MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 03, 2007 9:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn wrz 03, 2007 9:02 pm
Posty: 4
Czesc. mam kilka pytan odnosnie mojego " Malenstwa" - Mercedesa W124 200E benzyna + gaz, model z 1987.
1.od niedawna czasu strasznie grzeje mi sie auto, temperatura wzrasta bardzo szybko do 90-100 stopni, zwlaszcza w korkach i na malych obrotach, plyn z chlodnicy znika w zastraszajacym tempie, wlasciwie to codziennie musialbym dolewac kilka litrow..
jak sadzicie czy mam podstawy by sie ludzic ze mam gdzies dziure w chlodnicy i plyn(zel) zalatwi sprawe, czy jest to sprawka termostatu czy tez moze chyba najgorsza opcja -uszkodzona uszczelka pod glowica??
2. od momentu zakupu praktycznie caly czas jezdze na LPG, a na benzynke przelaczam tylko jak gaz sie konczy i musze dotrzec jakos na stacje paliw. Zaznacze ze paliwa w baku zawsze bylo bardzo malo tj.ok 5litrow. Ostatnio dotankowalem auto benzyna mniej wiecej do polowy zbiornika i gdy jezdze na benzynie odczuwam szarpanie i dlawienie, czasami przerywanie.czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac?
3. zamierzam wymieniac olej, w zwiazku z tym pytanie jakiego uzyc? Pytam poniewaz na bagnecie nie mam notatki, a z poprzednim wlascicielem nie mam kontaktu:(
czekam na odpowiedzi na forum lub e-mail: jahary1@wp.pl prosze o zrozumienie-nie jestem mega znawca a kocham moje autko i zalezy mi na 100% sprawnosci.
jakbyscie znali rozwiazanie moich problemow bede wdzieczny.
Moze polecacie jakis warsztat w Warszawie w ktorym pracuja fachowcy i pasjonaci od Mercedesow?

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... znotka.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jahary1 pisze:
od niedawna czasu strasznie grzeje mi sie auto, temperatura wzrasta bardzo szybko do 90-100 stopni,


90-100 to nie jest jezcze strasznie, grzanie sie w korkach i na wolnych sugeruje uszkodzony wentylator lub jego wlacznik, to moze powodowac gotowanie sie plynu (zwlaszcza jesli jezdzisz na wodzie) i wyrzucanie plynu przez zawor w korku. Zaobserwuj w ktorym miejscu pod autem robi sie mokro to pozwoli ci ustalic miejsce wycieku i dalsza diagnoze.

jahary1 pisze:
gdy jezdze na benzynie odczuwam szarpanie i dlawienie, czasami przerywanie.czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac?


tu powodow moze byc bardzo wiele od zabrudzonego ukaldu poprzez zla regulacje do uszkodzenia jakiegos elementu, raczej ciezko to zdjagnozowac bez pomiaru chocby cisnienia paliwa.

jahary1 pisze:
3. zamierzam wymieniac olej, w zwiazku z tym pytanie jakiego uzyc?


Praktycznie kazdy olej 10w40 (polsyntetyk) nadaje sie do tego silnika i taki jest zalecany przez producenta, wybor marki zalezy juz od zasobnosci portfela.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja leję półsyntet. Fuchs Titan z dwusiarczkiem molibdenu, bardzo dobry do dużych przebiegów, polecam.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn wrz 03, 2007 9:46 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn wrz 03, 2007 9:02 pm
Posty: 4
dzieki wielkie.wentylator(wirnik) sie kreci caly czas wiec chyba nie w tym problem..w momencie gdy atuo jest zagrzane woda wybija przewodem przy korku,zapobiegajacym wywalaniu korka. olej kupie jakis sprawdzony,nie ma co oszczedzac na swojej slicznotce:) a paliwo mam jeszcze na gazniku wiec moze przewody sie zapowietrzyly?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 10:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Cytuj:
2. od momentu zakupu praktycznie caly czas jezdze na LPG, a na benzynke przelaczam tylko jak gaz sie konczy i musze dotrzec jakos na stacje paliw. Zaznacze ze paliwa w baku zawsze bylo bardzo malo tj.ok 5litrow. Ostatnio dotankowalem auto benzyna mniej wiecej do polowy zbiornika i gdy jezdze na benzynie odczuwam szarpanie i dlawienie, czasami przerywanie.czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac?


Szarpanie i dławienie na benzynie może być przyczyną brudnego/zapchanego wtryskiwacza (chyba że masz gaźnik to już inna bajka) albo to co pisał kolega roadrunner- zabrudzenie albo zła regulacja reszty układu paliwowego. U mnie dzieje się podobnie i jest to pewnie efekt jazdy na LPG :( - na niskich obrotach jeden wtryskiwacz czasem nie podaje paliwa i auto muli. Powyżej 2000 obr. wszystko ustępuje. Ale o tym wtryskiwaczu dowiedziałem się po kompleksowym sprawdzeniu całego układu w autoryzowanym serwisie Boscha. Wydaje się więc, że bez odpowiedniego sprzętu pomiarowego nie tak łatwo będzie zdiagnozować problem.

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 10:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
wymień termostat

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 12:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Sprawdz czy na zimnym silniku po odpaleniu, zanim sie jeszcze plyn zagrzeje twardnieja przewody i czy pojawiaja sie bombelki w ukladzie chlodzenia (w z biorniczku) Jesli tak, to masz jasna sytuacje i uszczelke pod glowica do wymiany.

Wymiana termostatu nie powinna miec wiekszego wplywu na opisane prob lemy, bo gdyby sie nie otwieral, to nie wylewalby sie plyn przez przeewod przy korku. Moze dolewasz go za duzo? ;) Albo pomieszales rozne plyny chlodnicze? Wtedy bedzie sie wazyl plyn i gotowal.

Osobiscie obstawiam problem z uszczelka pod glowica.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 1:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Sprawdź sam korek, a właściwie uszczelkę korka, która uszczelnia wyjście z chłodnicy, ewentualnie jakaś nieszczelność w układzie. Wyrzuca płyn, bo zaczyna wrzeć w 100 st.C przy wyższym ciśnieniu woda/płyn będzie wrzał w temp. pow. 100 st.C. Co do uszczelki pod głowicą, to skoro nie dymi na biało, nie skacze temperatura, nie ma kłopotu z odpalaniem, nie ma kłopotu z prownikiem to powinna być ok. [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 1:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
jesli trzeba dolewać dziennie kilka litrów płynu dziennie to chyba łatwo zdiagnozować którędy ucieka co innego jak by uciekało niewiele. Mimo wszystko spróbował bym coś z termostatem, być może jest uszkodzony i otwiera się przy wyższej temperaturze

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 4:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ro2man pisze:
jesli trzeba dolewać dziennie kilka litrów płynu dziennie to chyba łatwo zdiagnozować którędy ucieka co innego jak by uciekało niewiele.

Nie tak do końca [zlosnik] silnik pracuje i jest ok. ale jak się zatrzyma i pompa nie podaje to się zaczynają dziać cyrki. A to ciśnienie idzie w górę, a to temperatura też potrafi powędrować do góry, a najgorsze jest wtedy, gdy dzieje się to tuż przed włączeniem termowentylatora. Tylko, że na wykapany płyn/wodę trzeba troszkę czekać [szalone]

_________________
wojtyla


Na górę
Post: czw wrz 06, 2007 10:40 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn wrz 03, 2007 9:02 pm
Posty: 4
dzieki za wszystkie odpowiedzi, do tej pory nie mialem czasu sprawdzic waszych rad w praktyce(praca) :cry: na dokladke dodam ze ucieka mi olej musialem dolewac ok litr na miesiac a to raczej nie jest normalne..auto odpala bez zarzutu, temperatura nie skacze jak juz wzrosnie pozostaje w granicach 85-95 stopni..przewody sa twarde, no i niedawno zaczal szarpac na benzynie.nie wiem jak na gazie ale to pewnie sprawdze jutro.poleccie jakis dobry i tani warsztat w stolicy.
Dzieki za opinie i czekam na kolejne.
A moze ktorys z Was mialby czas i ochote rzucic okiem fachowca na moje "Malenstwo"??[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 10:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
podstawowy błąd pytającego , oznaczenie to 200 , bez E - odrazu każdy by wiedział że można pomijać uszkodzoną szpryce, wtryskiwacze itp....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 4:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn wrz 03, 2007 9:02 pm
Posty: 4
Marcin S pisze:
podstawowy błąd pytającego , oznaczenie to 200 , bez E - odrazu każdy by wiedział że można pomijać uszkodzoną szpryce, wtryskiwacze itp....
_________________


napisalem E bo tak mam w papierach..a skoro pisze rocznik 1987 to raczej wiadomo o co chodzi.. Dzieki za informacje

_________________
MB W124 200E benzyna+gaz
Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl