MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 11:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 02, 2007 11:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Witam wszystkich z "zagazowanym" V8 i nie tylko.
Wiem ze bylo juz duzo na temat LPG + V8 + K-jetronic. Chcialbym jednak w tym poscie usystematyzowac opinie uzytkownikow w/w aut , ktorzy jezdza na paliwie Lpg, a mianowicie : Rodzaj instalacji (reduktor i mikser) , rodzaj zastosowanego zdlawienia (dolot), spalanie (miasto,trasa) , poziom zadowolenia uzytkownika, "porady i sztuczki". Szegolnie chodzi o model W126 z prosta instalacja gazowa.Zaznaczam ze nie potrzebuje opinii typu " K-Jetronik nie dziala z gazem, to sie nie da, kuchenkom gazowym nie, itp." Chodzi mi o opinie jezdzacych V8 + Lpg,ktorym to wychodzi lepiej lub gorzej. Sam posiadam takowy V8 + LPG ,ale chcialbym jeszcze dopracowac swoja instalke ( a w pseudofachowcow - gazownikow nie wierze) a na Pb mnie po prostu nie stac :cry:

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 1:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Instalacja II generacji, na największym reduktorze (ja polecam np. LANDI RENZO), montuja też na 2 reduktorach, do tego mikser ten z takim stozkiem, nowe świece, przewody, sprawdzona kopułka i palec.
Spalanie 500 powinno się mieścić w przedziale 13-16 LPG. Ogólnie mnie nic nie zraziło do LPG i polecam.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 3:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Spalanie 4.2 około 20l/100 po regulacji wcześniej było więcej instalacja jaka to nie wiem bo nie moje autko

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 3:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
piston pisze:
Spalanie 4.2 około 20l/100 po regulacji wcześniej było więcej instalacja jaka to nie wiem bo nie moje autko


[szalone] moja 560 spalała 14-20, a 560 to kolosalna (ok. 20%) różnica w porównaniu do 420/500.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 4:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
4.2 też potrafiła mniej spalić ale na co dzień tyle łykała i nie widzę celu pisać koledze z forum ze pali 12 litrów, bo pali tyle na trasie przy jeździe 100 km/h przy obrotach 2 tys a jechałem tak chyba raz przez 2 lata :/

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 8:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
piston pisze:
4.2 też potrafiła mniej spalić ale na co dzień tyle łykała i nie widzę celu pisać koledze z forum ze pali 12 litrów, bo pali tyle na trasie przy jeździe 100 km/h przy obrotach 2 tys a jechałem tak chyba raz przez 2 lata :/


Ja nie wiem gdzie można jeździć szybciej, generalnie codziennie robię ok. 150km i prędkości na trasie to 40 - 140 bo inaczej w tym kraju nie da się jeździć i przy takiej jeździe nie powinna palić więcej niż te 14 litrów LPG, w dużym mieście większość w korkach to do 20 LPG może dojść. Poza tym trzeba jeździć z głową, spokojnie, poczekać aż jest wolne i wtedy przy jednym wyprzedzaniu bierzemy 3-8 autek i znów jedziemy równo 120 [zlosnik] Takimi autami nie jeździ się jak japiszony wszelkiego rodzaju plastikami [oczko] .

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 9:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Nikt tu nie mówi że autko było użytkowane jak japoński plastik :-? . Po prostu potencjał drzemiący w tym aucie był odpowiednio do sytuacji wykorzystywany [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 9:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Panowie taki motor 420 - 560 potrafi naprawde duzo spalic ,zalezy to od wielu czynnikow, instalacja ,regulacja,preferencje kierowcy. Mysle ze te 20 ktore podaje kolega Piston to jest taka "norma" he a kolega Georem ma bardzo ladne wyniki w spalaniu :-) Mi srednio (30% miasto,70% trasa) Sec spala ok. 17 litrow LPG. Mysle ze jakbym sie postaral to w miescie spalanie z 25-30 litrow, nie byloby dla mnie problemem,ale nie o to chodzi zeby palic waly na kazdych swiatlach.Mysle ze jeszcze jest to wynik ,ktory moge dopracowac; dlatego miedzy innymi zalozylem w/w watek, coby sie wiecej dowiedziec od uzytkownikow "zagazowanych" Vee eight na temat ich instalacji Lpg . I jeszcze na koniec pytanko dla fachowcow od LPG : Czy w parowniku mozna regulowac napiecie wstepne membrany - czulosc podcisnienia ( i nie chodzi tu bynajmniej o regulacje wolnych obrotow ) ? Pozdrawiam

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 11:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
U mnie cala instalka na BRC z jednym reduktorem. I generacja, wszystko chodzi w jak najlepszym porzadku , chyba jedyna rzecz z którą nie mialem jeszcze problemów hehehe [zlosnik]. Generalnie trzeba baaaaardzo dopilnowac zeby zalozyc to porzadnie, ale potem warto, chodzi jak na benzynie. Bez różnicy.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2007 12:29 pm przez and6412, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 9:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 23, 2005 8:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Nieporęt
A czy do takich aut można założyć instalacje najnowszych generacji (np. ciekły wtrysk)?

_________________
Poszukiwany: W124 200/250D
W124 280TE - Ex
W201 2.0D - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
gpekalski pisze:
A czy do takich aut można założyć instalacje najnowszych generacji (np. ciekły wtrysk)?


Nie. Bez gruntownych przeróbek nie ma takiej mozliwości. A szkoda. :cry:

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
and6412 pisze:
U mnie cala instalka na BRC z jednym reduktorem. II generacja, wszystko chodzi w jak najlepszym porzadku , chyba jedyna rzecz z którą nie mialem jeszcze problemów hehehe [zlosnik]. Generalnie trzeba baaaaardzo dopilnowac zeby zalozyc to porzadnie, ale potem warto, chodzi jak na benzynie. Bez różnicy.


U mnie tez jest 1 reduktor Landi Renzo Super Magiorrato 193 kW (najwiekszy). II generacja ? Chyba nie masz sondy lambda ? U mnie jest K-Jetronik ,czyli 0 elektroniki w sterowaniu wtryskiem.Wszystko ladnie chodzi, ale musze miec dosc mocno zdlawiony mikser (co mi sie nie podoba, a tak zrobili gazownicy) : zdjecie (jakosc kiepska bo z telefonu) - http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... C00172.jpg

Generalnie chcialbym pozbyc sie tego dlawienia.Ale bez tego nie chodzi na LPG.
Jak zdejme z miksera blaszke dlawiącą mikser ,to auto chodzi tylko na wolnych obrotach ,a po dodaniu gazu nie wchodzi na obroty. Filtr obudowa itp. sa szczelne. Jakies pomysly ? Gdzie moze lapac "lewe" powietrze ?

Mimo zdlawienia auto smiga ladnie , ale mam mala dziure w obrotach, bez problemow jedzie ponad 200km/h.
Aha mikser jest oryginalny Landi Renzo do tego motoru. Srednica wewnetrzna 50 mm. I jeszcze jedno , czy odma co idzie do lewej pokrywy zaworowej , nie zabiera za duzo podcisnienia ? Chociaz po zatkaniu i bez blaszki dlawiacej tez nie chodzi.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:38 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
witek-sec pisze:
Wszystko ladnie chodzi, ale musze miec dosc mocno zdlawiony mikser (co mi sie nie podoba, a tak zrobili gazownicy) : zdjecie (jakosc kiepska bo z telefonu) -


O w mordę, co oni Ci tam zaaplikowali, mi się to nie podoba [szalone] Są zdjęcia prawidłowego na forum, poszperaj.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 11:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
georem pisze:
O w mordę, co oni Ci tam zaaplikowali, mi się to nie podoba
Ale nie podoba Ci sie ta blaszka dławiąca , czy caly mikser ? Generalnie sa 2 typy mikserow do tego silnika ; taki jak moj (chyba bunkier go zwa) i jescze jest taki prosty rurkowy.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 12:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Sorry popieprzylem Oczywiscie mam I generacje <br>Dodano po 9 minutach.:<br> witek-sec NIe obraź się chlopie, ale wlasnie to jest przyklad dlaczego jak napisalem trzeba Baaaaaaaaaardzo pilnowac zeby zalozyli to porzadnie i miec do tego odpowiednia wiedze poparta dostwiadczeniami kolegów. Ja zanim pojechalem do gaziazy przestudiowalem przypadki chyba wszystkich co maja V8 na LPG z tego forum a potem naprawde baaaaardzo starannie wybralem gaziarzy (ogladajac poprzednie ich instalacje, czy sa czyste i elegancko zamontowane). Nie chwalac sie, moja jest zamontowana, czysto, ładnie, bez patentów, zgodnie z tym jak BRC przewidzial ;-)

PS.
Jedna z waznych spraw o ktorej wielu zapomina, jest srednica przewodów gazowych od wielozaworu do parownika. Jak bedzie za mala to poprostu przeplyw nie wydoli do V8 co bedzie mialo odbicie w dynamice,

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl