MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szyberdach
Post: pt lip 06, 2007 4:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 09, 2006 8:53 pm
Posty: 20
Lokalizacja: TBG
Witam. W moim 190 szyber chodził ok aż do czasu .Otóż teraz słysze jak silniczek chodzi ale nie otwiera sie szyber.Co może być przyczyną. Sprawdzałem wszystko koło silniczka i nic tam nie widze zepsutego. Chyba coś pod dachem się stało .W razie czego proszę o podpowiedź jak ściągnąć sufit aby obejrzeć cały mechanizm.Z góry dzięki

_________________
MB 190E (W201) 2,0 1985r 5-manual
1996 ccm - 122 KM/90 kW
Silnik: M 102.962


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 4:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam

Jeśli nie pękła Ci linka to najbardziej prawdopodobne wydaje sie to iz pekla Ci jedna z prowadnic i zablokowala dach wyciagniecie calego dachu z auta nie jest jakos bardzo skomplikowane ale jest przy tym troszke grzebania;
1)musisz sciognac te plastikowe osłony z przednich i tylnych slupkow a takze ze slupkow pomiedzy drzwiami oraz ten plastikowy element nad głowa kierowcy
2)podsfitka jest mocowna na takich plastikowych "spinkach" wciskanych w karoserie samochodu musisz je poprostu czyms delikatnie podwarzyc i wyjac.
3)sam dach mocowany jest na chyba na ok 10 srubach ktore bedziesz widzial po sciagnieciu podsufitki po ich odkreceniu calu dach powinien Ci opasc na dol wtedy zostanie Ci juz tylko do odczepienia linka ktora nim porusza.

Jest jeszcze prostszy sposob na diagnoze ktory oszczedzi Ci sporo pracy morzesz sciagnac sam ten element podsufitki ktory porusza sie z dachem od przodu jest on mocowany na zatrzaskach a z tylu jest tylko nasowany gdy go zdejmiesz to bedziesz sie musial troche podgimnastykowac zeby odkrecic 4sruby trzymajace pokrywe dachu i sprobowac zmusic go zeby sie odsunol.co jest konieczne zeby go wymontowac poniewaz chcac wyjac ta metalowa pokrywe musisz zdemontowac takie nazwijmy to chromoniklowe prowadnice

Mam nadzieje ze nie namtalem Ci tu zabadzo i bedziesz w stanie cos z tego wyczytac w razie problemow pisz postaram Ci sie pomoc

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 7:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 09, 2006 8:53 pm
Posty: 20
Lokalizacja: TBG
Ponownie witam. Otóż tutaj niektórzy piszą że fazy dachu się ustawia koło siliczka z tyłu samochodu.Ok.Ale ja z tyłu nie mam przy silniczku białego korka gdzie to sie ustawia zapomocą drutu,przy otwartym szubrze itp.Otóż mam śrube nakręconą na silniczku &10 z drobnym gwintem a na nią osadzone jest białe pokrętło.ci mam pytanko jak tu ustawić fazy a mam 190 z 1985r i dach sie wysuwa do tylu albo do przodu a nie podnosi. Acha podejrzewan ślimaka z tylu bo zgrzyta i jak mge wymontować mechanizm całego silnika bo tam trzyma ta linka

_________________
MB 190E (W201) 2,0 1985r 5-manual

1996 ccm - 122 KM/90 kW

Silnik: M 102.962


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 9:46 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli przycisk szyberdachu masz na desce rozdzielczej, to dach nie ma opcji uchylania (tylko odsuwanie) Jeżeli przycisk jest przy lusterku, to ma odsuwanie i odchylanie do góry. Jeżeli jest tylko odsuwanie, to pokretła do ustawiania faz przy silniczku wtedy nie ma.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 10:34 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 09, 2006 8:53 pm
Posty: 20
Lokalizacja: TBG
Tak Gerri mam na desce rozdzielczej i kurcze bzyka mi z tyłu koło silniczka pewnie ślimacznica się wyrobiła a dach jest wsuwany i wysuwany także się nie uchyla do góry .To jak w takim przypadku wymontować silniczek jak tam rurki od linki trzymają ??

_________________
MB 190E (W201) 2,0 1985r 5-manual

1996 ccm - 122 KM/90 kW

Silnik: M 102.962


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 8:30 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No to rzuć okiem w trakcie bzykania, czy kręci się ta śruba z drobnym gwintem przy silniczku. Jeżeli tak, to możesz próbować dokręcić troszkę znajdującą się na niej nakrętkę (to takie sprzęgło przeciążeniowe działające na zasadzie poślizgu). Jeżeli sie nie kręci, to raczej właśnie padła ślimacznica. Żeby wyjąć silniczek, trzeba ściągnąć element tapicerki poruszający się razem z odsuwającym się dachem (na przedniej krawędzi są zatrzaski, wyjmuje się go przy odsuniętym dachu "na zewnątrz") Wtedy masz dostęp do linki napędzającej, którą należy odkręcić od mocowania i wysunąć do przodu. Przy wysuwaniu można sobie pomóc uruchamiając silniczek, lub luzując nakrętkę sprzęgiełka na drobnozwojowej śrubie. Jak linka wyjdzie, to wtedy możemy oddzielić od silniczka rurki prowadzące.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl