.

MERCEDES 4 EVER pisze:
Jesli mozesz to wytłumacz mi dlaczego na poł sybtetyku na ciepłym nie mogł osiagnąc za cholere 3??????

Wróżka nie jestem ale jakaś przyczyna musi być. Może dlatego że półsyntetyk (to jak masmix przy maśle nie wspomnę o mineralnej margarynie) :) Lałem syntetyk do W115 (300D) i było super. Trzymał ciśnienie nawet po przegonieniu i przygrzaniu.
Całe to zamieszanie na temat syntetyk - mineralny przypomina mi dyskusję z facetem ze 20 lat temu. Udowadniał mi że w polskich realiach jego Fiat 125p jest lepszy niż mój Mercedes. Myślę że i wtedy i teraz chyba niektórym chodzi o te realia. [zlosnik] Bez żadnych dyskusji olej syntetyczny jest lepszy POD KAŻDYM WZGLĘDEM od oleju mineralnego. A silniki w Mercedesach nie są tak stare konstrukcyjnie żeby olej syntetyczny powodował jakieś problemy. Ja używam syntetyku przy LPG i będę używał a każdy niech robi jak uważa. Tylko niech się nie upiera że robi lepiej. Nigdy się z tym nie zgodzę. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 11:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Debesciak pisze:
gdzies na forum czytalem porady co sprawdzic przy kupnie mercedesa bylo tam o wskazniku cisnienia oleju po uruchomieniu strzalka powinna byc na 3 ale po chwili powinna opasc na 2 jak nie opada to mialo znaczyc ze do oleju dolany jest jakis uszlachetniacz :) moze cos to ci pomoze :)


Proszę poczytać dokładnie bo wprowadzasz zamęt. Po jakiej chwili? Tak naprawdę na 3 powinna być przy silniku w świetnym stanie nawet po nagrzaniu. Im silnik ma wiekszy przebieg i w zależnosci od gęstości oleju i temperatury silnika wskazania będą się obniżały. Jeżeli wskazania spadaja widocznie poniżej 1 to wg instrukcji należy podjąć kroki w celu ustalenia przyczyny tak niskiego wskazania. Generalnie ciśnienie powinno powędrować na 3 po DOTKNIĘCIU pedału gazu, jeżeli jest inaczej lub w sytuacji takiej jak opisał kolega to należy sprawdzić to ciśnienie, bo możemy mieć problemy. Ot chyba cała historia wskaźnika ciśnienia oleju. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 8:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
georem pisze:
Jeżeli wskazania spadaja widocznie poniżej 1 to wg instrukcji należy podjąć kroki w celu ustalenia przyczyny tak niskiego wskazania. Generalnie ciśnienie powinno powędrować na 3 po DOTKNIĘCIU pedału gazu, jeżeli jest inaczej lub w sytuacji takiej jak opisał kolega to należy sprawdzić to ciśnienie, bo możemy mieć problemy. Ot chyba cała historia wskaźnika ciśnienia oleju. [zlosnik]


Instrukcje obsługi są oczywiście rózne dla różnych silników, ale dla silników w modelu w201 napisali w instrukcji, że ciśnienie może spaść nawet do 0.3 atm., a wzrosnąc ma po dodaniu gazu (a nie po dotknięciu pedału).
Pozdrawia, uprzejmy nadzwyczaj Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 9:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
Wlałem mineralny shella ale wlasnie zastanawiałem się nad wlaniem półsyntetyka wczesniej był tam mineralny. Zobacze na początku z tym filtrem i własnie przy następnej wymianie nie wiem czy nie nalać półsyntetyka. Fakt ze do tej pory jezdzilem wszystkimi tylko na mineralnym i nie przechodzilem na półsyntetyk ale w sumie to sam juz nie wiem niby półsyntetyk może wypłukać nagar i rozszczelinic silnik ale z drugiej strony wiele osób które przeszły na półsyntetyk mówią że silnik pracuje ciszej i generalnie są zadowolone.


Weź no i przeczytaj opracownaie o olejach które bylo o mawiane na forum w Temacie .. Oleje - prawdy i mity

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23414

Zalej tylko syntetyk, oczywiście po uprzednim płukaniu silnika

moze to byc np. syntetyk Midland Avaza 100% syntetyk po 20 zł za litr w allegro, w sklepach po okolo 25-28 zł za litr
Midland jest lany do Subaru w ASO , wiec jest markowy, aczkolwiek nie tak popularny jak Castrol i Mobil ...

Jakbym mial SECa do za cholere nie zalalbym nic innego niz syntetyk .. w moim kombi tez niedlugo bedzie 2gie plukanie i syntetyk ... teraz mam 395.000 .. przy 400.000 tak zrobie ... narazie jest na mineralnym midlandzie bo taki kupilem zanim przeczytalem to opracowanie
http://xsonic.strefa.pl/myimages/oleje.pdf

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl