MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 28, 2007 11:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 11:29 am
Posty: 18
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam.

Chciałbym wymienić swoją 4 biegową skrzynie w moim 124 na 5 biegową z mojej starszej już zezłomowanej 190tki, tylko nie wiem czy ona będzie pasowała i współpracowała z innymi elementami układu napędowego.
Czy te 5 biegowe skrzynie montowane w W124 i W201 były takie same??
Czy ewentualna wymiana miała by jeszcze jakieś dodatkowe koszta??

Dodam jeszcze że skrzynia pochodzi z 2 litrowej 190tki, z Diesla, 87r.
Mój W124 też ma silnik 2 litry i również jest z 87 roku oczywiście Diesel. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 11:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
IMHO powinna pasowac, tosz to te same silniki
ale nie ja tu jestem ekspertem :D

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 11:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 11:29 am
Posty: 18
Lokalizacja: Wałbrzych
Wg tej strony

http://mb.auto.pl/dane_en_os/230010SK.HTM

http://mb.auto.pl/dane_en_os/229010SK.HTM

te skrzynie 5 biegowe montowane w tych modelach są takie same..

Tylko czy z 4 biegową skrzynią nie był montowany tylny most o innym przełożeniu.

_________________
W124 300D '93
W124 200D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 11:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 29, 2003 9:10 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Wrocław
W przypadku 5 biegowej skrzyni krótszy jest wał napędowy, inne jest także przełożenie mostu- 3,42 dla skrzyni 4 oraz 3,91 dla 5 biegowej.

_________________
W124 250TD Baujahr 1988
R129 300SL-24V Baujahr 1993
W461 290GD Baujahr 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 11:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 24, 2007 11:11 pm
Posty: 7
Witam!
o ile dobrze słyszałem to może być problem z wałem napędowym, (kuzyn przerabiał 190-kę) podobno są różne długości przy skrzyniach 4 i 5 biegowych. Ale głowy nie daję
Pozdro

_________________
schadook - 124/250Dturbo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 11:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam
Ja u siebie zmienialem skrzynie z 4 na 5 tyle ze nie zmienialem mostu Marcino napisal ze sa inne przelozenia jak maja sie one do codziennej jazdy?? auto bedzie bardziej/mniej zrywne, szybsze/wolniejsze na trasie??

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
zależy jaki jest most i jaka będzie różnica przełożeń. Generalnie im mniejsze przełożenie mostu tym mniejsze przyspieszenie i zrywność, a większa V maksymalna, jeśli jednak zmniejszy się przełożenie to autko będzie zrywało asfalt, a V maksymalna spadnie. Idąc dalej tym torem należy wziąć także pod uwagę kwestie spalania :) Jeśli przełożenie mostu jest większe to prędkości na każdym biegu osiąga się ciężej, ale na niższych obrotach, więc konkretna prędkość można osiągnąć na niższych obrotach, a co za tym idzie mniejsze spalanie :) Odwrotnie sytuacja ma się w przypadku gdy przełożenie spadnie. należy bardziej kręcić silnik, aby osiągnąć konkretną prędkość, wiec spalanie wzrasta. należy wspomnieć także, że większe możliwości przyśpieszania często skutkują większą częstotliwością deptania gazu, wyprzedzania i startu ze skrzyżowań, że świateł :D aspekt czysto psychologiczny wykorzystania mocy drzemiącej pod maską ;) No i ostatnia kwestia. jeśli przełożenie zostanie zmienione to nastąpi przekłamania prędkości i wskazywanego przebiegu na liczniku. Należało by wtedy wymienić także zegary na takie z odpowiednim przełożeniem, bądź przekładnie ślimakową na końcu linki prędkościomierza umieszczonej w skrzyni biegów ;) Nie taka prosta sprawa z tymi przełożeniami. najlepiej zostawiać takie samo. dodam także, że wał w skrzyni 5-cio biegowej faktycznie jest krótszy. Skrzynia piątka jest to po prostu klasyczna skrzynia 4-ro biegowa z dołożoną na końcu przekładnią do 5-go biegu :) Słyszałem kiedyś o tym, że w skrzyni 5-cio biegowej 5 bieg jest równy przełożeniem z biegiem 4 typowej skrzynki. Nie wiem ile w tym prawdy i czy to kwestia tylko i wyłącznie korelacji między przełożeniem biegu, a zmienionego mostu, a może mowa tu o 2 różnych skrzyniach ;) Myślę jednak, że w przypadku zmiany skrzyni na piątkę można oczekiwać takich samych osiągów i przyspieszeń, jednak kiedy w normalnej skrzyni kończą sie biegi, posiadacz piątki wrzuca ostatni bieg i cieszy się większym komfortem i ciszą w środku, niższymi obrotami i spalaniem :)

P.S.
Jak ktoś wie jakie są przełożenia w skrzyni 4-ro, a jakie w 5-cio biegowej to proszę podać, rozwieje to wszelkie wątpliwości.

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
ja kiedys mialem taka rozpiske jakie przelozenie jest na danym biegu w skrzyni 4 i 5-cio biegowej z tego co pamietam to przelozenia byly identyczne tyle ze w 5-cio biegowej mamy jeszcze pzelozenie z tego co pamietam to chyba 0,92 ale poszukam jeszcze jak znajde to wrzoce do watku <br>Dodano po 7 minutach.:<br> oki mala poprawka dane dotycza w124 230TE
skrzynia IV-biegowa

Gear transmission I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; R. 3,78
Differential ratio 3,46

skrzynia V-biegowa
I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27
Differential ratio 3,67

gdyby ktos chcial wiecej danych http://mb.auto.pl/dane_en_os/231240SK.HTM

dobra dane sa tylko co z tego wynika??

dane mozna znalesc w 1-szym poscie na forum tam co pisze ILE MA KONI,KOL... czy cos takiego

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Z tego wynika ze skrzynia 5 biegowa miala most o "mocniejszym" przelozeniu co poprawia dynamike na nizszych biegach nie zmieniajac znaczaco V max.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Meeta pisze:
Jak ktoś wie jakie są przełożenia w skrzyni 4-ro, a jakie w 5-cio biegowej to proszę podać, rozwieje to wszelkie wątpliwości.
proponuję zajrzeć do działu "dane techniczne" na stronie klubowej...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 8:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
logicznie rozumując wynika z tych informacji, że auto ze skrzynia 5-cio biegową jest delikatnie zrywniejsze na czterech biegach, a różnica w przełożeniu mostu sprawia, że prędkość maksymalna nie wzrasta, ale mamy odrobinę większą dynamikę pod koniec na ostatnim biegu. Przy takich założeniach jeśli zostawić most od skrzyni czwórki (pod warunkiem, że będzie pasowała) to na czterech biegach będzie dokładnie takie samo zachowanie autka, a piaty bieg da większą prędkość maksymalna, polepszoną dynamikę na ostatnim biegu ponieważ jadąc na piątce zawsze można zredukować na 4 bieg, a nie aż na 3 ;) a przy normalnej, przepisowej jeździe spalanie z pewnością spadnie o ten litr, czy dwa jadąc z prędkością 100-110 km/h - taki nadbieg jakby :) Acha, przy pozostawieniu starego mostu prędkość i przebieg będą wskazywane prawidłowo, więc wszystko będzie tak jak być powinno :)

_________________
w124 200e... och:D





plus lpg:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl