MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 24, 2007 10:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Wiem, że temat brzmi jak haslo z podręcznika dla akwizytorów sprzedających III filar, ale mam nadzieję, że koledzy pomogą. Oczywiście wiem, że w pewnym stopniu temat byl już maglowany, dlatego równolegle wertuję archiwum.

Do rzeczy. Kolega chce kupić auto, które ma mu slużyć jako codzienny środek transportu, do pracy, z pracy, w czasie pracy (dużo jeździ do klientów, bo prowadzi pogotowie komputerowe we Wrocawiu). Potrzebuje samochodu niezawodnego, jednocześnie w miarę ekonomicznego i dynamicznego (ma trochę zapędy rajdowe i lubi wiedzieć, że w razie potrzeby ma zapas mocy pod nogą, ale uspokajam - jeździ spokojnie). Do tej pory kupowal samochody plastikowe w salonach (hundaj getz), bral w leasing, etc etc (wychodzil z zalożenia, że jak samochód jest na gwarancji, to się nie psuje, a jak się gwarancja skończy, to się samochód sprzedaje i kupuje kolejny na gwarancji, wcześniej mial problemy z używanymi autami). Ostatnio powiedzial mi, że znowu chce zaryzykować i kupić auto używane, Mercedes'a, najlepiej W210. Ponieważ, jest to mój dobry kolega, a Mercedesy... wiadomo, to chciabym mu pomóc w wybraniu najlepszej dla niego (dopasowanej do potrzeb) wersji tego modelu i egzemplarza. Tu waśnię proszę o pomoc szanownych.

Pytania są takie:
1. Jaką polecacie wersję silnikową? (Ja oczywiście namawiam kolegę na diesla, ale chętnie się dowiem też co sądzicie o bęzyniakach, podobno bya też wersja z fabrycznym LPG?) Tutaj kwestia jest typu, czy ryzykować kupno np: E55 AMG, albo inne V8 z instalacją LPG (chyba tylko dokadaną, nie wiem czy byla fabryczna w tym modelu - wątpię w to), czy lepiej 320CDI, czy może leiej zwyklego turbodiesla? Brane pod uwagę są jednak wszystkie wersje silnikowe, nie tylko wymienione.
2. Jak jest z dostępnością części (rozumiem, że w ASO jest wszystko, ale bardziej chodzi mi też o bardziej przyjazne dla kieszeni rozwiązania, żeby nie skazywać się wyącznie na ASO) i serwisem? Generalnie jakie są koszty utrzymania 210'tek?
3. Czy dysponując kwota 25kPLN można kupić w kraju coś godnego polecenia, czy lepiej z tą kwotą szukać w Deutchlandzie?
4. Czy ktoś z Szanownych ma (albo syszal/widzial) godną uwagi ofertę?
5. Lepiej kupić w210 czy s210?
6. Jak wytrzymale jest zawieszenie w tym modelu? (Wcześniej pisalem, że auto będzie gównie użytkowane we Wrocawiu, a Ci co tam mieszkają wiedzą, że drogi tam to ciężka próba dla zawieszeń.) ;))
Proszę również, że jeżeli ktoś z Szanownych znajdzie jakieś linki w temacie, czy to na forum czy gdzieś na necie, o wklejenie ich w tym wątku (co oczywiście nie oznacza, że sam nie szukam, szukam).
7. Egzemplarze z jakich lat produkcji 210'tek brać pod uwagę?

Chętnie poczytam opinie użytkowników, dowiem się o sabych punktach auta i o zaletach.

Jeżeli ktoś z Szanownych będzie mial inny pomysl niż *210, to też proszę się nie krępować. :) Mniejsze znaczenie ma urodziwość auta, ważna jest niezawodność, potem ekonomia (w granicach rozsądku, nie musi mieć spalania porównywalnego z VW Lupo), następnie osiągi. Auto ma być przede wszystkim praktyczne.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 11:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
z 210 najlepsze są 300TD 177 KM -nastepnie 300D a 290TD.Wszystkie te diesle niemaja istotnych wad-sa dynamiczne i oszczedne-najlepiej celowac w wersje po 97 roku-podobno troszke lepsze i juz bogatszy wypas.Naprawde polecam 210 do codziennej jazdy,niejedna osoba by sie zdziwiła jak fajnie sie jezdzi 210.Acha zawiecha przod to prawie identyczna jest jak 124- tył to nawet niektore czesci od 124 zywcem sa -tak ze nie ma problemu-czesci tanie i w opór.Polecam takie opcje jak xenony i automat [cool]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
o żesz ... :)
czy ja dobrze wyczytałem , Twój znajomy prowadzi pogotowie komputerowe i jako środek do dojazdów do klientów chce kupić 210 ? :o ja jak kiedyś zastanawiałem się nad podobnym zajęciem to zastanawiałem się na jakimś małym autem w stylu seata terra lub podobnym bo był tani w zakupie , w mieście w zupełności wystarczył i można było duża reklamę dać na pakę , do tego można było odliczyć pełny vat od paliwa .
Ja osobiście do takiej działalności bym polecał wziąć auto typu citroen berlingo , w leasing , żeby dało się reklamę dać ale nie 210 , to jest auto dla taksówkarzy gdzie liczy się komfort podróżowania na dłuższych trasach .
podrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 12:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
rzepak pisze:
czy ja dobrze wyczytałem , Twój znajomy prowadzi pogotowie komputerowe i jako środek do dojazdów do klientów chce kupić 210 ?

Dokadnie. Wypróbowal już kilka plastików i tym razem zdecydowal się na szukanie *210. Poza tym to nie jest tylko i wylącznie kwestja poruszania się po mieście, bo auto ma być w miarę uniwersalne. To że prowadzi pogotowie komputerowe nie oznacza, że nie ma wyjazdów w duższe trasy. Poza tym DPK obsuguje kilka większych firm i czasami trzeba przewieźć trochę sprzętu, więc zakup auta większego wydaje mi się usprawiedliwiony. Jak pisalam leasingi i plastiki już przerabial.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 12:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
harrier pisze:
Chętnie poczytam opinie użytkowników, dowiem się o sabych punktach auta i o zaletach.


a ja tez chetnie poczytam, bo od jakiegos czasu nosze sie tez z zamiarem wymiany swojego 250TD na E270CDI-T, ale jakos jeszcze nikt mnie nie przekonal a i mojemu S124 tez nieczego nie brakuje [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 1:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Co do silnika Diesla to tutaj coś takiego :.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... sla+wybrac


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
MERCEDES 4 EVER pisze:
z 210 najlepsze są 300TD 177 KM -nastepnie 300D a 290TD.Wszystkie te diesle niemaja istotnych wad-sa dynamiczne i oszczedne-najlepiej celowac w wersje po 97 roku-podobno troszke lepsze i juz bogatszy wypas.Naprawde polecam 210 do codziennej jazdy,niejedna osoba by sie zdziwiła jak fajnie sie jezdzi 210.Acha zawiecha przod to prawie identyczna jest jak 124- tył to nawet niektore czesci od 124 zywcem sa -tak ze nie ma problemu-czesci tanie i w opór.Polecam takie opcje jak xenony i automat [cool]


Zawiecha (przod) w 210 nie jest taka sama jak w 124. W 124 masz MC Persona a w 210 NIE. Wada 210 to kielichy sprezyn zrobione z cienkiej blachy nie na polskie drogi

_________________
E220 TAXI

W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 1:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ZGi pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:


Zawiecha (przod) w 210 nie jest taka sama jak w 124. W 124 masz MC Persona a w 210 NIE. Wada 210 to kielichy sprezyn zrobione z cienkiej blachy nie na polskie drogi


124 ma Mc persona? niepowidział bym.Amortyzator i sprezyna sa osobno to moim zdaniem nie Mc person.Ale mniej o nzewnictwo-W 210 jest praktycznie tak samo rozwiazane zaieszenie.wahacze metalowe-tuleje wymienne.nie ma problemuz trwałoscia jak w autach VW czy BMW.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 2:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Znalzłem jeszcze takie coś :. Może to coś pomoże :.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w210


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 8:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Harrier pisze:
Czy dysponując kwota 25kPLN można kupić w kraju coś godnego polecenia, czy lepiej z tą kwotą szukać w Deutchlandzie?
i
Harrier pisze:
ważna jest niezawodność, potem ekonomia


Moim zdaniem W210 w tej cenie dla człowieka przyzwyczajonego do nowego auta na gwarancji, który przy każdym problemie z autem nie zwykł przeglądać najpierw godzinami forum w celu znalezienia przyczyny, później do szukania części na allegro badź zamienników po hurtowniach tylko odstawiał auto do serwisu i tylko umawiał się na odbiór gotowego auta spowoduje, że następnym autem znów będzie nowy plastik na gwarancji. W tej cenie alternatywą dla nowego auta byłaby raczej dobrze utrzymana C-klasa w wariancie raczej 180 lub 200 bo o "wychuchanym" dieslu nie ma co marzyć.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 8:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
MERCEDES 4 EVER pisze:
nastepnie 300D a 290TD......Acha zawiecha przod to prawie identyczna jest jak 124-


1) Jeżeli ktoś lubi dynamiczną jazdę, to 300 turbo diesel OK, ale 300D / 290 TD zdecydowanie bym odpuścił,

2) Jeżeli chcemy porównać przednie zawieszenie 210 do innych MB, to raczej na myśl przychodzi 123 - wrócił górny wahacz...

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 12:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2292843
Czy ktoś z kolegów oglądał może to auto (albo nie byłoby problemem, żeby obejrzał) i może coś o nim powiedzieć?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 1:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Konrad, coś nie tak chyba z tymi danymi bo jesli to 300TD to winien mieć 177KM, a tak swoją drogą to za te pieniądze całkiem przyzwoite autko na zdjęciach :) Ciekawe jak w realu? Cena niezła, ale może faktycznie czy nie lepiej C może 250TD był taki motorek i podobno całkiem nieźle sie spisuje (ojciec znajomej takowego dosiada i chwali) moc 150KM niskie zużycie, a i poręczny w mieście i wygodny w trasach.

Pozdro Mikuś ex SP 164 Twarda


Na górę
Post: pn lut 26, 2007 2:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
Witam, - ja polecam ci 290 - 130 kM i spory moment 300 Nm. Fakt że 300 dt z 177 kM to różnica, ale za ok. 3,5 do 3,7 l/ 100 km. Prosto policzyć 3,5 X 3,69 pln/l = 12,9 pln/ 100 km więcej . Jeżeli miesięcznie robić będziesz 4 - 5 tyś km to masz dodatkowo 600 - 700 pln w kieszeni. Ja mam 290 i nie udało mi się przekroczyć 6,3 l/100km - skrzynia manual oczywiście - wersja elegance. Ale uważam że wersja ma małe znaczenie wszystkie sa ok. - to w koncu merol.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 3:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
harrier pisze:
Witam ponownie.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2292843
Czy ktoś z kolegów oglądał może to auto (albo nie byłoby problemem, żeby obejrzał) i może coś o nim powiedzieć?

Pozdrawiam,

moim zdaniem odpada-classic = kupa bez wypasu i chromu [zlosnik] cieko potem sprzedać [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl