MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 20, 2007 9:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
hej,

kolega zakupił sobie super, hiper W126 300SEL z 88 roku, autko śliczne (z niemca) ma wszystko czego dusza zapragnie ale stety/niestety ma padnięty motor.
Z uwagi na to, że kolega nie lubuje się w benzynach (tak jak ja [zlosnik] )
zakupił rozbitego W124 300TurboD z 90 roku .
I tutaj nasuwają się pytania.
czy jak przełoży sam silnik to będzie wszystko oki?
czy mosty są takie same czy trzeba zamieniać?
a kwestia skrzyni biegów?

z góry dzięki za wszystko p/odpowiedzi :)

pozdrawiam marcin.

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 20, 2007 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
300SEL

skrzynia 5 auto:
I. 3,86;
II. 2,18;
III. 1,38;
IV. 1,0;
V. 0,80;
R. 4,22

dyfer 3,46


skrzynia 4 auto wariant I:
I. 3,68;
II. 2,41;
III. 1,44;
IV. 1,0;
R. 5,14

dyfer 3,46


skrzynia 4 auto wariant II:
I. 3,87;
II. 2,25;
III. 1,44;
IV. 1,0;
R. 5,59

dyfer 3,46




300TDT '90

skrzynia 4 auto:
I. 3,87;
II. 2,25;
III. 1,44;
IV. 1,0;
R. 5,59

dyfer 2,65


Z zaskoczeniem zauwazylem, ze skrzynie w obu samochodach moga miec te same przelozenia, czy to ta sama skrzynia?
Jak zostawisz dyfer z 300SEL to silnik trzeba bedzie krecic na wyzsze obroty, ale za to obciazenia beda mniejsze a przyspieszenia lepsze.
Jaka jest w ogole szansa, ze dyfry uda sie zamienic bez uzycia palnika? Bo zeby twoj 300SEL osiagal te same predkosci co 300TDT, to po przelozeniu silnik bedzie musial byc krecony o prawie 1/3 wyzej, czyli 1300obr/min, tam gdzie oryginalnie mialbys 1000. A wiadomo ze czerwona kreska dla diesla zaczyna sie duzo wczesniej.

Jest jeszcze inna propozycja.
Bez wymiany dyfra mozesz do W126 sprobowac zalozyc BARDZO duze kola. Najwieksze jak sie da, ktore sie mieszcza i spelniaja swoja funkcje. Zeby nie uzywac porno-felg, jak je tu niektorzy nazywaja, byc moze bedziesz musial sie zwrocic w strone oponek drogowych do suvow albo wrecz wozow 4x4 - nie znam sie i nigdy tego nie przerabialem, to tylko sugestia.
Zalozenie duzych kolek pozwoli odwrocic niekorzystna dla ciebie proporcje na dyferencjale i przy nizszych obrotach silnika bedziesz osiagal wyzsze predkosci i to jest to o co chodzi. Po przejechaniu kilkuset kilometrow bedzie wiadomo czy osiagi i spalanie sa takie jakie sobie zyczyles.
To ostatnie jest naprawde super rozwiazaniem jesli w 300SEL masz juz skrzynie pieciobiegowa z ostatnim biegiem 0,8 i jesli UDA CI SIE ją polaczyc z silnikiem diesla. Przy dobraniu odpowiednich oponek da rade zachowac ciekawe przyspieszenia i spalanie autostradowe (V bieg) na oryginalnym poziomie (W124). Wilk syty i owca cala.

dane pochodza z tej strony:
http://macmerc.eltrakon.pl/dane/START.HTM

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 7:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
śliczne dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
raczej z kołami nie będziemy kombinować bo na dużych kołach takich jak proponujesz taka limuzyna by nieciekawie wyglądała. Trzeba zrobić tak żeby było dobrze czyli pokombinować z mostem. Chyba najprościej będzie poszukać oryginalnego mostu do W126 diesela.
Zobaczymy, jak wszystko dojdzie do skutku to napewno się pochwalię.
jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam!

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 9:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
a most od benzyny (126), ale większej pojemności ?? - chyba, że to odwrotnie działa (bo już się gubię w tym)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 10:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
master pisze:
a most od benzyny (126), ale większej pojemności ??

własnie dobre pytanie...

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
master pisze:
a most od benzyny (126), ale większej pojemności ?? - chyba, że to odwrotnie działa (bo już się gubię w tym)


tendencja jest taka, ze im wiekszym momentem obrotowym dysponujemy tym mniejsze przelozenie na moscie. Czyli diesle i duze benzyny beda mialy wlasnie cos w okolicach 2,5 a slabe silniki >>3.
Oczywiscie do tego dochodza takie drobiazgi jak skrzynia biegow, masa pojazdu i oczekiwania uzytkownika.

poslugujac sie znana nam wsyzstkim strona:
350SDL dyfer 2,82
300SDL dyfer 2,88
420 dyfer 2,47
500 dyfer 2,24
560 dyfer 2,65 <-- BINGO [smiech]

Jak widac, zmiany w przedstawionych liczbach dla niewprawnego oka sa niewielkie, po przecinku. Ale sa mocno odczuwalne w spalaniu i przyspieszaniu. Nie wiem ktory dyfer bedzie latwo dostac, podejrzewam ze 500 albo 560, ale 500 jest zbyt ekstremalny (duze obciazenia, szkoda silnika).


BECKER pisze:
raczej z kołami nie będziemy kombinować bo na dużych kołach takich jak proponujesz taka limuzyna by nieciekawie wyglądała


mnie sie bardzo podoba idea malych felg i baloniastych opon. Pierwszy raz to zauwazylem na moim SLC, ktory ma oryginalne fele 14" i opony o wysokim profilu. Jeszcze wyzszy profil postawilby tyl wyzej i upodobnil calosc do dragowej amerykanskiej maszyny. Zaraz dostane od konserwatystow po glowie, ale trudno - dopoki nie sprobuje to nie bede wiedzial jak to w zyciu wyglada.[zlosnik] No i nie zapominam przy tym o tym co sie na forum nauczylem - przy wiekszym profilu wzrasta komfort podrozowania.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 10:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
mMm2 pisze:
przy wiekszym profilu wzrasta komfort podrozowania.

też jestem tego zdania, w dużych autach zawsze zakładałem opony wielkości min 65 ale 70 były najlepsze :)
w ciągu niecałego dnia duuużo się nauczyłem i jest o czym myśleć i o czym gadać, tak więc jak to się mówi to dzieła ;)

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 3:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
niezałozy sie mostu od 560 niepasuje wogole [szalone] :evil:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 4:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
most od 126 560 nie pasuje do 126?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 5:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
szeryf pisze:
most od 126 560 nie pasuje do 126?



dokładnie! w 126 z silnikami V8 o poj od 500 jest CAŁKOWICIE inne tylne zawieszenie.Wachacze alumniowe,inny wozek,most jest 2 razy wiekszy niz w 300SE(objetosciowo)-wogole totalnie wszystko inne. trzeba by przeszczepic całe tylne zawieszenie od 500

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 5:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a od 123 podejdzie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 5:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
a miało być tak pięknie :-? :-? :-?

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 6:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
bary123ce pisze:
a od 123 podejdzie?

trzeba by patrzyc ale wątpie

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
master, wy sobie dyferencjalem nie zaprzatajcie glowy dopoki nie wiecie co z mocowaniami i skrzynia zrobic. Dyfer jest na deser :roll: [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 7:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
mMm2 pisze:
master, wy sobie dyferencjalem nie zaprzatajcie glowy dopoki nie wiecie co z mocowaniami i skrzynia zrobic. Dyfer jest na deser :roll: [zlosnik]


dokładnie na odwrót!!!!! były w 126 z tym silnikiem na USA wiec z tym nie ma najmniejszego problemu! właśnie most to najwiekszy problem!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl