MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 10, 2007 11:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Jako ze zapowiada sie dluzsza grzebanina nie bede juz ciagnal watku ,,kijek rozpierducha,, tylko zaczniemy moze cos nowego ale bardziej sprecyzowanego a dotyczacego perypetii zwiazanych z M110.
Wiem ze nie jestem sam i ze np harrier zamierza rozgrzebac swoje 1 M i potrzebna bedzie pomoc naszych forumowych specow :)
Prosze o nie smiecenie tego watku dziwnymi wstawkami OT itd tylko w miare konkretne informacje i rady od uzytkownikow i ludzi posiadajacych wiedze w tym temacie. Tak bedzie wygodniej i przydatniej :)


zaczne moz od siebie
objawy.
1. tluczenie przy obrotach powyzej 2.5 tys
-wymienilem palce w aparacie posprawdzalem wezyki cisnieniowe i przyspieszacz przy aparacie .. tlucze dalej

Dzisiaj auto wjechalo do warsztatu i zmierzone zostalo cisnienie na tlokach ... wbrem moim przypuszczeniom okazalo sie ze nie jest az tak tragicznie jak to sobie wyobrazalem.
Obrazek
pierwszy jest powtorzny 2 raz i ostatni ...jak widac na 6 jest kicha niecale 7,5..
teraz potrzebuje ponownie bo niestety nie moge odnalezc w archiwum danych dotyczacych ustawienia zaplonu posiada ktos moze ?

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 11:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
kruszyn: Z tego co ja wiem, to tragedią jest nie tylko niska kompresja, ale też nierówna, a u Ciebie różnice są powalające.

Ja w Maju biorę się za swoje stare M110, znaczy idzie na stół i będę rozkminiał, co i jak. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 1:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
a pewnie ze tak ...
Po godzinie molestowania, obsluchiwania wlacznie ze stetoskopem:P wkrecania na obroty podlaczania jakis urzadzen trzy teoretycznie znajace sie i madre glowy wydaly wyrok :)
Wedlug panow (bo wiarygodne wszystko bedzie dopiero po rozebraniu silnika) metaliczne odglosy ,,przy przejsciu,, spowodowane sa prawdopodobnie wywalniem sworznia tlokowego, jest tez opcja przekrecenia sie panewki ale mniej prawdopodona , przedmuchy i wydobywajacy sie dym przy odkreconym korku oraz olej w obudowie filtra sugeruja wymiane pierscieni, do tego na 50% do wymiany jest napinacz rozrzadu,,ale to juz na deser,, jak sie wyrazil:)
Zwiastuje mi postepujace wyniszczanie motoru i na koniec tatastrofe w stylu urwany korbowod jezeli postanowie dalej nim jezdzic w stylu krecamy kijka na obroty powyzej 3tys albo rozpedzamy sie powyzej 100km/h :):)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 2:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
faktycznie z cisnieniem porazka :( ale to nie bedzie mialo wplywu na Twoje stukanie a bardziej na nierowna prace i cale zamieszanie z olejem itd... A te stuki niosa sie po calym silniku czy slychac je bardziej w jakiejs okreslonej czesci silnika?? bo moze wlasnie jako danie glowne bys sobie zafundowal napinacz lancucha zeby wyeliminowac jedna czesc, ewentualnie przyczyne i potem juz sobie na spokojnie zastanawial sie skad wziac kompresje ....

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 3:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
U nas kiedyś (w dieslu) też były takie metaliczne odgłosy - walił łańcuch o korpus - napinacze (nowe) jeden za drugim siadały - po rozebraniu silnika na części pierwsze okazało się, że gdyby się wymieniło nowe zębatki, łańcuch to motorek dalej by żył - aha - zębatka na wałku rozrządu była zdarta - stąd poślizgi i walenia łańcucha - tylko nie wiem czemu rozrząd się nie przestawił i nie rozwalił wszystkiego co w silniku ....

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 3:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
dobrzan pisze:
a bardziej na nierowna prace i cale zamieszanie z olejem itd... A te stuki niosa sie po calym silniku czy slychac je bardziej w jakiejs okreslonej czesci silnika?? bo moze wlasnie jako danie glowne bys sobie zafundowal napinacz lancucha zeby wyeliminowac jedna czesc, ewentualnie przyczyne i potem juz sobie na spokojnie zastanawial sie skad wziac kompresje ....


wiesz co tez sie zastanawiam co dziwne silnik nie plywa na obrotach ... moze jak pojezdze troche na PB i wlacze LPG to chwile pokolysze ale potem zaczyna chodzic rowno.
Co do stukania kiedys myslalem ze to od sprezarki klimy ale obecnie jest wylaczona z obiegu i dalej grzechocze ...
Caly klekot i to metaliczne dzwonienie najlepiej slychac dodajac lekko gazu w zakresie 2-2.5tys.
Przygazowujac mocno normalnie sie wkreca i zaczna rzezic dopiero kolo 3tys... albo przy odpuszczaniu gazu.
Calos klekotania umiejscowil bym po lewej stronie a dzownienie gdzies w srodkowej czesci silnika bardziej od dolu :) ( nasluchalem sie go dzisiaj :P) .

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 4:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
kruszyn pisze:
Calos klekotania umiejscowil bym po lewej stronie a dzownienie gdzies w srodkowej czesci silnika bardziej od dolu


no słuchaj - mi po głowie cały czas ten łańcuch chodzi - patrząc jaką masz nierówną kompresje to zapewne łańcuch jest narażony na różne naprężenia, stąd może być raz napięty mocno a raz luźny ( i w tym momencie uderza o blok). Znam ten odgłos z ww okolic - spróbuj podmienić od kogoś dobry napinacz i zobacz jak to działa - oczywiście przy takiej pracy
master pisze:
napinacze (nowe) jeden za drugim siadały
więc sprawdź czy to łańcuch i włóż z powrotem ten swój zdechły napinacz. No bo nie wydaje mi się aby kijek z wiekiem wyrastał na porządnego diesla :P

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 4:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Ja juz Kruszynowi dawno pisalem o napinaczu lancucha rozrzadu ( w tym silniku jest hydrauliczny), u mnie w M110 bylo to samo i po wymianie napinacza (sachs ok 120 zl - 3 lata temu) jak reka odjal, a glosno klekotalo...
Poza tym , sprawdz czy stukanie sie wzmaga wraz z obciazeniem silnika (np. podczas jazdy,jakas duza gorka albo cos) bo jak sie wzmaga z obciazeniem ,to stawiam na uklad korbowo - tlokowy.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 5:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
kruszyn pisze:
spowodowane sa prawdopodobnie wywalniem sworznia tlokowego
to akurat nadzwyczaj latwo jest potwierdzic (badz wykluczyc): kawalki sworznia tlokowego beda zbierac sie na dnie miski olejowej, wystarczy ja zdjac (te mniejsza) i bedzie jasnosc. Jezeli diagnoza sie potwierdzi, to opinia przepowiadajaca
kruszyn pisze:
postepujace wyniszczanie motoru i na koniec tatastrofe w stylu urwany korbowod
jest jak najbardziej prawdziwa. Tak czy owak, podobnie jak koledzy, radzilbym od sprawdzenia rzeczy wymagajacej najmniejszych nakladow finansowych i najmniej pracy, czyli napinacza.

P.S.

Fatalny wykres cisnienia sprezania sugeruje, ze cos jednak jest nie tak w ukladzie korbowo-tlokowym, ew. z zaworami

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 10:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
ok zobacze co i jak i kupie ten napinasz moze rzeczyiwscie macie racje :) szczerze i tak chce zrobic silnik ale poki co mam 3 wesela z rzedu prawie i troche kasy poplynie nie w tym kierunku w ktorym powinno czyli na kijka :P:P:P zamowie napinacz bo przy remoncie silnika i tak dobrze bylo by go wymienic i zobaczymy co dalej :)
dzieki za rady napisze co i jak :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 6:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
przyjechalo dzisiaj to cos .... :) male jak na 115zl .... :) i za male jak na przyczyne odglosow jakie wydaje serducho:P ( przynajmniej takie wrazenie sprawia :P) mam nadzieje ze sie myle :P :):)
przedstawiam ...
naaaaaaaaaaaaaaaapinaaaaaaacz rozrzaaaaaaaaaaaduuuuu :P huehue

Obrazek

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 6:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
kruszyn: Trzeba było coś koło tego położyć, bo nie mam odniesienia i nie wiem jak małe to to jest. ;p :) Nie zapomnij napisać co i jak z wymienianiem tego... wiesz, tak dla potomności... i dla mnie. :)

Trzymam kciuki. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 12:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
bede pisal jak ,,krowie na rowie,, zeby nawet laik mogl zrozumiec i zrobic to samemu)

wymiana napinacza rzecz raczej prosta ;) (opis sponosorwany przez p. Andrzeja made in PKS i literke W :P )
1.Wykrecamy sprezarke klimy jezeli jest
(klucz imbusowy + chyba 13)
2. odkrecamy srube zabezpieczajaca ( duzy imbus)
3. okrecamy zabezpieczenie czy kontre co kto woli ( nie wiem jak nazywa sie urzadzenie do tego ale kontra ma zew gwint i w srodku zabki
Obrazek )
4. wyciagamy stary napinacz
5. zalewamy olejem nowy
6. skrecamy go dobrze przed wsadzeniem
7. wkladamy napinacz
8. zakrecamy kontre
9. wkrecamy srube
10. wlaczamy silnik i na wolnych czekamy chwile az napinacz zaleje sie olejem :)

a teraz photo
Obrazek
tu wymagany jest odpowiedni imbus czy klucz ale z braku laku i szczypce spelnily swoje zadanie:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
przy skladaniu powtarzamy czynnosci w odwrotna strone :P ( przesadzilem)

nowy napinacz powinien wygladac tak ( na fotce ten na dole:P) i pracowac jak hmm amortyzator
trafiony jak u mnie jest zapieczony i nie idzie go nawet mlotkiem wybic :P
Obrazek



Niestety mimo tego ze napinacz i tak trzeba bylo wymienic za wiele to nie dalo rozrzadu juz nie slychac ale niestety dalej wali co innego... nawet to nagralem ale nie wiem jak z jakoscia bo mam slabe glosniki no i oczywiscie palucham zaslonilem mikrofon w aparacie :P (plik ma przeszlo 8mb)

http://kruszyn.pac.pl/c/klekotanie.divx
koszt operacju 115zl ... ( brak robocizny i czesc w cenie ... hurtowej)
Operacja zakonczona sukcesem niestety pacjent nie zyje :P CDN :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 12:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
o żesz ... diesel jak w transicie :o ale to go musi pewnie mocno boleć :o :o

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 1:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
master pisze:
o żesz ... diesel jak w transicie

Transit wysiada.

Kruszon, może głupie pytanie, ale pokrywę klawiatury już ściągałeś?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl