MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 1:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 07, 2007 10:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Jakoś tak na moje dzisiejsze pomiary zebrały się 2 sprawy:
-jakoś ostatnio było nieco o aku i ładowaniu, więc siłą rzeczy człek myśli o tym i o tamtym...
-jakiś tydzień temu zauważyłem zasiarczoną klemę na moim aku :o , a akumulator ma nieco ponad rok!
Z historii auta wynika, że poprzednia właścicielka nieco narozrabiała z układem ładowania (pomyliły się bieguny przy odpalaniu kogoś z kabli ) :( , co skończyło się wymianą regulatora, albo nawet alternatora a po kupnie wymianą aku.
Czyli jak zwykle wiemy że nic nie wiemy [zlosnik]
Tak czy siak zasiarczenie nie brzmi dobrze, więc postanowiłem zdiagnozować czy aby moje aku się doładowuje.
I tak z braku aerometru -czy jak to się tam zwie (bo powietrza o dziwo to to nie mierzy ) [zlosnik]
pozostał w stajni multimetr i oscyl (ale za ciężki do noszenia i nie chce działać z baterii ) [zlosnik]
I cóż wyszło:
napięcie ładowania (i tu prawie bez znaczenia czy na wolnych czy nie (różnice dochodzą do 150mV))
-na luzie (wyłaczone odbiorniki) 14,7V -odrobinę za dużo, bo nie powinno przekraczać 14,5V, ale tragedii nie ma.
-z włączonymi światłami mijania 13,9V ! :o -nie najlepiej, ale w granicy akceptacji (prawidłowy zakres napięć bez względu na obciążenie i obroty to 13,9-14,5V)
-ale z obciążeniem standardowym jak na moje jazdy czyli: światła mijania, radio [zlosnikz] , dmuchawa na1 -ok 13,5V :( i tu przestaje być zabawnie
po dociążeniu full -światła wszelkie, dmuchawa na 3, radio (bez wycieraczek i innych incydentów) -12,56V -tragedia :o , wygląda jak by w ogóle prawie wszystko szło z aku :( (toż to napięcie rozładowanego aku na luzie)
Więc jak widać faktycznie nie doładowuje mi aku :(, ale tu czas na pytanie:
jaką średnice mają kable idące z alternatora i czy wszystkie 3 są tej samej grubości? Na moje oko przynajmniej 2 powinny mieć ok 3mm przekroju (schemat mówi coś o 4mm, ale może powierzchni) -bo to w końcu do 55A, zas moje wyglądają na najwyżej 1,5średnicy :(, co jak wiemy może być przyczyną sporego spadku napięcia wraz z obciążeniem.
Chyba że to klasyczna usterka regulatora? (przyznam że o ile wiem jak to cudo impulsowe działa to mała szansa, bo musiałoby mieć sporą rezystancję)
pozostaje więc wydajność alternatora, może szanowna poprzedniczka przegrzała uzwojenia po padzie regulatora? (wiem to pytanie do niebios), ale jak by tu sprawdzić?
jakieś sugestie?

pozdrówka


Dziś sprawdziłem u siostry w Hondzie i u niej żeby nie wiem co się wyczyniało to zakres napięć jest w granicach 13,9-14,4V... ech czyli można...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Ostatnio zmieniony ndz kwie 08, 2007 8:51 pm przez Janfocus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 2:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ja mam podobnie w moim W124. Wymienilem reglulator ale to nic nie pomoglo, zalozylem akumulator z innego samochodu i w sumie narazie jest ok, ale przy max obciazeniu na wolnych obrotach voltomierz wskazuje napiecie akumulatora = ladowania brak :( Poki jest cieplo to jezdze i nie ma wiekszych problemow ale predzej czy pozniej musze z tym fantem cos zrobic. Przewody miedzy alternatorem a akumulatorem grzalyby sie gdyby mialy za maly przekroj.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 3:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
regolator napiecia
sprawdz czy akumulator jest dobrany do alternatora czesto bywa tak kupuje sie akumulator o wiekszej pojemnosci i wtedy jest on po prostu niedoladowany

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 8:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Debesciak pisze:
czesto bywa tak kupuje sie akumulator o wiekszej pojemnosci i wtedy jest on po prostu niedoladowany

nie ma takiej opcji http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 9:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
Janfocus pisze:
Debesciak pisze:
czesto bywa tak kupuje sie akumulator o wiekszej pojemnosci i wtedy jest on po prostu niedoladowany

nie ma takiej opcji http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

no niestety jest taka opcja czysta fizyka wiekszy pojemnosc akumulatora wieksza opornosc zwieksza sie prad ktory akumulator pobiera przy ladowaniu a to skutkuje spadkiem napiecia jak wsadzimy za duzy akumulator w stosunku do mocy alternatora to ciagle bedzie niedoladowany

zreszto sprawdzilem to organoleptycznie :P mialem kiedys forda taunusa i wstawione dwa akumulatory na zime ciagle żarzyła sie kontrolka ladowania napiecie na akumulatorach bylo 13.7 v po wyjeciu jednego okazalo sie ze napiecie wzroslo do 14,2 i bylo stale niezaleznie na jakich obrotach chodzil silnik :)
http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm#38

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 9:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Debesciak pisze:
no niestety jest taka opcja czysta fizyka wiekszy pojemnosc akumulatora wieksza opornosc zwieksza sie prad ktory akumulator pobiera przy ladowaniu a to skutkuje spadkiem napiecia jak wsadzimy za duzy akumulator w stosunku do mocy alternatora to ciagle bedzie niedoladowany

zreszto sprawdzilem to organoleptycznie mialem kiedys forda taunusa i wstawione dwa akumulatory na zime ciagle żarzyła sie kontrolka ladowania napiecie na akumulatorach bylo 13.7 v po wyjeciu jednego okazalo sie ze napiecie wzroslo do 14,2 i bylo stale niezaleznie na jakich obrotach chodzil silnik
http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm#38

Gdyby oporność rosła wraz z pojemnością, to prąd ładowania by spadał (prawo ohma). Trudno mówić o zbyt dużym aku gdy ma 10% więcej pojemności niż nominalnie (z resztą tak zalecają na stronie której link podałeś...), gdy i tak alternator daje znacznie więcej prądu niż trzeba do ładowania aku. Inna sprawa to dobór akumulatora pod względem maksymalnego napięcia ładowania -niektóre żelowe aku trzeba ładować do 15-15,5V a tyle żaden alternator nie daje.
Gdyby u Ciebie po wsadzeniu 2 aku (jak rozumiem zwiększyłeś pojemność 2x -co jest znacznym przyrostem) alternator wyrobił 13,9V to oba byłyby doładowane -taki spadek do 13,7 mógł być na kablach... Inna sprawa że łączenie równoległe aku to nie jest dobry pomysł, bo aku mają różne rezystancje i dochodzi do sytuacji kiedy jeden jest rozładowywany przez drugi, albo jeden jest doładowywany, a drugi nie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 9:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Tak więc nabyłem niekorzystnie drogą kupna regulator (Bosh -75 pln) i wymieniłem dziś (3h walki ze śrubami) i na razie efekt -kompletny brak ładowania :(
Ech... Na dziś mam dość zobaczymy co będzie jutro...

A dziś 13 piątek, więc zniechęcony brakiem ładowania pojechałem na szrot po alternator, który cóż wykazał że nowy regulator jest kaput, a alternator taki sobie... Więc wymieniłem regulator na drugi nowy, oddałem alternator, bo mój lepiej daje... i w sumie rewelacja nie jest, bo przy pełnym obciążeniu spada do 13V, a max ma 14,1, przy światłach dmuchawie na 1 i radiu 13,7...
Ale nie pozostaje mi zaakceptować tego stanu.

Ciekawe że regulator F.A.G. (czy jakoś tak) był na 14V5, co jak rozumiem znaczy 14,5V, zaś Bosh jest 14V i praktycznie tak to wygląda... A przydałoby się kilka set mV więcej...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
witam, pytałeś o kable które idą od alternatora oryginalnie nie są one grube 1,5 mm bodajrze jeśli się nie myle. A ten problem z ładowaniem to jest i chyba u mnie fakt akumulator nie jest nowy, ale muszę go raz na miesiąc przeładować przez noc co przy poprawnie działającym układzie ładowania nie powinno mieć miejsca.. Janfocus mądrze mówisz [cool]

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 12:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
thx :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 6:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Kurde chłopaki zróbcie coś, bo mnie krew zaleje [wscieklosc]
Beczułka przez parę miesięcy jeździła bez problemów. Potem akumulator padł..... Pożyczyłem prostownik, podładowałem troszkę, zamontowałem i jeszcze troszkę pociągnął.
Potem znów siadł- akumulator wyglądał na stary więc stwierdziłem, że pewnie czas na niego.
Kupilem nowy akumulator....
Pojeździłem sobie tydzień, dziś chciałem zabrać dziewczynę na niedzielny, poobiedni spacer do parku, a tu.... :o :o :o Zakręcił kilka razy i zdechł [szok]
Poradźcie co może być przyczyną problemów. Chyba nie wina akumulatora (tydzień, 88Ah). Pozdrawiam.

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 6:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zobacz czy aku ma poniżej 10,5V na luzie, jeśli tak to masz padnięty aku -a to w nowych też się zdarza, jeśli napięcie aku jest powyżej 12V to znaczy że problem leży w ładowaniu, czyli zestawie alternator, regulator...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 6:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Janfocus pisze:
masz padnięty aku -a to w nowych też się zdarza,

Dlaczego tak się stało, że kręcił bez problemu a teraz nagle marł? Jeśli to faktycznie aku, to po naładowaniu znowu ożyje i będzie już dobrze na stałe, tak? :P

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 6:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jeśli padł aku to pozostaje tylko reklamacja, bo czasem bywa tak że się płyta urwie i zewrze i wtedy ładowanie nie pomoże...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 7:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Piątal pisze:
Kurde chłopaki zróbcie coś, bo mnie krew zaleje

Zrób test...po naładowaniu akumulatora (np. po całodniowym podróżowaniu) sprawdź miernikiem napięcie ładowania na wolnych obrotach, następnie zgaś silnik, odepnij którąś klemę i sprawdź jaką wartość ma akuma w [V]. Nazajutrz po nocce sprawdź ponownie stan naładowania akumy i podłącz klemę. Jeżeli fura zapali od dotknięcia oznacza to , że masz duży spadek napięcia gdzieś na instalacji i przez noc dochodzi do rozładowania akumy.
Na zgaszonym silniku można ocenić pobór prądu przez odbiorniki np. alarm, dioda, podtrzymanie pamięci radia itp. Wepnij miernik szeregowo po miedz klemę "+" a trzpień plusowy akumy i przełącz miernik na pomiar natężenia [A] Pobór nie powinien przekraczać chyba jak dobrze pamiętam 0,2A Jeżeli bedzie większy to wiadomo że prąd "ucieka" gdzieś w instalację.
Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 7:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Mądre to co mówisz ZORTOX. Wcześniej zauważyłem, że akumulator brał bez problemu przy krótkim postoju (parę godzin), natomiast im dłużej nie jeździłem tym było gorzej. Może być faktycznie jakiś "przeciek" w instalacji. Mam odcięcie zapłonu i po włączeniu mruga mi niebieska dioda.... Ale czy taka dioda może mieć wpływ? Przecież to tylko maleńka żaróweczka a bateria wielka... Powiem wam, ze jestem raczej niedzielny podróżnik (odpalam merolka co 2-3 dni, raczej krótkie trasy (do 20 km) ) To może mieć wpływ na to, że akumulator "nie zdąży" naładować się na krótkie trasie przed następny rozruchem?

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl