MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 2:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 04, 2007 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
turbo i kompresor, bardzo ładnie jedzie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 1:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
kompresor? czyzby to po prawej stronie na ostatnim zdjeciu?

Diesel, jaki fajny
A jeszcze ostatnio z ludzmi dyskutowalem czy to mozna czy nie mozna...
Tutaj ktos od razu z grubej rury (doslownie, widac na zdjeciu [zlosnik] ) pojechal. Wzmacnial cos w motorze tak jakby wszyscy chcieli? [oczko]

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 4:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
seryjny motor, tak zarzeka się niemiaszek

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 4:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
ale o co turbina i kompresor na raz? :o


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 5:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Marcin S pisze:
ale o co turbina i kompresor na raz? :o


Nie bede odpowiadal za setup wlasciciela.

Ale w normalnym swiecie wyglada to tak:
- turbina dziala w momencie kiedy dostanie odpowiednia ilosc gazu napedowego (spaliny z silnika) - czyli dziala wtedy kiedy silnik odpowiednio wkreci sie na obroty. Im wieksza turbina tym wiecej spalin potrzebuje, tym wiecej trzeba czekac az silnik osiagnie odpowiegnio wysokie obroty. Ale za to przy wiekszej turbinie kop jest większy.

- czas oczekiwania na podniesienie obrotow silnika do momentu zadzialania turbiny nazywa sie turbo dziurą, bo w tym czasie naprawde niewiele sie dzieje.

- kompresor to sprezarka mechaniczna i zasilanie pobiera z pasa klinowego (ew. z wałków jak sie ktos uprze) i jako taka bierze energie z silnika. Co prawda oddaje potem wiecej powietrza i ogólnie bilans mocy jest na duzym plusie, to jednak energia ktora pobiera kompresor do dzialania jest duza (gdzies slyszalem ze kompresor w mercedesie slr zabiera 150-200koni do dzialania) i nie do zlekcewazenia. Mniejszy kompresor pobiera mniej energii ale jego wydajnosc tez jest ograniczona.

Z tego co wyzej napisalem skladamy jedno:
kompresor maly (bo na taki na zdjeciu wyglada) dziala w dolnym zakresie obrotow. Juz na dole zwieksza moc, tam gdzie turbina jeszcze sie nie zdazyla rozkrecic. Potem, jak silnik juz wejdzie na obroty to turbina sie wlacza. Wynik jest taki ze w miejsce turbo dziury wchodzi kompresor ze swoim doladowaniem a wszystko zlozone do kupy daje w miare rownomierne doladowanie w calym zakresie obrotow.

Pozostaje tylko pytanie, czy potem te dwa urzadzenia dzialaja razem, czy moze kompresor na wysokich obrotach jest odlaczany (bo napedzany jest za posrednictwem sprzegla takiego jak klima i mozna je rozlaczac), moze jest by-pass - to juz zalezy co tam wlasciciel sobie wymysli.


Podobne rozwiaznie zastosowalo BMW w swoim topowym dieslu o ktorym bylo glosno juz jakis czas temu. Zamiast malego kompresora zastosowali malą turbine, ktora wlacza sie juz przy malej ilosci spalin. Dodatkowym atutem jest turbiny jest to, że nawet kiedy sie slabo kreci to nie stanowi oporu dla powietrza ktore by sie chcialo przez nia przecisnac. Nie pamietam jak jest z kompresorami.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 6:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Jest też tak w nowym silniku VW 1.4 TSI który ma 140KM. Mnie jednak interesuje zywotność takiego silnika... :-? <br>Dodano po 34 sekundach.:<br> chodzi mi o układ kompresor+turbina

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 8:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Masz jakieś konkrety co do osiągów?
Czy silnik był odprężany lub wzmacniany jakoś?

pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 8:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

mMm2 pisze:
kompresor to sprezarka mechaniczna i zasilanie pobiera z pasa klinowego (ew. z wałków jak sie ktos uprze) i jako taka bierze energie z silnika. Co prawda oddaje potem wiecej powietrza i ogólnie bilans mocy jest na duzym plusie, to jednak energia ktora pobiera kompresor do dzialania jest duza (gdzies slyszalem ze kompresor w mercedesie slr zabiera 150-200koni do dzialania) i nie do zlekcewazenia. Mniejszy kompresor pobiera mniej energii ale jego wydajnosc tez jest ograniczona.

.


Przepraszam, że pytanie nie związane z tematem.

Czy od tego urządzenia jest nazwa np. W202 C200 compressor ?? .
( http://mb.auto.pl/dane_en_os/1238DANE.HTM )


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 8:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Tak Żeluś od tego...i chyba jako jeden z ostatnich producentow na swiecie Mercedes wstawia kompresor zamist turbo typowego.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 9:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 10:54 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Zakopane
Bardzo ciekawa przeróbka, ale nie sądzicie że lepiej byłoby sie pobawic i włozyc tam jakies V8 ? :) Efekt by był taki sam, żywotnosc większa, no i jaki dźwięk....

Po co ze straego poczciwego 240 D (domniemam?) robić 2,5 TDI by VW? :D <lol>

_________________
Toyota Carina II 1990 2,0 D (sprzedana :()
GMC Sierra Truck 2500 6,2 D by HUMMVE
KIA Carnival 2,9 TD :) zwany patykiem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 9:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
K1_CZARNY pisze:

Po co ze straego poczciwego 240 D (domniemam?) robić 2,5 TDI by VW? :D <lol>


Żeby udowodnic innym i sobie samemu ze jest sie w stanie cos takiego zrobic i cieszyc sie czyms czego nie ma nikt inny a zrobilismy to wlasnymi rekami.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 9:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 10:54 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Zakopane
ok, masz racje :) o tym nie pomyslałem, sam fakt że mamy cos innego daje satysfakcje.. :)

Ale musisz przyznac ze beczka 500E ....albo 600E (nie wiem czy to w ogóle wykonalne?) ....tez byłaby czyms dającym poczucie że mamy cos 'innego', lepszego, szybszego...i w budzie poczciwej S123 :)

pozdro

_________________
Toyota Carina II 1990 2,0 D (sprzedana :()

GMC Sierra Truck 2500 6,2 D by HUMMVE

KIA Carnival 2,9 TD :) zwany patykiem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 9:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
myślę, że tu o to chodzi:

>>>klik<<<

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 9:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 10:54 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Zakopane
wobec tego..nie mam wiecej pytan 8) ...chce taką beczke :)

_________________
Toyota Carina II 1990 2,0 D (sprzedana :()

GMC Sierra Truck 2500 6,2 D by HUMMVE

KIA Carnival 2,9 TD :) zwany patykiem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
lepiej zerknij na to:
http://www.youtube.com/watch?v=tNod3HXXNfQ

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl