MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 11:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 09, 2007 12:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam

wczoraj gdy dojezdzalem do domu moja MB zaprotestowala :roll:
dopchalem ja na podjazd wczolgalem sie pod nia i okazalo sie ze wal wyrwal sie z gumowego lacznika wyginajac przytym krzyzak przy skrzyni i urywajac koncowke jednego z ciegien zmiany biegow. :-? Kiedys taki koles zmienial mi skrzynie z 4 na 5 biegowa i potem uslyszalem od kogos ze waly sa za krotkie i ze jeden z drugiego za bardzo wystaje.Czy jest mozliwe zeby zalozyc za krotkie waly? srzynia ktora wkladalem pochodzi z coupety i mozliwe ze gosc przelozyl z niej takze waly.
Jutro lece do sklepu po nowe laczniki tyle ze bede zakladal takie z tlumikami drgan.

kilka fotek z operacji wyjmowania walu.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11761 ... IM4183.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11761 ... IM4184.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11761 ... IM4185.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11761 ... IM4184.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11761 ... IM4183.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11761 ... IM4181.jpg

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
od siebie dodam tylko, ze Twój łącznik był w o wiele lepszej formie niż mój niedawno wymieniany, ale ja na swoim dojechałem do warsztatu ;)


Obrazek

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 4:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Pięknie pokazałeś efekt działania potężnego,wprost rozrywającego włókna momentu obrotowego....... [zlosnik]
A ja myślałem że u mnie już kaplicaObrazek

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 7:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Emil200D - wymieniałem w zeszłym tygodniu mój i wyglądał praltycznie identycznie :). A może ktoś mi podpowie co zrobić. Po wymianie łączników przedniego i tylnego wał czasami wpada w drgania. Szczególnie słychać to po wrzuceniu piątego biegu przy około 80km/h i wcisniecia gazu w podłogę. Zaczyna porządnie buczeć.

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
A podporę sprawdziłeś?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Nie sprawdzałem bo wcześniej nie było tego problemu, tylko stuki związane z wyrobieniem łączników.

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Jeżeli zmieniałeś także tłumik drgań wału i nie został odpowiednio założony to mogą dziać się takie cuda.

Również dwie połówki wału mogły być żle złożone
Podpora wału wchodzi też w rachubę...Obrazek

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 10:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Tak sobie patrze na te zdjecia i tak sobie myśle, że taki wal to ma przerąbane. [hehe]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Tłumik drgań nie był zmieniany. :-?

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 8:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
zdaje się, ze nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek, ja miałem to samo rok temu z tym, że wymieniłem komplet czyli: 2x przegub + wał + podpora wału. Podpora wału jest najczęściej elementem dopełniającym katastrofy bo to ona mając luzy popada w drgania które w efekcie rozrywajaą przeguby (które z koleji najczęściej nie są już od jakiegoś czasu w dobrym stanie...)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 9:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ertee pisze:
Podpora wału jest najczęściej elementem dopełniającym katastrofy bo to ona mając luzy popada w drgania które w efekcie rozrywajaą przeguby (które z koleji najczęściej nie są już od jakiegoś czasu w dobrym stanie...)

Czesto tez przykreca sie ja przed skreceniem przegubow i w ten sposob powstaja naprezenia w ukladzie>>> najpierw skrecamy przegoby a dopiero potem podpore.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 10:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam

ja u siebie zmienilem obydwa przeguby z tym ze ten przy skrzyni dalem z tlumikiem drgan a ten przy moscie jest zwykly wymienilem tez lozysko elastyczne czy jak ktos woli podpore walu i jak narazie wszystko jest dobrze. Pod koniec wymieniania mialem juz ochote wyjsc z tego kanalu i zastawic to wszystko w cholere, no ale tak to jest jak ktos cos robi pierwszy raz i odkreca i zakreca te same czesci po 3 razy.Musze powiedziec ze chwile mi z tym zeszlo bo wyszedlem z domu o 9rano i wrocilem ok 22 cholernie zmeczony choc zrobilem sobie przerwe na obiad [zlosnikz] bedzie mnie jednak jeszcze czekac ponowne wyciaganie walu azeby wymienic zabierak przy skrzyni bo jest troche wygiety.Mialem niezla zagryche z wodzikami do skrzyni bo poodpinalem wszystkie i zapomnialem co gdzie ma byc :roll: ale naszczescie wykopalem gdzies stara ksiazke od 190 i tam byl schemat jak to popodpinac. niestety po podpieciu wodziki zachaczaja o siebie ale mysle ze to jest spowodowane nie najlepszym stanem kasety.Kiedys czytalem ze ktos wymienial w niej wyrobione tulejki i tu mam takie pytanie co trzeba kupic zeby reanimowac kasete??

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 8:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
miś89 pisze:
Kiedys czytalem ze ktos wymienial w niej wyrobione tulejki i tu mam takie pytanie co trzeba kupic zeby reanimowac kasete??


ja robiłem u siebie coś takiego, dobrać się tam nietrudno. Podobno można nawet kupić oryginalne tulejki, ja nie wiedząc o tym pojechałem do tokarza i dorobił mi takie za 40 zł. działają bez zarzutu i lewarek zaczął normalnie pracować :)

Tu http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19798&highlight= masz link do mojego postu w tej sprawie, są tam fotki i widać co i jak

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 4:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
ertee

wielkie dzieki wlasnie o to mi chodzilo. ;) strasznie denerwoje mnie to latanie lewarka i brak precyzji przy wlaczaniu biegow;)

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl