MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 02, 2007 10:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Witam

Dzisiaj wzialem sie za wymiane regulatora cisnienia od Czołga II do QPty ... bo QP kulała, odpalała równo, po czym zaczynało jej brakowac paliwa, ciezko wchodzila na obroty itp .. typowe objawy niedrożnego układu paliwowego ze wskazaniem na brak powrotu lub regulator cisnienia .. tzw termwarmregler .. czy jakos tak po ichniemu .
zdjecie badziweia
Obrazek
w silniku M110 regulator jest przykręcony do bloku silnika pod kolektorem ssącym, na wysokości 5 cylindta. Dostęp do niego jest od dołu z kanału, cho po podniesieniu samochodu i włąścimym zabezpieczeniu klockiem jakis, mozna sie do niego dostac na leząco.

Dochodzą do niego 2 rurki, wtyczka i 2 przewody paliwowe. Ale to nie jest najwiekszy problem ... da sie tego pozbyc przy pomocy srubokręta płaskiego (wtyczka) i kluczy płaskich (uwaga żeby odkręcic przewody a nie gniazda , dobrze miec 2 klucze 14 i 2 klucze 12, zeby przytrzymac gniazda (odkrecanie gniazd a nie przewodów grozi ukręceniem przewodów

Największy problem jest z dwoma srubami którymi regulator jest przyręcony do bloku. Są to srubu na imbusa chyba 5mm ... taki sam jak sruby na miske olejowa. Dobrze miec porządnego imbusa z końcówką w kształcie kulki i jakś rurkę o małym fi na przedłużkę imbusa.

ja już mamy badziewie odkęcone i ręce poparzone(prawdzimy męźczyna nie czeka aż silnik ostygnie) bierzemy sie za rozbieranie.
teraz powiem wam jaka jest podstawowa przyczyna niedrożności tego badziwia ... to to że jakiś niemiec wymyślił ze walnie tam siteczko. Siteczko znajduje się gniezdzie do którego jest przykręcony przewód paliwowy na klucz 14. mozna to giazdo odkręcic kluczem 14 (PO UPRZEDNIM ODKRĘCENIU PRZEWODU (NIEKONIECZNIE TRZEBA WIEC ODKRĘCAC CAŁĘ USTROJSTWO OD SILNIKA!!! )
oto zdjęcie siteczka ... wosobiscie wybiłem sieczko z gniazda srubką jakąś
Obrazek
Obrazek

Poniżej parę fotek ustrojstwa i bebechów ..

Obrazek
na powyższym zdjęciu wida 4 srubki na srubokręt płaski, które trzymają "placek czarny z guziczkiem" i okrągłą blaszkę
trzeba sprawdzic czy 4 srubki nie s są za ciasno przez jakiegos magika przykręcone .. wtedy blaszka nie pracuje i przepływ benzyny z rurki 14 do rurki 12 jest utrudniony cały czas . Musze sie przyznac ze u mnie skrecilem to ostatnio za mocno ...
Obrazek
poniżej będziemy mieli fotę kompletu .. można sprawdzic dzialanie regulatora .. ja k dmuchniemy w rurke na pierwszym planie .. ten guziczek w srodku tej plaskiej czesci sie podniesie
Obrazek
tutaj macie zdjecie systemu sprezynej i bolczyk na koncu ... ten bolczyk popycha blaszke i zatyka przepływ paliwa, - cisnienei paliwa wtedy rośnie
Obrazek
na zdjeciu ponizej macie zdjecie czrnego placka z guziczkiem i blaski cieniutkiej ktora jest pod nim ... ten guzik ktory sie porusza w gore jak dmuchniemy w cienka rureczke pcha ten pionowy patyczek pare zdjec wyzej, i ten patyczek pcha guziczek w czarnym placku ktory naciera na blaske i zatyka przeplyw paliwa.
Paliwo plynie z dziurki z boku (2mm w bok od srodka) w dziurkę w srodku (wszystko wewnątrz czarnego oringu (mozna pokusic sie o wymianę orinku na grubszy ... wtedy jak 4 srubkami przykrecimy czarny placek lekko to bedzie szczenie, a blaska w pozycji jałowej bedzie przepuszczala paliwo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

reasumując
dla tych ktorzy są pewni ze nikt w badziewiu nie grzebal ale auto przestaje miec wysokie obroty az do gasniecie .. polecam wywalic sitko ... nie tzreba zdejmowac tego z silnika wystarczy po odkreceniu króca wywalic siteczko.
dla takich jak harrier i ja .. polecam sprawdzenie czy 4 srubeczki za ciasno nie przyciskaja blaszki.

Zawsze mozna sprawdzic czy dziala tak jak powinno dmuchnąc z 14 do 12 i zobaczyc czy jest drożne ... powinno przestawac byc drozne przy równoczesnym dmuchaniu w dlugą rurkę z boku ...

mały edit ... nie zmieniajcie tego oringu .. okazuje sie ze po zmianie na grubszy regulator nie dziala ... po odpaleniu auto chodzi tak jak bez ssania, obroty jałowe są strasznie niskie, ale jak sie doda gazu to wkreca sie jak szalony ... spowodowane to jest tym ze klapa przeplywomierza ma bardzo maly opor bo cisnienie paliwa jest niskie ..

reasumująć auto nie przygasa i chodzi , odpala, super wkreca sie na obroty, ale zimny silnik ma obroty chyba 400rpm ;)

Po zmianie oringu na nominalny i dokręcenie 4 srubek tak ze blaszka zblokowala przepływ jak dmuchałem w 14, i zamontowaniu do auta jest idealnie ...

tak ze pierwsze co polecam to wykrecenie tylko przewodu paliwowego tego wiekszego - kluczem 14 , potem tym samym kluczem odkrecic od regulatora króciec, wypchnąć sitko [imadlo, srubka, młotek], i wkręcic spowrotem któciec i przykręcic przewód paliwowy .. powinno juz być lepiej .. moje auto chodzi jak marzenie ...

GL chlopcy

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2007 2:21 pm przez erio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

erio: Drukuję i w święta będę startował z poprawianiem tego co uznani mechanicy naprawiali. :) Brzmi heroicznie, ale po Twoim wcześniejszym telefonie i tym opisie wróżę sobie trochę powodzenia. Jedno tylko mnie niepokoi, otóż to sitko. Jeżeli Niemcy je tam wsadzili, to znaczy że jest ono potrzebne... Może jednak da je się jakoś wyjąć i czymś oczyścić... może jakimś preparatem.

Jak sprawdzisz w użytkowaniu, że Twoje działania naprawcze rzeczywiście dały pożądany efekt (bo rozumiem, na razie jeszcze nie testowałeś regulatora po naprawie), to może warto by było popełnić jakiegoś pdf'a? :)

W każdym razie zamierzam spróbować, bo cena nowego regulatora (warm-up regulator) do M110 to 3053pln brutto i trzeba zamawiać. :/

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
wspaniały temat:), ide w ślady harriera :), drukuje i w święta bede dłubał :)


Przy okazji...wie ktoś może jakiej średnicy jest przewód między pompą paliwa a taką metalową okrągłą puszką ? przewód ma długość 50 mm...a średnice ??

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 11:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
sitko mozna wybic w kierunku przeciwnym do ruchu paliwa (w strone przewodu paliwowego) i próbowac czyscic. Ja je wywalam, ono ma tak drobne oczka że szok ... ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby je przepłukac ma stalowy pierscien od strony regulatora takze mozna je wybic bezpiecznie a potem wbic inną dziurką niż wypadnie (czyli od strony regulatora)....

u siebie tez wymienilem oring o srednicy 14 mm na troche grubszy (31 gr)...

dzis montuje gadżet do auta ktore chodzilo pięknie dopóki z niego nie wymontowalem sprawnego regulatora.Jak bedzi echodzil ok ... znaczy ze mi sie udało

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
właśnie wróciłem z kanału - znalazłem prawdopodobnie przyczynę 'nie chodzenia' na benzynie. U mnie owo ustrojstwo wisi i dynda pod kolektorem z urwanym jednym przewodem paliwowym wysokiego ciśnienia :lol:
Objawy podobne - uruchamia się na benzynie, wkręca na obroty, ale przy jeździe dławi się i przygasa, no i jeszcze jeden efekt uboczny - kolejna kałuża na asfalcie :oops:

Może też zajęcie na Święta?? [cool]

Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Najlepsza szopka będzie dla tych, co przezornie nie ruszają jak po świętach wrócimy z nosami na kfintę pociągami i autobusami. ;p :)))
<i>harrier nie byłby sobą jakby trochę nie szerzył defektyzmu... ;p</i>

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 9:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
rzy okazji...wie ktoś może jakiej średnicy jest przewód między pompą paliwa a taką metalową okrągłą puszką ? przewód ma długość 50 mm...a średnice ?


Juz wiem......była to 10" ...jednak nie to było powodem wycieku, tylko pęknięty cybant na jednym z końców.
merc probowal mnie utopić paliwem z baku, bo chlusną jak z wiadra po zdjęciu przewodu, ale sie nie dalem:), po 5 minutach lezenia pod samochodem sytuacja zostala opanowana :).

Co do
harrier pisze:
wrócimy z nosami na kfintê poci±gami i autobusami.


Moj merc do przyszłego weekendu nigdzie się nie wybiera
[zlosnik] .

Pozdrawiam,

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 2:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
mały edit ... nie zmieniajcie tego oringu .. okazuje sie ze po zmianie na grubszy regulator nie dziala ... po odpaleniu auto chodzi tak jak bez ssania, obroty jałowe są strasznie niskie, ale jak sie doda gazu to wkreca sie jak szalony ... spowodowane to jest tym ze klapa przeplywomierza ma bardzo maly opor bo cisnienie paliwa jest niskie ..

reasumująć auto nie przygasa i chodzi , odpala, super wkreca sie na obroty, ale zimny silnik ma obroty chyba 400rpm ;)

Po zmianie oringu na nominalny i dokręcenie 4 srubek tak ze blaszka zblokowala przepływ jak dmuchałem w 14, i zamontowaniu do auta jest idealnie ...

tak ze pierwsze co polecam to wykrecenie tylko przewodu paliwowego tego wiekszego - kluczem 14 , potem tym samym kluczem odkrecic od regulatora króciec, wypchnąć sitko [imadlo, srubka, młotek], i wkręcic spowrotem któciec i przykręcic przewód paliwowy .. powinno juz być lepiej .. moje auto chodzi jak marzenie ...

GL chlopcy

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 12:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

I jak koledzy spędzili świąteczną sobotę, wykręciliście regulator? Ja oprócz próby lokalizowania wycieku płynu chłodzącego wykręciłem też ów regulator. W końcu są święta i trzeba je jakoś spędzić. Z kanału wydostałem się o 22:00 dopiero, ale regulator wyjąłem.

Trochę zaskoczyło mnie to, że po odkręceniu "beczki" przykręcanej na klucz 14'stkę, nie było sitka, więc nawet nie ma co czyścić. :P Za rozbieranie regulatora biorę się jutro.

EDIT: Obejrzałem dzisiaj ten regulator sitko mam w obudowie, a nie w tej gwintowanej "beczce". Niestety nie mogę go rozebrać tak, żebym się dostał do oringu, bo widzę od wewnątrz, że uszczelnienie było robione za pomocą chyba silikonu, a nie chcę nie móc potem skręcić do kupy... Drożności niestety nie stwierdziłem i pomysłów na razie brak... :/

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 6:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
troche czasu minelo..ale w koncu i mi udało się rozebrać termoregulator..

Prawdopodobnie juz ktos przy nim grzebał, bo sitka tego malutkiego nie miałem. Jedyne sitko jakie mam to po wykręceniu gniazda 14. Czarny gumowy Krążek był bardzo mocno przykręcony, odkrecilem delikatnie te 4 śrubki. Porównywałem zdjęcia.... i te termoregulatory się chyba niczym nie różnią (280 od 350 ).

po złożeniu go ponownie mam taki malutki problem: Silnik odpala bardzo ladnie, równo pracuje, tylko obroty ma bardzo wysokie [zlosnik]. (1,5 tyś).

Coś źle złożyłem? czy może polepszyło mu się i musze imbusem skręcić obroty biegu jałowego???

Pozdrawiam,
Kuba

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 7:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
Coś źle złożyłem? czy może polepszyło mu się i musze imbusem skręcić obroty biegu jałowego???

Imbusem regulujesz sklad mieszanki... to nie jest regulacja biegu jałowego (o ile w ogóle rozmawaimy o regulowaniu na deklu od filtra powietrza). Nie wiem gdzie w V8 siedzi śruba od regulacji biegu jałowego, ale ja bym od tego zaczął.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 7:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
też bym chętnie od tego rozpoczą [zlosnik]. A rozmawiamy o regulacji przez dekiel od góry ;). Czyli tego nie ruszać....

Może ktoś przypadkiem dysponuje wiedzą na temat regulacji wolnych obrotów w M116 ? [zlosnik]

Pozdrawiam,
Kuba

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 8:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
szukaj plastikowej bialej duzej sruby na srubokret plaski, w okolicach przepustnicy

jak odpala to obroy powinny byc wyższe - ssanie

a jakie miales objawy przed rozkręcaniem regulatora .. przerywał, problemy z odpalaniem ? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> jak poluzowales te 4 srubki to paliwo powinno juz przeplywac przez regulator, zmniejszajac tym samym cisnienie paliwa w ukladzie, i dzieki temu powietrze ma sile ugiac klape przeplywomierza i dostarczyc odpowiednia dawke paliwa

PS. jak masz zalakowana srube na ibus to nie ruszaj .. szukaj przyczyny gdzies indziej ... obniz obroty sruba regulacyjna .. w M110 jest taka jak opisalem .. GL

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 10:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
erio pisze:
szukaj plastikowej bialej duzej sruby na srubokret plaski, w okolicach przepustnicy


poszukam :)


erio pisze:
jak odpala to obroy powinny byc wy¿sze - ssanie


jak odpala ma 2 tys obrotow, przegonilem go , nagrzał się do 83 stopni, nadal miał jednak 1,5 tys obr.


erio pisze:
a jakie miales objawy przed rozkrêcaniem regulatora .. przerywa³, problemy z odpalaniem ?


Przy odpalaniu był mały problem, tz odpalał i gasł, po czym przy nastepnym przekreceniu kluczyka juz palił bez problemu. Do nagrzania się było cacy. jak sie nagrzał to zaczynał telepać silnikiem na luzie. (Harrier widział [zlosnik] ).

_________________
Kubitus


Na górę
Post: pt lis 12, 2010 9:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
erio pisze:
a jakie miales objawy przed rozkręcaniem regulatora .. przerywał, problemy z odpalaniem ?


odgrzeje troche temat,

czy uszkodzony regulator paliwa moze miec zwiazek z trudnym odpalaniem na rozgrzanym silniku??
Mam taka sytuację ze jak Silnik jest zupelnie zimny po jednym czy kilku dniach stania , to Auta odpala od pierwszego strzału, ma podwyzszone obroty i wraz ze wzrostem temp silnika obroty sie stabilizują. Silnik na rozgrzanym chodzi prawidłowo, równo oraz wkreca sie na obroty jak trzeba. Problem pojawia sie gdy po rozgrzaniu odstawie go na dłuzej niz 10 min i jest problem z odpalaniem:( Trzeba długo go kręcić, zeby odpalił.
Czy koledzy poradza ze regulator ma tutaj wpływ na takie zachowanie???

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl