MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 12:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Kupilem specjalny gaz startowy. Wtrysnąłem do gardzieli i nic.. wykrecilem swiece i okazalo sie ze wszystkie zalane. Oczyscilem swiece, odłączyłem pompe paliwa aby nie zalewala swiec, i wtrysnolem duzo gazu do tej gardzieli jeszcze raz zakrecilem. Absolutnie zadnej reakcji...
Rece mi juz opadaja bo nie mam pojecia czemu moja 500 nie pali...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 1:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Kubitus pisze:
A samochód też nie chciał mi odpalić.....okazało się że na cewce była za słaba masa.

U mnie kiedyś było podobnie. Przez kilka dni czy tygodni jeżdził normalnie. Potem przez np. 2 dni za nic w świecie nie zapalał lub zapalał na kilka sekund i się zalewał. Potem znowu było dobrze. Po wymianie cewki zapłonowej jest OK do teraz (11 lat). [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 9:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
AndyS pisze:
Po wymianie cewki zap³onowej jest OK do teraz (11 lat).

U mnie na szczęście problemem był świeżo polakierowany samochód:)..musiałem parę razy wkręcić i wykręcić śrubę z błotnika:)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 6:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Czy ktos ma zdjecie lub moze mi wytlumaczyc gdzie znajde w m117:

-czujnik polozenia walu
-zawor dodatkowego powietrza


Czy przyczyna zalewania sie swiec moze byc jakis defekt aparatu zaplonowego (zakladajac ze mam iskre)?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 8:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
PRZEMEK1234 pisze:
Czy przyczyna zalewania sie swiec moze byc jakis defekt aparatu zaplonowego (zakladajac ze mam iskre)?

Iskrę masz przy wykręconej świecy na zewnątrz. Niekoniecznie musi przeskakiwać w cylindrze przy dużym ciśnieniu. U mnie właśnie tak było że iskrę zawsze widziałem a silnik nie palił. Po dłuższych poszukiwaniach pomogła dopiero wymiana cewki tak więc założenie może być fałszywe. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 8:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Cytuj:
Iskrę masz przy wykręconej świecy na zewnątrz. Niekoniecznie musi przeskakiwać w cylindrze przy dużym ciśnieniu.


Faktycznie nie pomyslalem o tym-wydaje sie to byc racjonalne wytlumaczenie ale...- przeciez to dzialalo ja tym autem wieczorem przyjechalem pod dom.

Pewnie nie da sie sprawdzic czy jest iskra w komorze spalania?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 8:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
PRZEMEK1234 pisze:
przeciez to dzialalo ja tym autem wieczorem przyjechalem pod dom.

Dokładnie tak samo u mnie. Rano nadszedł czas ważnego wyjazdu a silnik nie odpalił. I też działo się to jesienią (duża wilgoć). Coś w tym jest.... :)
PRZEMEK1234 pisze:
Pewnie nie da sie sprawdzic czy jest iskra w komorze spalania?

Prościej pożyczyć i podmienić na chwilę cewkę oraz ewentualnie moduł zapłonowy.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 10:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
PRZEMEK1234 pisze:
czujnik polozenia walu


Jest z tyłu silnika, za lewą głowicą na łączeniu silnika i skrzyni biegów. Można do niego dojść po przewodzi idącym z modułu zapłonowego - taki koncentryk podlączony na górze modułu.

PRZEMEK1234 pisze:
zawor dodatkowego powietrza


Z przodu silnika, nieco poniżej filtra powietrza, taki z wtyczką 2-pinową, podlączony wężami gumowmi z powietrzem.

AndyS pisze:
Prościej pożyczyć i podmienić na chwilę cewkę oraz ewentualnie moduł zapłonowy


Co do cewki to się zgodzę, ale modułu od V8 w życiu bym nie pożyczył nikomu... One już same z siebie potrafią padać jak muchy, a jak im jeszcze pomoże niesprawny układ zapłonowy...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2007 4:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Spojrz jeszcze na opis dzialania i diagnostyki K-Jetronika: http://mb.auto.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=64

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2007 9:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Dzis sie zalamalem, silnik zawsze pracowal rowno,cicho bez problemowo. Orginalny przebieg 270 000.

Sprawdziłem kompresje.

silnik lewy: 9, 8.5, 11.5, 12
silnik prawy: 12, 5.5, 8.5, 11

Niezle popiep...one.... Podobno z ta kompresja powinien palic,...zawsze palil.

Czy to mozliwe ze z takim przebiegiem zawory sa do roboty, czy moze to wygląda tylko na regulacje?

:( :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 8:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Z taką nierówną kompresją musiało bujać silnikiem na wolnych. Poza tym 5,5 na 2 garku (o ile prawa głowica to dla Ciebie ta od strony pasażera) to już w zasadzie kicha. Raz w życiu widziałem jak M117.968 (czyli 5.6) dmuchał 7 i kolega załamkę zaliczył, choć na zaworach się skończyło.
Ale co prawda to prawda, nie ma możliwości żeby stara V8 nie zapaliła z taką kompresją, jaką podajesz.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl