MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 5:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 07, 2007 12:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Drodzy Koledzy,
korzystając z chwili czasu urlopu, postanowiłem wziąć się do poważnych przekładek w moim 300D. Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi bary123ce oraz most od 116tki 3,5 od kolegi kubitus
Cały zabieg zajął mi aż 3 dni :-? niestety były kłopociki.
Przy okazji wymieniłem :
-oleje w moście,
-olej skrzyni
-olej silnikowy TEXACO,
-płyn ATF wspomagania,
-płyn hamulcowy DOT 4,
-siłownik sprzęgła,
-3 gumeczki cięgien do skrzyni biegów,
-poduszkę skrzynki biegów Lemforder
-podporę wału Febi
-2 łączniki gumowo-metalowe Febi (skrzynia i most)

Roboty było co niemiara...szczególnie w dopasowaniu mostu od 116tki do 123. Na szczęście jest to do zrobienia i konstrukcyjnie oba mosty nie wiele się różnią. Największy problem był przy zmianie krzyżaka z mostu 123 [szalone] bez palnika się nie obeszło, nakrętka kontrująca była tak zaklepana że nie szło tego odkręcić nawet dorabianym kluczem z oczkowego nr 22 :( Po 2,5h udało się nam odkręcić krzyżak.
Aby wpasować most od W116 do W123 należy najpierw przełożyć krzyżak i gumowy tylny wieszak(z W123) , przykręcany do budy. Otwory w tylnej belce pasują bez problemu ale most należy wkładać równomiernie/równolegle, wystarczy że któraś szpilka wejdzie głębiej np o 5 mm i dupa zbita. Most musi być wkładany idealnie równocześnie w każdy otwór------ pasuje jak ulał [zlosnikz]
Półośki mocowane są w identyczny sposób jak w W123 czyli na zawleczki, należy jeno pamiętać o zastosowaniu podkładek dystansowych zakładanych na trzpień końca półosi wchodzącej w główkę mostu.
Luz jaki zaobserwowałem po zmontowaniu całego mostu był może 0,5mm praktycznie nie wyczuwalny [zlosnik] Większy luz pojawił się kiedy most zainstalowałem na gotowo w samochodzie. I tu mam pytanie ..dlaczego luz pojawił się dopiero w momencie kręcenia wałem na luzie???? Czyżby to wina skrzyni i wałka zdawczego??O co chodzi?
Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów. Luz samych półosi był = 0 szukałem ich dość długo żeby były w dobrym stanie, więc półosie wykluczam.
Czy może przyczyna tkwi w nieodpowiednim wale napędowym?? bo niestety mam od 200/240D.

Generalnie polecam taki swap jeżeli ma się już dość wycia i jęków mostu bo materiały jak i ich wytrzymałość użyte do produkcji tego mostu są na pewno twardsze i bardziej odporne na wszelakie czynniki mechaniczne. Most 116 tki jest cięższy i większy ale da sie go wpakować bez kłopotu.


Po wymianie napędu przyszedł czas na wymianę jednostki napędowej [usmiech] Silnik, który nabyłem pochodził z wersji T i w swym wyposażeniu posiada dolne amorki mocowane do belki silnika. Niestety nie posiadam belki od kombi więc albo wymienię belkę, albo wywalę amorki. Po wymianie silnika nastał w końcu błogi spokój [cool] = normalny klekocik Diesla!!! W poprzednim silniku klepał tłok nr 1 i było to dość głośne i wkurzające mnie strasznie :evil:
Po 4 miesięcznym postoju silnika w garażu zapalił od dotknięcia bez zająknięcia...jak zwykle radocha była nie do opisania [zlosnik] [smiech] [usmiech] Wyregulowałem jeno obroty i obecnie śmiga jak szalony.
Co prawda pierwsze 10km po wyjeździe z sali transplantacyjnej, kopcił jak dziki, chmura dymu że świata nie było widać!!! ale po tych paru kilometrach efekt ten ustał bezpowrotnie :P

Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D i BELKĘ silnika przystosowaną do przykręcenia amorków silnika , proszę o info [zlosnik]
A oto kilka poglądowych...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bebechy W123
Obrazek
bebechy W116
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Akcja silnik...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


To co należało bezzwłocznie wymienić...
Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 9:30 pm przez ZORTOX, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 8:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów.


Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 11:29 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 21, 2007 12:37 am
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
roadrunner pisze:
Cytuj:
Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów.


Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)?


Hmm mam ten sam problem w 230 E ?Czy mowisz o tej tulei ktora jest skrecana wielka nakretka ok 50 mm?
Nie wiedzialem ze trzeba ja wymienic??

_________________
W107 450 slc
w123 230 e RHD
w123 280 ce sprzedana

http://youtube.com/watch?v=g_zy2BnUgPI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 11:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
myslałem ze juz dawno uporałeś się z tym mostem :)

Ciesze się ze pasuje :). Most był cichy i nie miał zadnych luzów, wiec przyczyny luzu szukaj wszedzie tylko nie w moście [zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 8:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ZORTOX pisze:
Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi Bary123

Mam inny nick na forum :P a silnik jest naprawdę igła!!
ZORTOX pisze:
Niestety nie posiadam belki od kombi

Ja mam taką belkę ale potrzebuję takie amorki [zlosnik]

ZORTOX pisze:
Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D

Mam !! ;)
Czemu nic nie mówiłeś, to wysłalibyśmy razem z tą klapą...?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 9:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
No dobra NICKa już zmieniłem..wybacz za tą niesforną omyłkę [zlosnik] [zlosnik]
Co do reszty maneli to rzeczywiście dałem ciała :roll: a mogło być tak pięknie...Ale zapewne nadrobimy to niebawem ;) Klapa dziś przyszła czyli wszystko OK

roadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję?? wybacz ale nie trybie co autor miał na myśli :-? :( Proszę jaśniej [cool]
Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 10:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ZORTOX pisze:
oadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję


A do czego dokrecasz sprzeglo gumoew i potem wal? Pod nia jest tulejka metalowa ktora ulega zgnieceniu przy dokrecaniu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Chodzi Ci o tulejki łącznika gumowo -metalowego?? Sorki ale muszę być pewien [zlosnikz] każdy nazywa czasem tą samą część inaczej...


Obrazek

Obrazek

W momencie dokręcania one się zgniatają?? tego akurat nie wiedziałem...
Jeżeli czegoś nie zatrybiłem proszę o wyrozumiałość...
Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 08, 2007 8:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ZORTOX pisze:

Obrazek

i


Piasta walu to to na zdjeciu pod nia jest tuleja, jesli tego nie odkrecales to ok ale jesli odkrecilec to tuleje trzeba wymienic.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 09, 2007 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
no odkręcałem jeno krzyżak główki mostu z W123 i przełożyłem go do mostu W116, ale żadnej tulei tam nie zaobserwowałem :o

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 09, 2007 11:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ZORTOX pisze:
krzyżak


hmm nazwanie krzyzakiem czegos co raczej jest opisane na trojkacie...


ZORTOX pisze:
żadnej tulei tam nie zaobserwowałem



Nr 219
Obrazek

Powinna byc wymieniana zawsze przy odkreceniu piasty a jesli wymieniles piaste na inna to lozyska napewno dostaly luzu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl