MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 3:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przekaźnik ABS
Post: wt sie 14, 2007 5:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Witam,
Mam problem z zapalającą i gasnącą kontrolką ABS.
Skutkuje to brakiem lub posiadaniem aktywnego abs [zlosnik]
W wyniku szperania w szukajce wyjąłem przekaźnik i sprawdziłem bezp. 10A ale jest cały.
Czytałem o zimnych lutach w przekaźniku ale jak go bezszkodowo rozebrać aby te połączenia lutowane sprawdzić?

Z góry dziękuję za wskazówki ;)

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Ostatnio zmieniony sob sie 25, 2007 10:20 pm przez Emil200D, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt sie 14, 2007 5:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Emil200D pisze:
Czytałem o zimnych lutach w przekaźniku ale jak go bezszkodowo rozebrać aby te połączenia lutowane sprawdzić?

Z góry dziękuję za wskazówki ;)


Jak chcesz sprawdzić te luty?
Na oko wyglądają tak jak mają wyglądać , trzeba przelutować każdy lut i wtedy wiadomo czy to on czy coś innego.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 5:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Czy możesz mi powiedzieć gdzie są te luty?
po odpięciu przekaznika ja widzę tylko bolce przyłączeniowe i u góry klapkę pod którą jest bezpiecznik :o

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187106303_temp.jpg

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 8:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W srodku - trzeba rozebrac przekaznik
Obrazek


ps. wiedzialbys wszystko duzo wczesniej gdybys uzyl wyszukiwarki ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
dzięki za rozjaśnienie panowie ;)

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 10:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Rozebrałem przekaźnik i przelutowałem wszystkie ścieżki--ABS hula :lol:
jednak przy przekręceniu kluczyka nie zapala się lampka??-w czasie jazdy też ale to normalne.
Pedał pulsuje przy poślizgu i bardzo mnie to cieszy --martwi mnie tylko fakt że lampka w ogóle sie nie pali.(przestała sie palić po przelutowaniu styków)

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 10:54 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Emil200D pisze:
przestała sie palić po przelutowaniu styków)


Brak związku przyczynowo - skutkowego [szalone]

A jak wyjmiesz przekaźnik to lampka sie zapali?

Uprzedzam odpowiedź: NIE

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Gerri,sorry ale nie zakminiłem :o
co sugerujesz?

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 11:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nic zdrożnego nie sugeruję: po prostu nie widzę związku pomiędzy przelutowaniem przekaźnika i zanikiem świecenia kontrolki.
Wyjmij przekaźnik, odpal silnik, zobacz czy lampka sie zapali i zamelduj. [zlosnik]
Najlepiej jednak będzie jak sprawdzisz, czy żaróweczka jest dobra.
Przekaźnik załączający kontrolkę jest na pompie ABS - jeżeli przekaźnik "srebrny z bezpiecznikiem" ma zimne luty i nie puszcza zasilania, to przekaźnik kontrolki swoimi stykami "NC" zasila kontrolkę. Tak więc jest obojętne, czy "srebrny przekaźnik" ma zimne luty, czy jest wyjęty. Istotne jest to, że napięcie nie idzie dalej, co powinno zaskutkować świeceniem kontrolki.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl