MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 3:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 26, 2007 9:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:09 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam!

Jaką wartość powinny przyjmować niskie obroty?? W przypadku moim jest to 500 obr/min na D. Wg mnie to za mało.
Na N jest 700-750 obr/min. Problem ten występuje zarówno na PB jak i LPG.

Przeryłem forum. Kilka osób wskazywało na nastawnik biegu jałowego. Czy jednak to urządzenie pracuje w przypadku jazdy na LPG?? (wybaczcie mam 2 lewe ręce-nie znam sie na mechanice pojazdowej, choć zielony nie jestem)
Inne osoby wskazują na stabilizator obrotów, który jest zakładany przez gazowników - ale na Pb on chyba nie pracuje, czy nie mam racji? (brud, problem z napięciem).

Co Wy myślicie??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 11:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Obroty na D powinny byc w okolicach 700. Jesli masz za niskie obroty na LPG , to po prostu zwieksz dawke gazu ( na parowniku sruba od wolnych obrotow , aby zwiekszyc dawke zazwyczaj sie ja wykreca )

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 5:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:09 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Wielkopolska
witek-sec pisze:
Obroty na D powinny byc w okolicach 700. Jesli masz za niskie obroty na LPG , to po prostu zwieksz dawke gazu ( na parowniku sruba od wolnych obrotow , aby zwiekszyc dawke zazwyczaj sie ja wykreca )


Niestety nie doczytałeś mojego postu. na benzynie jest ten sam problem.
Więc to nie problem parownika.

Dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
barteq pisze:
Niestety nie doczytałeś mojego postu. na benzynie jest ten sam problem.

Doczytalem .
Podalem solucje do zasilania LPG , bo chyba wiecej jezdzisz na LPG niz na Pb ?
Sprawdz jeszcze klape przeplywomierza (czy jest prosta i sie nie zacina) Sprawdz rowniez ,czy nie lapie gdzies lewego powietrza (uklad dolotowy - od filtra,poprzez wezyki podcisnienia do uszczelek pod kolektorem ssacym wlacznie) Sprawdz rowniez uklad WN.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 11:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:09 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Wielkopolska
Dzięki za pomoc.
Na pewno to sprawdze.
Jednak jeżeli problem się pojawia zarówno na lpg i Pb, tzn. że trudno będzie rozwiązać to wyłącznie za pomocą sposobów na Lpg. To miałem na myśli. Oczywiście dziękuję za pomoc ;)
a na marginesie - ile pali Twój SEC?? (dla porównania-jadę też na regulacje).

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 29, 2007 8:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
barteq pisze:
Na pewno to sprawdze.
Jednak jeżeli problem się pojawia zarówno na lpg i Pb, tzn. że trudno będzie rozwiązać to wyłącznie za pomocą sposobów na Lpg. To miałem na myśli.


Sprawdź lewe powietrze bo to jest najczęstszy problem wolnych obrotów w silnikach z tamtych czasów.
Na regulację nie wybieraj się jeżeli nie bedzie szczelny układ dolotowy!!! Powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 29, 2007 3:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
barteq pisze:
a na marginesie - ile pali Twój SEC?? (dla porównania-jadę też na regulacje).

Moj potwor pali od 14,5 litra lpg w gore (gornej granicy nie znam [zlosnik] ) Srednio na stacji wychodzi mi 17/100.
Tez musze u siebie posprawdzac szczelnosc ukladu dolotowego, bo cos ostatnio tez nie jestem zadowolony z kultury pracy na wolnych. Taki urok LPG ,ze trzeba jeszcze bardziej dbac o pewne rzeczy w aucie [szalone]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 30, 2007 4:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
barteq pisze:
W przypadku moim jest to 500 obr/min na D. Wg mnie to za mało.
Na N jest 700-750 obr/min.


A dlaczego za mało?
Wg mnie jest super, V8 bez problemu bedzie chodzila na 500, poza tym w instrukcji przynajmniej dla 420 obroty biegu jalowego to 650 +100 -50
jesli silnik chodzi plynnie po wlaczeniu wszelkiego obciazenia na 500 obr na D to nie widze zadnego problemu

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 30, 2007 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:09 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Wielkopolska
pszamrej pisze:
barteq pisze:
W przypadku moim jest to 500 obr/min na D. Wg mnie to za mało.
Na N jest 700-750 obr/min.


A dlaczego za mało?
Wg mnie jest super, V8 bez problemu bedzie chodzila na 500, poza tym w instrukcji przynajmniej dla 420 obroty biegu jalowego to 650 +100 -50
jesli silnik chodzi plynnie po wlaczeniu wszelkiego obciazenia na 500 obr na D to nie widze zadnego problemu


Wydaje mi sie, że przez niskie klopoty mam następujący problem:
po jakimś czasie jazdy auto zaczyna sie dławić na gazie (kiedyś tez na benzynie). Ruszam spod świateł, noga w pedał a silnik się krztusi. Obroty spadają, chce zgasnać, wtedy zdejmuje noge z akceleratora. I tak do znudzenia, a auto sie kula.
Po zatrzymaniu w bezpiecznym miejscu przegazówka na N lub P. silnik nie może się wkręcić na wysokie obroty.

Gdyby to było lewe powietrze to by sie działo to cały czas (chyba). Ja to mam po jakimś czasie jazdy. Ost zrobiłem ok 50km..wszysztko ok. Poszedłem coś załatwić. Wracam, odpalam i jade. Po kilku km znow brak mu cugu :(
Przerzucam na benzynke i jazda.
Ost podkeciłem dawke gazu i jest niby ok (spalanie wzrosło o ok4l/100km) ale na wszelki wypadek jutro jade na przegląd instalacji gazowej.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 30, 2007 10:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
co do gazu to sie nie wypowiem ale w przypadku jazdy na Pb same wolne obroty na pewno nie sa przyczyna ( przynajmniej bezposrednia ) zadnych klopotów w czasie jazdy
ostatnio mialem podobne zdarzenie po ulamaniu jednej nozki czujnika temperatury silnika do ktorej byl podlaczony przewod odpowiadajacy za prace zaplonu, naciskajac na gaz przy ruszaniu czy przyspieszaniu brak reakcji, silnik sie dlawil, dopiero po jakis 2 sekundach wskakiwal odrazu na wyzsze obroty, po wymianie czujnika gaz odzyskal dawna czulosc

reasumujac, samo podwyzszenie wolnych obrotow nie rozwiaze twojego problemu moim zdaniem

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 11:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:09 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Wielkopolska
I po bólu :)

Byłem na regulacji. Obroty może zostały na niskim pułapie, ale wszystko jest ok. Silnik chodzi równo, nie dławi się.

pozdrawiam i dzięki za pomoc.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl