MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 1
Post: ndz maja 20, 2007 7:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jarzyn pisze:
Panowie, o co chodzi. Kolega WeebShut miał po prostu złą instalację. Gdyby to był wtrysk sekwencyjny to pewnie do tej pory by jeździł ;-)


własnie wyluzujcie ,kolega ma traumatyczne przezycia i kolega Gelanda tez...ale co się dziwic jak 99% MB ma zle dobrana instalacje do ukłądu KE ktory się ciezko gazujei zawsze praktycznie sa jakies atrakcje.... do tego wiekszosc MB z Ke ma duze przebiegi i sa poprostu stare -wtedy wiadomo tu nieszczelnosc ,to niedziała jak nalezy itp it i kłopoty gotowe.Najlepiej gazowa cmodele po 93 roku i nie ma problemow zadnych.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 10:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
voytas pisze:
TO NIE TLEN SIĘ SPALA, TO RÓŻNE ZWIĄZKI SPALANE SĄ W TLENIE!


Dzieki voytas za wyjasnienie.
Na wnioski z mojej wypowiedzi to nie wplywa, ale faktycznie - jak sie zaglebiac w teorie to trzeba to robic dobrze, mea culpa [szalone] .

Spalanie to reakcja chemiczna polegająca na gwałtownym utlenianiu się substancji. <- A do utleniania tlen potrzebny jak nic [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 10:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mMm2 pisze:
A do utleniania tlen potrzebny jak nic
też nie do końca ;)

utlenianie nie koniecznie musi się kojarzyć z tlenem, mimo iż najczęściej tak po prostu jest :)

ja kończę ten OT, jak ktoś chce bliżej zapoznać się z teorią, to polecam każdy dostępny podręcznik chemii dla licealistów :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 10:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mMm2 pisze:
Mówiąc prosto - do całkowitego spalenia powietrza w cylindrze potrzeba 20% wiecej LPG niż benzyny



Benzyna rzadko jest spalana calkowicie - dlatego auta sa wyposazone w katalizatory. Wynika to ze slabego jej wymieszania z powietrzem przy gazie masz doskonala mieszanine palna i to niweluje te 20%.
na przyszlosc radze zaglebic sie w temat i go dokladnie przestudjiowac a nie wrzucac pojecia i cytaty z roznych zrodel krore niejednokrotnie sobie nawzajem zaprzeczaja unikniesz wtedy sytuacji:

voytas pisze:
mMm2 pisze:
W silniku spalinowym chodzi o spalanie tlenu. Piszesz o paliwie i utracie mocy, ale paliwo bez powiazania z tlenem nie ma absolutnie nic do rzeczy. Paliwo samo z siebie nie daje energii, to ilosc tlenu spalonego w reakcji z paliwem daje energie*1)
przepraszam za off-topic, ale zaczynamy błądzić...
definicja pojęcia "Spalanie"
musiałem to przytoczyć, bo jeszcze jakiś przyszły maturzysta na to wpadnie i potem napisze coś takiego na egzaminie ;)

TO NIE TLEN SIĘ SPALA, TO RÓŻNE ZWIĄZKI SPALANE SĄ W TLENIE!



mMm2 pisze:
I tak (mieszanka stechiometryczna):
- do spalenia 1kg benzyny potrzeba 14.7kg powietrza
- do spalenia 1kg lpg potrzeba około 15.5kg powietrza, w zależności od składu LPG.


Bo z tego co tu napisales to wynika ze to jest niespelna 6% a pozniej mowisz o 20. Proponuje wiec sprawdzac zrodla o ktorych mowisz bo ludzie rozne rzeczy pisza niekoniecznie madre.

najpierw piszesz ze wartosc opalowa jest mniejsz potem cytujesz ksiazke gdzie jest niby napisane ze jest wieksza - jak cytujesz zrodla podawaj tytul i autora wtedy bedzie sie mozna odniesc do publikacji.

mMm2 pisze:
Roadrunner - podejzewam ze moze twoj samochod bral ociupine za duzo benzyny, teraz bierze tyle samo LPG


Ja nei ustawiam tego tak jak wiekszosc ludkow uzywajac organoleptyki tylko przyrzadow jesli bylu by zle wskazania na benzynie to spewnoscia bym sie tym zajal pozatym spalanie na miescie zedu 15-16l benzyny to raczej nei jest za duze zwazywszy ze to 4matic i moj styl jazdy odbiega od spokojnego.

mMm2 pisze:
sonda lambda po wykryciu niespalonego powietrza



TLENU!!!
mMm2 pisze:
sonda lambda po wykryciu niespalonego powietrza zwieksza dawke


Sonda nieczego nie zwieksza!!! - moze conajwyzej dawac sygnal ubogiej lub bogatej mieszanki, dawkowanie paliwa zalezy od wielu czynnikow i wskazania sondy sa tylko jednym z wielu czynnikow branych pod uwage

[quote=mMm2] dlatego systemy z turbina spalaja wiecej[/quote]

To juz o herezje zakrawa!!!, poczytaj moze troche naprawde fachowej literatury bo widac ze wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele. Naprawde nie chce mi sie wyjaniac zasady spalania i doladowania silnikow napisze tylko ze przy doladowaniu chodzi poprawienie sprawnosci silnika ktora jest daleka od 100% mowiac tak zeby laik zrozumial daje dodadkowe powietrze aby lepiej spalilo sie slabo rozpylone paliwo.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 12:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Jarzyn pisze:
Panowie, o co chodzi. Kolega WeebShut miał po prostu złą instalację. Gdyby to był wtrysk sekwencyjny to pewnie do tej pory by jeździł


To fakt [zlosnik] Ale moje złe doświadczenia z gazem nie pozwolą mi już nigdy więcej włożyć go do samochodu. [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 12:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
WeebShut pisze:
pozwolą mi już nigdy więcej włożyć go do samochodu


Powtarzasz sie :P A z ta zla instalacja to bym polemizowal, ale juz mi sie nie chce.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 12:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner pisze:
Powtarzasz sie


Jak 90% ludzi na tym forum jak wpada temat z LPG [oczko]

roadrunner pisze:
A z ta zla instalacja to bym polemizowal, ale juz mi sie nie chce.


I całe szczęście, mi się też nie chce o tym gadać. Mam spokojne sumienie, a jak nie będzie mnie stać na benzynę to sprzedam i kupię 5 litrowe W126 [zlosnik]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 2:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Stary, ale mi pojechales...
Fajnie ze troche wreszcie sie wyjasnilo, ale nie wiem skad takie zacietrzewienie. Zadawalem pytania zgodne z teoria i chcialem sie dowiedziec jak to od strony praktycznej wyglada. No coz, troche sie dowiedzialem...

roadrunner pisze:
Bo z tego co tu napisales to wynika ze to jest niespelna 6% a pozniej mowisz o 20. Proponuje wiec sprawdzac zrodla o ktorych mowisz bo ludzie rozne rzeczy pisza niekoniecznie madre.


Nie wiem czy jestes dumny ze wszystkiego co napisales bo ja nie jestem i zawsze jestem gotow sie douczyc.
A 6% na plus a 20% na minus to porownania wagowe albo objetosciowe.
Dolaczony przeze mnie cytat powinien wiele wyjasnic. Z dystrybutora leja w litrach a nie na kilogramy.

Idzmy dalej:
Blad byl w moim mysleniu co do spalania tlenu, aczkolwiek nic to nie zmienia jesli chodzi o efekt koncowy. Przyznaje sie ze samo pojecie spalania w rozumieniu chemicznym jeszcze do mnie nie przemawia, tak jak niektorzy nie rozumieja pojecia momentu obrotowego, na co inni bedą sie zanosili gromkim smiechem. Czekam tu na moje małe olśnienie.
Co nie zmienia faktu, że silnikach spalinowych tlen i paliwo sa zagadnieniem nierozlacznym. Kropka.

Przy tym w wielu zrodlach, traktujacych zwlaszcza o tlenie z powietrza atmosferycznego, termin tlen jest czesto zamieniany bez zadnej konekwencji na powietrze, co niestety mnie sie tez udzielilo. Ale rozumiem roznice, dziekuje.

roadrunner pisze:
Sonda nieczego nie zwieksza!!!


Swiete slowa - w domysle mialo byc ze sterownik reguluje dawke. Jesli juz sie czepiac szczegolow to nie tylko zwieksza ale tez zmniejsza (bo tego drugiego nie napisalem wczesniej...) i to tylko wtedy kiedy sonda brana jest pod uwage, bo nie zawsze jest.

roadrunner pisze:
To juz o herezje zakrawa!!!

Nie zgadzam sie ze to herezja. Nie wiem czemu az tak odwrociles kota ogonem. Nie wiem jakie sa twoje doswiadczenia z turbinami. Jesli masz jakies na polskim gruncie, to moge tylko niesmialo podejrzewac, ze nie wychodza poza specyfikacje fabryczna. Smialo mozemy wiec podyskutowac o teorii, bo tej wchlaniam duze ilosci. Absolutnie nie przemawia do mnie fakt ze powietrze z turbiny jest do tego, zeby pomoc w rozpylaniu paliwa, herezji szukalbym w tym wlasnie. Moze mowisz o jakichs systemach fabrycznych dajacych bardzo niskie cisnienie. Nie wiem, nie chcesz wnikac to nie wnikajmy :)

Przepraszam, ze uzywam niezbyt scislego jezyka, bo przy tym staram sie przedstawiac rzeczy sobie i innym na chlopski rozum, co jak widze, nie pozwala przeniesc merytorycznej dyskusji na wiekszy poziom zaglebienia. Teraz widze, ze to chyba logiczne.

Ksiazka z ktorej korzystalem to:
"Uklady zasilania gazem propan-butan"
Adam Majerczyk
Sławomir Taubert
Wygląda na mądrą książkę, a liczb sam sobie bym nie wymyślił przecież [szalone]

Co do sprezarek to przekopuje caly internet + Corky Bell + Earl Davis.
Do tego ucze sie o aftermarketowych systemach EFI. Niestety wszystko to jest teorią.

Obiecuje solennie, ze sie juz nie odezwe w tym OT, ktory rozpoczalem.
Wiecej robic, mniej gadać :)

roadrunner - wiedze ze dzialam na ciebie jak plachta na byka, nie tylko tu i teraz, wiec z szacunckiem sie usuwam z twojego toru. Ostatnio doradzalem innym meskie decyzje - czas samemu dac przyklad [zlosnik] .

Dziekuje wszystkim za uwage [usmiech]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 20, 2007 3:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mMm2 pisze:
Nie wiem jakie sa twoje doswiadczenia z turbinami.


Przez ostatnie pol roku przezd otwarciem swojego warsztatu pracowalem w warsztacie ktory zajmowal sie turbinami wiec mozesz sobie dopowiedziec jaka jest moja wiedza w tym temacie. dodam tylko ze wybralem wlasnie ten a nie inny warsztat wlasnie ze wzgledu na specjalizacje.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 12:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Samochod zasilany LPG MUSI spalic 20% wiecej gazu niz Pb i to jest swiete ! Jak jest inaczej ,to znaczy ze dlugo sie nim (samochodem) nie nacieszymy. Nie mozemy zbytnio zubozyc mieszanki LPG poniewaz wypala sie gniazda zaworowe/zawory, gaz ma wyzsza temperature spalania i do spalenia potrzebuje MNIEJ powietrza niz benzyny,natomiast zeby schlodzic w/w gniazda/zawory musi go przeplynac wiecej - tak jest zdrowiej dla silnika, stad te 20% wiecej Lpg wzgledem Pb. Tak ja to widze. Zasilanie LPG jest to zawsze pewnego rodzaju kompromis i zanim dobrze sie nie zamontuje/wyreguluje instalacji , to czasem nerwy moga poniesc :-) Takze przeciwnikom LPG sie nie dziwie , bo zanim sam nie dopracowalem instalki w Secu a benzyna byla po 3,5 (jesien 2006) to sam chcialem LPG z auta wywalic. A wszystkim gazownikom papudrokom dziekuje ...

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 4:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
witek-sec pisze:
Jak jest inaczej ,to znaczy ze dlugo sie nim (samochodem) nie nacieszymy


Dzieki bogu poprzednim autem jezdzilem 5 lat i nic nie dzialo sie z nim zlego, nawet uwazam ze tamten silnik ktory chodzil na lpg jest w lepszym stanie od tego ktorym jezdze teraz choc ten lpg zobaczyl pierwszy raz jakis rok temu i juz wtedy byl slabszy. Dla tych co lubia poteoretyzowac a widac ze niechce im sie czytac ustawianie gazu odbylo sie w czasie jazdy przy pomocy testera sondy lambda, wskazania sondy sa takie same na benzynie i na gazie czyli mieszanka nie jest ani uboga ani bogata tylko wlasnie taka jak ma byc i w odpowiednich momentach wzbogacana a to ze spala tyle samo co na benzynie wynika z tego ze gaz jest lepiej zmieszany z powietrzem wiec jest duzo mniej niespalonego paliwa ulatujacego przez rure wydechowa

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl