MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 10:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 20, 2007 2:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 1:59 pm
Posty: 2
witam serdecznie

nigdy wcześniej nie posiadałem MB więc nie wiem dużo na temat tych furek ale zawsze podobały mi sie modele ce i sec.

w najblizszym czasie chcę kupić jakieś autko w cenie tak 13-14 tyś.

więc sec odpada na wstępie (aspekty ekonomiczne... i za tyle to jakies padło można nabyć chyba.

jedna z ocpji do rozpatrzenia to ce 300.

więc chciałbym wiedzieć czy warto... jak jest z awaryjnością kosztami części co sie psuje ile pali bo dość dużo sie poruszam furką więc jet to ważne ( na allegrosie jest dużo zagazowanych i jak sie to spisuje ...
osobiście wolałbym jeździć na Pb ale hmmm ekonomia ...) no itd

bardzo proszę o opinie i porady. bo chciałbym mieć furacza do jazdy a nie do postawienia w garażu...

dzięki za pomoc i pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 2:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
zwolennicy gazu powiedzą, że jest ok, a przeciwnicy, że nie ...
Ja jestem przeciwnikiem. Miałem 3 MB z gazem i z dwoma były mniejsze lub większe problemy, ale bez tragedii. Dlaczego więc jestem na nie?? Bo:
1. Dziurawisz auto
2. Tracisz połowę kufra
3. Masz bałagan pod maską
4. Koszt instalacji zwraca się po dopiero około 40-50tys km (jeśli wszystko serwisujesz i wymieniasz terminowo czyli co 7-8tys km)

I tu znowu może być inaczej. Bo wielu Ci napisze, że nie trzeba tak często serwisować itd ... jak kto chce ...

Co do COUPE to mój podpis mówi sam za siebie co o Twoim pomyśle myślę [zlosnik]
Mercedes W124 w wersji COUPE model 300CE to chyba jeden z najlepszych silników jakie MB zrobił w latach '80. Choć mało który silnik Mercedesa jest zły. Jest to tzw model silnika M103 i o jego technicznych aspektach powiedzą Ci więcej użytkownicy tego konkretnego. Niewątpliwie jest oszczędny w porównaniu z poprzednikiem (czyli motorem 2,8 z beczki, bo chyba można M110 nazwać poprzednikiem M103). Spalanie na poziomie 11/100 na trasie jest jak najbardziej realne i to nie będąc zawalidrogą.

Szukaj sztuki BEZWYPADKOWEJ, przebiegi rzędu 500-700tys są realne do osiągnięcia na benzynowych silnikach MB (BEZ GAZU). Jak nie ma książki przeglądów, to licz się z tym, że przebieg jest dwa razy większy od tego na liczniku.

POWODZENIA!

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 2:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Witaj,

Odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz za pomoca wyszukiwarki forumowej.

Spalanie mojej 300CE PB, to 10-11L przy wyprzedzaniu czego sie da na trasie. Po Warszawie 14-15L, odcinki 10 kilometrowe.

Gazu (instalacja patrz nizej), to +1 litr w trasie i +3 litry po miescie.

Jesli chcesz gaz, to tylko polecam IGSystem LandiRenzo III generacji (wtrysk ciagly), to jest najnowoczesniejsze co wsadzisz do ke-jeta bez kombinacji. Poczytaj, bylo na forum. II generacja tylko zabijesz auto, pamietaj oszczednosc na gazie w ke-jecie to tylko iluzja ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 3:05 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 1:59 pm
Posty: 2
hehehe wiedziałem że sie pojawi odnośnik do opcji "szukaj"
ok poszukam hehehehe.

a gaz to sam nie założe na 100% bo jestem 100% przeciwnikiem
ale jak będzie ładna sztuka już z gazem to ok... zawsze to jakaś tam ekonomia...

jeżeli chodzi o fury to wszystkie moje samochody jakie posiadałem zawsze były we wzorowym stanie technicznym nie mogę znieść jak mi coś w aucie nie działa szlag mnie trafia wtedy więc dlatego pytam czy są jakies czeste usterki w tych furkach (czy kupię sobie beczkę bez dna do inwestycji) (bez urazy dla posiadaczy "beczek" oczywiście...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 3:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Z najczestszych usterek na allegro, to bedzie zepsuty szyberdach i niedzialajaca klima, ale sprzedajacy zawsze bedzie mowil, ze to jakis drobiazg :)

Jak trafisz na zadbany egzemplarz (za 14-15 ciezko, szczegolnie ze skora i klima) to bedziesz na prawde zadowolony. Chyba, ze kupisz z gazem, ale to poczytaj sobie o problemach gazu z ke-jetem :) Wedlug mnie gra nie warta swieczki


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 1:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 09, 2007 4:23 pm
Posty: 60
300 CE ladnie sie prezentuje, to trzeba przyznac.
Co do gazu, to moim zdaniem lepiej bez. Ilez razy cos robilem pod maska lub pod spodem i miesem rzucacalem(czyt. #!^@~!!@#$), bo nie moglem reki wlozyc, trudniej srubke odkrecic itd. Sam siebie pytalem, co to za rurki, co to za kable?? Aha, gaz... [wscieklosc] , no i pewnego razu nie moglem w ogole auta odpalic, z powodu gazu, i wywalilem to cholerstwo. O d tego czasu auto pali mniej Pb (zdjalem ' zasysacz' powietrza , od gazu, z pomiedzy klapy spietrzajacej a filtru powietrza).
I nie jezdze juz z dusza na rameniu czy strzeli?? A i lepiej idzie, czujesz moc pod maska, przyjemnie sie jezdzi i szkoda sobie ten komfort psychiczny psuc jakims LPG. 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 11:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
pomijajac opcje gazu ( poza oszczednoscia ktora jest jednak sporawa w porownaniu do PB) bo to temat rzeka ..
Radze poszukac czegos z niemiec, mozna tam trafic jeszcze ladne sztuki ktore beda mniej zmeczone mimo nieraz wiekszego przelotu niz to co oferuja w polsce. Mi udalo sie dorwac w DE i naprawde jestem zadowlonony a czlowiek ktory mi przywozil mowil ze widzial kilka 300 w naprawde fajnym stanie i cenie:)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 1:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
broneq pisze:
300CE to chyba jeden z najlepszych silników


Ja mam podobny dylemat, który silnik wybrac z 300 - 180KM czy 300 24V 220KM - chodzi mi głównie o awaryjnośc i trwałośc.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 2:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Na pewno 300(C)E-24 jest mniej trwały już choćby przez samo to, że to silnik wysilony znacznie bardziej od wersji 12V. Świadczy o tym na przykład to, że moc osiągana jest przy wyższych obrotach w czterozaworowcu.
Który z nich jest lepszy? No tego to nie wiem, lepszy jest zawsze ten z mniejszym przebiegiem (udokumentowanym).
Mojemu Tacie marzy się A124 i pod uwagę bierze raczej nie E-klasse, a to daje ograniczony wybór do 300CE-24 [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 6:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
broneq pisze:
lepszy jest zawsze ten z mniejszym przebiegiem (udokumentowanym).


nieprawda


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 7:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
zegarek pisze:
broneq pisze:
lepszy jest zawsze ten z mniejszym przebiegiem (udokumentowanym).


nieprawda


Dokładnie. Kiedys też tak myślałem ale o modelu 123.
Czasami pozorne "świeżynki" z dwucyfrowym, udokumentowanym przebiegiem są gorzej zgnite niż te z <500K km.
Samochodom nie służy długotrwałe stanie, zwłaszcza po sezonie zimowym.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
mr_simon pisze:
broneq pisze:
300CE to chyba jeden z najlepszych silników


Ja mam podobny dylemat, który silnik wybrac z 300 - 180KM czy 300 24V 220KM - chodzi mi głównie o awaryjnośc i trwałośc.


Wybór jest prosty: 3200 R6.
Silnik o niebo lepszy od 3000.
Przynajmniej na LPG chodzi normalnie.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a to 3000 nie chodiz normalnie na lpg??
A tak poza tym to co lubi sie zepsuć?? na co zwrócić szczególna uwagę?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
ALPAq pisze:
a to 3000 nie chodiz normalnie na lpg??
A tak poza tym to co lubi sie zepsuć?? na co zwrócić szczególna uwagę?


Ja !#$%^%^!!!
Najpierw poczytaj sobie forum, a później szukaj auta.
300 to mechaniczny wtrysk, który nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem pod LPG.
WSZYSTKO JUŻ BYŁO DAWNO OMAWIANE!!!!

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
kulturalniej proszę .. nie trzeba od razu strugać pawia.
Poprostu chciałem zebyś dokończył swoja mysl ze 3200 jest lepsze.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl