MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 29, 2007 10:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 29, 2007 10:32 pm
Posty: 56
Numer GG: 3190051
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki // Częstochowa
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu zacząłem sie poważnie zastanawiac nad kupnem pierwszego samochodu. Oczywiscie miałby to być Mercedes tylko jaki? Rzecz jasna coupe. Auto które by mi pasowało najbardzej i według mnie jest jednym z najpiękniejszych to MB SEC 500/560 tylko czy to dobre auto na początek? Wiele osób stara się mnie zniechęcić mówiąc o kosztach utrzymania, paliwie (niechce LPG) itd. Czy ktoś byłby na tyle uprzjemy i powiedział co i jak jest z tym autkiem naprawde i czy warto na niego odkładać bo właśnie na takim etapie jestem. Chcialbym sie zmieścić do 20-22tys max. (czy wogóle za takie pieniądze można kupić SECa w przyzwoitym stanie)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 1:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
wiesz, ja jezdzilem oplem omega dieslem przez dluzszy czas i pewnego dnia wpadlem na pomysl zeby kupic merca. Rozwazalem 124 i 126 we wszystkich wersjac silnikowych i skonczylo sie na 126 500. Na poczatku zerkalem tylko na mniejsze silniki ale faktem jest ze te auta nigdy nie byly ekonomiczne i spalanie 13, 14, czy 16 to juz nie jest duza rownica... Natomiast powem ci tak z perspektywy czasu jesli kupiłbym 2,8 czy 3,0 czy pewnie nawet 3,8 to bym sie teraz zaplakal. Ostatnio jezdzilem SL 3,5 piekny samochod tylko ma jedna wade nie przyspiesza... Jest dramat.. Wystepuje straszna roznica miedzy 3,5 i 5,0 a z tego co wiem to pali mu dokladnie tyle co mi. Konkluzja nie boj sie duzego silnika jesli 126 to polecam 5,0 lub 5,6 a jesli 124(E) to kup 3,0 lub 3,2.
Ps. Czesci w serwisie do 126 sa smiesznie tanie, np. za dorobienie linki recznego chcieli wziasc 200 zl w warsztacie pojechalem do serwisu i kupilem orginal za 132 zl [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 1:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
PRZEMEK1234 pisze:
Czesci w serwisie do 126 sa smiesznie tanie

To chyba do sedana. [zlosnik] Trzy magiczne literki SEC i ... [szalone]

Gwizdus pisze:
Wiele osób stara się mnie zniechęcić mówiąc o kosztach utrzymania, paliwie (niechce LPG) itd.

Chce LPG chce. [zlosnik] Trzeba tylko mądrze założyć. [zlosnik] Koszta utrzymania i jazdy na Pb okrutne. [szalone]

Gwizdus pisze:
Czy ktoś byłby na tyle uprzjemy i powiedział co i jak jest z tym autkiem naprawde i czy warto na niego odkładać bo właśnie na takim etapie jestem. Chcialbym sie zmieścić do 20-22tys max. (czy wogóle za takie pieniądze można kupić SECa w przyzwoitym stanie)

Ja nie jestem obiektywny bo mam hopla na punkcie SECa więc powiem, że warto. :) W tym aucie może się popsuć wszystko. Zobacz co ja wymieniłem i to jeszcze nie koniec. [zlosnik] Jeżeli chcesz kupić SECa naprawdę DOINWESTOWANEGO przy którym na dzień dzisiejszy nic nie ruszysz to polecam 420 SEC 88'
mojego kolegi, który jest aktualnie na sprzedaż. Cena 20 tys. [cool]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
Post: pt lis 30, 2007 2:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Gwizdus pisze:
Witam wszystkich!


SZUKAJ!!! Już wszystko było o tych autach.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 2:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pierwszy samochód... czterolitrowy... pięciolitrowy... dlatego MB
Najlepiej tani (dlatego stary MB) i z LPG :-?
Miejmy nadzieję nauczka nie będzie zbyt kosztowna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 8:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
PRZEMEK1234 pisze:
Czesci w serwisie do 126 sa smiesznie tanie



Jesteś jedyny na tym forum, który tak twierdzi. [hehe]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 8:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Croolick pisze:
PRZEMEK1234 pisze:
Czesci w serwisie do 126 sa smiesznie tanie



Jesteś jedyny na tym forum, który tak twierdzi. [hehe]




Hehe, nie napisał czy do W126 czy 126p : [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 2:46 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 08, 2006 1:51 am
Posty: 36
Lokalizacja: OPOLE
Mym pierwszym samochodzikiem byl 126 SEC 4,2 V8. Nigdy nie zalowalem , rzeczywiscie dosyc sporo palil ,ale wrazenia z jazdy rekompensuja kazda wydana na paliwo zlotowke :) Niczym sie nie przejmuj , bedziesz mial kozaka i napewno bedziesz zadowolony. Z tego co wiem nie odczujesz raczej wiekszej roznicy w spalaniu miedzy 4,2 , a 5,6. Za to 560 jest konkretna...Nigdy nie zapomne jak taka sobie pomykalem przez jakis czas...Ma naprawde srogiego buta :lol:

_________________
Kick-down lubie :D i to tyle :D W 116 2,8 78' , W 126 SEC 420 4,2 V8 86'(niestety sprzedany, ale w dobre rece) , W 140 SEC 600 V12 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 11:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 29, 2007 10:32 pm
Posty: 56
Numer GG: 3190051
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki // Częstochowa
Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi.

A jeśli chodzi o SECa ECE 85`-87` w porównaniu z nowszymi modelami to jest jakaś duża rożnica w mocy czy w czym kolwiek innym np awaryjność ?

Co do częsci to licze się z kosztami ale jak z ich dostępnością na polskim rynku?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 8:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Co do części ,to wszystkie są dostępne w serwisie [zlosnik] ..ogónie tanie nie są..regulator ciśnienia paliwa do mojego kosztuje 420 zł...ale dla SEC-a z 1990r już ponad 1000 zł,ale jest dużo częsci używanych i raczej nie ma z tym problemu....i jest też dużo zamienników :)

Co do mocy,z tego co się orientuję to 560 od 279 do 300 KM,po tuningu AMG do 400 KM.

Co do spalania,mój 380se po mieście pali zazwyczaj 17 litrów i nie ma możliwości aby spalił mniej(jazda na ssaniu,krótkie przejazdy,klima,kick-down,ostre chamowanie...czasami :) ...jedynie więcej)...kolegi SEC 500se pali od 20 litrów,ale w trasie V8 palą już o wiele mniej, przy w miarę spokojnej jeżdzie zazwyczaj 10 litrów.

Co do przyśpieszenia...mój ma 218 KM i naprawdę nie narzekam,na hamowni osiągnął 8.19(rekord) do setki ale przy innych pomiarach zazwyczaj 8.5sekundy,no cóż to automat.Co do 500-560 zbierają się lepiej,lepszy moment obrotowy i moc koni,czasem jeżdzę 500(260 KM) i czuć różnicę...w spalaniu też :)

Co do awaryjności .....wszystko się może zepsuć są to samochody które mają parę lat...niestety :( . Raczej polecam przed rokiem 1985 ,praktycznie zero elektroniki i tańsze części niż w II serii (a od roku 1983 blacha też była ocynkowana,bo nieraz spotkasz się na forum że dopiero od roku 1985,ale to nie prawda)

Ogólnie polecam ,auto wspaniałe komfort i przyśpieszenie też.

Powodzenia...obyś trafił dobry...lepiej zapłacić dużo i mieć cacko a nie przy nim grzebać :)

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 2:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
leggio pisze:
Powodzenia...obyś trafił dobry...lepiej zapłacić dużo i mieć cacko a nie przy nim grzebać

W każdym grzebiesz. [zlosnik] Taki urok SECa :)

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 7:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
kuba124 pisze:
W każdym grzebiesz. Taki urok SECa


Taki urok wszystkich starych samochodów. Ale grzebanie w sec'u to dodatkowo przyjemność. Większość rzeczy jest zrobiona w sposób logiczny i przemyślany i da się je rozebrać i złożyć bez większych kłopotów. Oczywiście, jak w każdym innym aucie jest parę zagwozdek i zwyczajnych kaczanów. Mimo tego swojego bym się nie pozbył za żadne skarby.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 9:13 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
leggio pisze:
jazda na ssaniu


Przy K-Jecie ssnie to chyba tylko w żołądku. No może nie tylko. [hehe]


leggio pisze:
a od roku 1983 blacha też była ocynkowana,bo nieraz spotkasz się na forum że dopiero od roku 1985,ale to nie prawda)



Mocne słowa, proszę o dowody.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 10:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Croolick pisze:
leggio pisze:
jazda na ssaniu


Przy K-Jecie ssnie to chyba tylko w żołądku. No może nie tylko. [hehe]


leggio pisze:
a od roku 1983 blacha też była ocynkowana,bo nieraz spotkasz się na forum że dopiero od roku 1985,ale to nie prawda)



Mocne słowa, proszę o dowody.



prosze bardzo -w MB ocynk całkowity jest chyba od W211 lub od drugiej seriiw 210 czyli okolice 2000-2001.Jak ktos che zobaczyc jak wygląda "ocynkowane" wito lub W220 z 2000r to mam fotosy [zlosnik] :evil: Mam tez uszkodzone BMWz 97 roku i tam jest DWUSTRONNY ocynk -tez moge dać foto....MB poprostu tylko brał duzo kasy za auta i ocynk dawał tylko od srodka(ale tez kiepski [szalone] )

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
MERCEDES 4 EVER pisze:


prosze bardzo -w MB ocynk całkowity jest chyba od W211 lub od drugiej seriiw 210 czyli okolice 2000-2001.Jak ktos che zobaczyc jak wygląda "ocynkowane" wito lub W220 z 2000r to mam fotosy [zlosnik] :evil: Mam tez uszkodzone BMWz 97 roku i tam jest DWUSTRONNY ocynk -tez moge dać foto....MB poprostu tylko brał duzo kasy za auta i ocynk dawał tylko od srodka(ale tez kiepski [szalone] )


Nie za bardzo rozumiem. Na co są te dowody? Bo chyba nie na to że ocynk był w W126 od 83 roku. Chyba że na to że w W126 nawet od 85 nie było ocynku :)

Pozdrawiam

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl