MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 08, 2007 10:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
W mojej gwieździe ciężko zamykają się drzwi, trzeba dosłownie nimi trzasnąc, używając w przypadku drzwi od kierowcy trochę siły, aby się zamknęły. Czy jest jakiś sposób, aby drzwi zamykały się lekko, bez użycia znaczącej siły? Czy trzeba wyregulowac, przesmarowac?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 11:33 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mr_simon pisze:
Czy trzeba wyregulowac

Sam Sobie napisałeś odpowiedź [zlosnik]
miłej zabawy
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 12:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
No dobrze, ale:
- co mam wyregulowac?
- w jaki sposób?
- jak się do tego zabrac?
- i jakie potrzebuję narzędzia?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 12:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Mam podobny problem i co ciekawe drzwi nie wyglądają na źle wyregulowane. Też nie wiem co z tym zrobić.

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 1:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
najpierw luzujesz zamek, ustawiasz dobrze drzwi na zawiasach, a na koncu centrujesz zamek.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Zacznij od znalezienia przyczyny, co i gdzie przeszkadza w zamknieciu drzwi. Po pierwsze zobacz czy z zewnatrz drzwi wygladaja dobrze, czy szczeliny montazowe nie sa za duze i na calej dlugosci rowne (nie rozszerzaja sie nigdzie co sugeruje ze drzwi opadly) oraz czy przednie drzwi nie sa za blisko tylnych. Pozniej sprawdz uszczelke na calym obwodzie czy gdzies nie wyszla z runienki i w ten sposob przy zamykaniu sie jakos nie uklada i blokuje drzwi. Jesli uszczelka lezy rowno i gleboko to wez sie za drzwi. Z latarka i np kartka papieru sprawdzaj o co opieraja sie drzwi w koncowej fazie zamykania. Moze zaczep zamka nie wchodzi idealnie i uderza gdzies w obudowe zamka. Zaczep ma ksztalt klina wiec walniecie zwykle pomaga zamknac drzwi. Druga mozliwosc to podloga, drzwi moga zahaczac o prog. Spedz nad tym z godzinke, obejrzyj dokladnie i obmysl czy drzwi trzeba podniesc, opuscic czy moze bardziej wsunac w obrys samochodu. Jesli wiesz juz co trzeba zrobic lub tak Ci sie tylko zdaje :) bedziesz potrzebowal klucza nasadowego chyba 13 oraz kolegi. Sam tego nigdy nie zrobisz. Klucz musi byc taki by mozna bylo spokojnie manewrowac w ograniczonej przestrzeli. Najpierw odlaczasz ogranicznik drzwi poprzez wybicie do gory swoznia na slupku. Na dole swoznia moze byc jakis pierscien blokujacy, tego nie pamietam. Nastepnie wciskasz ogranicznik w drzwi, to wymaga sposobu bo reka tego zapewne nie zrobisz. Kluczem popuszczasz sruby na zawiasach. Te na drzwiach reguluja drzwi przod/tyl lub unosza/opuszczaja tyl drzwi, zaleznie jak skrecisz. Te na slupku podnosza/opuszczaja cale drzwi, reguluja wysuniecie w obrysie samochodu oraz przechyl drzwi. Zapewne mozesz to sobie wyobrazic. Kolega trzyma drzwi i wg twoich wskazowek odsuwa/przysuwa/pochyla itp drzwi. Popuszczasz sruby lekko, zawsze oba zawiasy ale tylko po jednej stronie. Sporo czasu uplynie i wiele przeklenstw poleci zanim cos wyjdzie. Zabezpiecz czyms miejsce gdzie ruszajacy sie zawias uszkodzil lakier. Jesli mimo staran nic nie idzie to oddaj auto do warsztatu.
Jesli auto bylo bite to pewnie zostalo zle wyciagniete i drzwi beda sie zawsze zle zamykac.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 1:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
myslalem ze piszesz o żonie ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 3:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mr_simon pisze:
No dobrze, ale:

eżeli linia drzwi jest ok, to wystarczy dobry/porządny klucz imbusowy (nie jakieś CRL owkie ścierwo, bo się okręci) poluzować podkowę zamka (patrz: dziadostwo na słupkach) i sprawdzić gdzie i co ociera. może były wymieniane drzwi i te nie potrzebują tylu podkładek dystansowych pod podkową, to je trzeba wyjąć, może być zły kąt podkowy, za głęboko/płytko osadzona, wystarczy wyregulować i po zabawie;
Jeśli nie ma linii i/lub wszystkie drzwi są takie, to musisz zrobić pasowanko wszystkiego czas ok. 2-3 godzin. Ja najpierw robię tylne wrota, bo te mają ograniczenia co do regulacji, bo każda zawiasa jest przyspawana do słupka środkowego i jest regulowena tylko w luzach otworów, no i podkowa osobno, przednie zawiasy są kręcone na M8 (klucz 13) śruby na drzwiach regulacja skosu w płaszczyźnie otworu drzwiowego, na słupkach w płaszczyźnie karoserii (linii) auta, potem podkowa, możesz ją nawet wykręcić podczas regulacji płaszczyzn, to nie porysujesz drzwi.Ja robię tak:
Jak trzeba, to wykręcam podkowę, popuszczam śruby ale tak by było można z oprem przesuwać/przemieszczać z zawiasami i zamykam wrota reguluję płaszczyznę kąta do wnęki, otwietam asekurując/podtrzymując wrota by nie obwisły i dokręcam 2 śruby, sprawdzam jeśli jest ok. dokręcam pozostałe, następnie płaszczyzna boczna sprawdzam jak wygląda linia błotnik-drzwi-drzwi tylne, reguluję i dokręcam tak samo jak poprzednio następnie podkowa i zapominam o temacie [zlosnik]
miłej zabawy ;)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 5:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Dzięki serdeczne za wskazówki i porady, zabieram się do regulacji!

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 11:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
mr_simon pisze:
Dzięki serdeczne za wskazówki i porady, zabieram się do regulacji!


Daj znać jak ci poszło - bo u mnie jest ten sam problem. Ciężko mi się zabrać bo czasu nie ma... ale powoli mnie to zaczyna dręczyć

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 11:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Ze względu na zainstniałą sytuację z autem odpuściłem sobie z regulacją drzwi. Zresztą auto jest po dośc dobrym wypadku więc w moim przypadku byłoby z tym trochę roboty albo wcale by się nie udało.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 12:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
O to dokladnie tak jak z moja zona; jak nie trzasne to sie cholera nie chce zamknac !! :evil: [zlosnik] [oczko]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl