MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 1:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 09, 2007 2:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Czy wystarczy wrzucić tylni most od turbo do 300 D, czy trzeba zmienić skrzynię biegów na 5? Może są inne sposoby żeby lekko ulżyć kieszeni? [zlosnik]

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT
BMW E32 750iA '91 magia V12 8)
Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)
Honda VT 1100 SHADOW
Ex: MB W123 300 d '79
Ex: BMW E32 735i '87
Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 2:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ght=potato ;)

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Post: wt paź 09, 2007 2:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
amatox pisze:
Czy wystarczy wrzucić tylni most od turbo do 300 D, czy trzeba zmienić skrzynię biegów na 5? Może są inne sposoby żeby lekko ulżyć kieszeni? [zlosnik]


Trzeba było kupić 300 D bez jednego cylindra [zlosnik] ;) . A tak na serio to najskuteczniejszym sposobem zmniejszenia spalania w OM jest nieużywanie pedału przyspieszacza w systemie binarnym, bo to powoduje tylko zwiększenie ilości decybeli i właśnie zużycia paliwa :) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 2:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Elwood BLUES MOBIL pisze:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=8663&highlight=potato ;)


No tak, wlazłem - trochę poczytałem... zbyt wiele abym to zgłębił ;)
znam też adres http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biodiesel/

Jednak w mojej okolicy OR wychodzi drożej niż ON ....... więc dla mnie to nie jest tańsza metoda.

Interesują mnie zatem metody bardziej mechaniczne ;) Nie jestem mechanikiem i niestety daleko mi do tej profesji... Rzecz w tym że jeśli założę most od Turbo uzyskam większe prędkość na niższych obrotach a zatem zmniejszę zużycie paliwa - czy dobrze to rozumiem?

THC podesłał mi linki do tabel, z których widać że przechodząc ze skrzyni 4 biegowej na skrzynię 5 biegową zmniejszę zużycie paliwa na trasie o około 2 litry, w mieście o 1 litr (moja beczółka nie pali więcej od fabrycznej)

Tak więc co lepiej zrobić? Założyć skrzynię biegów (5) czy wystarczy zainwestować w tylni most od wersji Turbo?

No i z czystej ciekawości - a jeśli założę jedno i drugie... to jakiego efektu mogę się spodziewać? <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Mitu pisze:
A tak na serio to najskuteczniejszym sposobem zmniejszenia spalania w OM jest nieużywanie pedału przyspieszacza w systemie binarnym, bo to powoduje tylko zwiększenie ilości decybeli i właśnie zużycia paliwa


No dobra... rozumiem [zlosnikz]
Moje pytanie nie wynika z tego że lubię jak te 3 litry huczą ale stąd że skoro mogę coś zrobić aby go usprawnić to czemu by nie? ;)

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 13, 2007 7:18 pm
Posty: 53
Lokalizacja: 0pole
ja mam 240D też 79, moge sie zamienić za 300D, gwoli ścisłości dodam że moja gwiazda jeździła jedynie na oryginalnej niebieskiej ropce, na oleju Shell Helix 15W40 (od wczoraj na 15W50) co ty na to ?

_________________
była: W123 240D 1979r. "Osiemdziesiątka"
jest: W124 250D 1989r. "Bizon"
będzie: W126 300SD
w marzeniach: W112 300SEL


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 11:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
autovidol ile pali 240D ? ;) Nie żebym był zdecydowany, bo to jednak 3 litry ;P ale rozważyć mogę <br>Dodano po 56 minutach.:<br> Hamulce niedawno robione, układ przeniesienia napędu nie daje powodów do obaw. To nie w tym rzecz że pali dużo. Nie pali więcej niż MB 300 D według tabel. Porpstu jeśli mogę zmniejszyć spalanie - to chcę to zrobić.

Mam okazję zamienić skrzynię biegów więc się zastanawiam.

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 1:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ja zmieniłem z 4 na 5. Jest zdecydowanie ciszej, spalanie hmmm.....
Spadło, ale zacząłem szybciej jeździć więc wychodzi na to samo. Różnica w spalaniu przy tej samej prędkości faktycznie ok 2 l. Ale oprócz zdecydowanej ciszy i częstrzych rozmów z panami ubranymi na niebiesko nic się nie zmieniło:)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 2:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Czyli innymi słowy - jak nie będę miał już na co wydać tych pieniążków, to dopiero wówczas wydać je na skrzynię (5) ;)

A co do spalania... ostatnio, z wielkimi wyrzutami sumienia, kupiłem OR w Biedronce... tańszy jedynie o 60-70 gr. a auto nadal jeździ :D Tak więc teraz kupuję tak OR aby stanowił on 10-15 % tego co tankuję.

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
amatox mam pytanie: ile Ci pali Twoja 300d? Nie przesadzam, ale mi udalo sie zmiescic w trasie w 6,5litrach na setke!!! Powiedzmy ze predkosci byly raczej przepisowe(rzadko przekraczalem 100km/h). Normalnie to sie mieszcze w jakis 7,5litra na setke.

Zastanawiam sie czego to jest wina czy ja potrafie ekonomicznie jezdzic, czy moze sa jakies modyfikacje w Beczce?
Dodam, ze jestem wlascicielem od maja i nie zdarzylem jeszcze rozszyfrowac wszystkich "patentow" które ktos kiedy zastosowal w tym aucie....

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 2:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Perzu126, ja też jestem właścicielem od maja tegoż roku ;) i chociaż rozebrałem większość auta po zakupie (nawyk po motocyklach) to niewiele mi to dało [po za oberwanym tunelem, nie chciał po dobroci a ja nie wiedziałem że jest przykręcony] ;]

Wracając do sprawy. Poleciałem moją 300 D nad morze bałtyckie i z powrotem. Spalanie w tamtą stronę: około 9 litrów (w tym przedziale), prędkość powyżej 100, średnio 120-150 km/h (leciałem za fordem), na autostradzie trochę testowałem prędkości i możliwości meśka - nawet nie zerkałem na licznik, cały czas lewy pas i ognia, załadowany cały, dziewczyna spała na kanapie ;) Było też sporo korków.

Wracając jazda była spokojniejsza 80-100 km/h, w rzadkich porywach 120 km/h. Spalanie: 7 litrów na 100 km (pierwsze 100 8 - były korki, wiem dokładnie bo dotankowywałem jak tylko stawałem przy stacji).

Tak zatem spalania beczuszka nie ma ogromnego - chociaż w mieście kiedyś przywaliła mi 15 litrów - ale to był pierwszy miesiąc zapoznawczy, młodzieńcza ekscytacja hukiem silnika w tunelu etc. ;) Później spalanie w mieście spadło do 13 a następnie nie wyszło po za 10 litrów / 100 km.

Obecnie w mieście mieszczę się w 9. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
Trasa nad morze: Bolesławiec - Mielno (Koszalin) = 440 km, czyli łącznie 880 km + kilka kilometrów na zwiedzanie wybrzeża ;)

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 2:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
No to wszystko jasne :lol: :o Ja nigdy nie katowalem swojej beczki tak bardzo... Fakt ze dwa razy sprawdzalem ile pojdzie: 160km/h bez wiekszego problemu. Gdyby nie TIR to poszla by moze licznikowe 170km/h. Tak poza tym to podal gazu po prostu muskam [swiety2]

A masz u siebi cosik takiego jak chlodnice oleju? Chodzi mi o to orientujesz sie kiedy olej staje sie tak bardzo goracy że jest ona ciepla?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 2:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Ostatnio przy spotkaniu z THC dowiedziałem się o istnieniu tego ustrojstwa - z jakiejś przyczyny kupiłem bez chłodnicy oleju .... no więc na dniach będą już takową miał ;)

I żeby nie było: ja nie katuje beczki :P testowałem jedynie jej możliwości.
Muszę przecież wiedzieć na co stać moje auto - na ogół nie wciskam pedału gazu zbyt głęboko.

Chociaż korzystając z okazji przyznam się że ostatnio miałem przyjemność służyć teściowi pomocą i wywoziłem długą (około 3m) 1 tonową przyczepką na złom jakiś piec, waga łączna złomu to coś około 700 kg. Z załadowaną przyczepką auto osiągało 120 km/h tak jakby nie było żadnej wagi z tyłu (niestety, dla większej prędkości nie było więcej prostej drogi). Przyczepka miała hamulec ;) <br>Dodano po 2 minutach.:<br> aaa... zapomniałbym o temacie - spalanie autka z załadowaną przyczepką wzrosło o jakieś 1.5-2 litra na 100

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 3:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to auto pali Ci tyle ile powinno
specjalnie mniej nie bedzie i to nie ma sensu.
spalic te pare litrow musi.
taniej to juz tylko malolitrazowe diesle lub LPG [zlosnik]
inny(dluzszy) most, w trasie da rade zejsc ze spalaniem, ale przyspieszenie bedzie ostro kulalo i bedziesz deptal pedal gazu - w sumie wyjdzie to samo lub gorzej.
nie kupiles auta, ktore ma palic mniej. ono moze palic tylko wiecej [zlosnik] zwlaszcza jak bedziesz meczyl silnik wysokimi obrotami.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 3:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
ehhh ;)

nie męczę silnika ;) wiem że pali tyle ile powinno. Jednak jeśli mogę coś wymyślić aby było jeszcze bardziej ekonomiczne - albo przynajmniej szybsze przy tym samym spalaniu - to czemu nie?

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 4:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
lysy2 pisze:
to auto pali Ci tyle ile powinno
specjalnie mniej nie bedzie i to nie ma sensu.
spalic te pare litrow musi.
taniej to juz tylko malolitrazowe diesle lub LPG [zlosnik]
inny(dluzszy) most, w trasie da rade zejsc ze spalaniem, ale przyspieszenie bedzie ostro kulalo i bedziesz deptal pedal gazu - w sumie wyjdzie to samo lub gorzej.
nie kupiles auta, ktore ma palic mniej. ono moze palic tylko wiecej [zlosnik] zwlaszcza jak bedziesz meczyl silnik wysokimi obrotami.


Dokładnie - lysy2 ma rację.
A jak chcesz jeździć ekonomicznym Dieslem to kup golfa II 1.6d [zlosnik] . Z tego co piszesz to poznałeś juz naturę OM 617 :) .

PS [hehe] Ulala lysy2 wszedł w plastiki [zlosnik] ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl