F!sh pisze:
teraz prosze mi powiedziec co oznacza 11 mrugniec kontrolki '4matic'
Wykaz błędów
1- wszystko OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
a przełącznik a w starszych wersjach dźwignia test nie jest od likwidacji błędów
podniesienie w/w dźwigni(przełączenie) powoduje spłynięcie oleju sterującego z akumulatora ciśnienia ( podobna "buca" jak dla NIVO) do zbiorniczka na lewym nadkolu i spadek ciśnienia z roboczego do min wymuszonego obiegiem z pompy zasilającej. Obniżone w ten sposób ciśnienie w układzie powinno być wykryte przez czujnik ciśnienia na wyspie zaworowej 4-mat i zasygnalizowane przez kontrolkę układu w liczniku, jednocześnie zostaje wyłączny napęd 4*4 i odłączona przednia oś.
Możliwe zastosowania dźwigni test:
- naprawy wymagające odkręcenia przewodów od hydrauliki 4-matic (demontaż skrzyni z rozdzielaczem, demontaż tylnego mostu - jest z ASD, itp.)
- sprawdzenie sprawności układu hamulcowego na rolkach
- holowanie
- odpowietrzanie hydraulicznego układu sterującego 4-mat
tak sobie myślę ze pewnie masz zmieniona kierownice
i slizg pod spodem jest bez dodatkowego gadżetu dla czujnika położenia kierownicy
czy na zakrętach zapala Ci się trójkąt na liczniku ??