MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 27, 2007 1:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 12:26 pm
Posty: 25
Witam,
sluchajcie mam taki problemik, jako, ze w mechanice samochodowej stawiam dopiero pierwsze kroki :) zwracam sie do Was z problemem, pytaniem, prosba o rade :) Ostatnio bylem u gazowinka, zeby zrobil regulacje gazu itd. Facet powiedzial, ze za wiele nie zdziala jezeli chodzi o bardziej ekonomiczna jazde, bo nie mam silniczka krokowego i sonda lambda w zwiazku z tym jest w sumie bezuzyteczna. Powiedzial, ze prawdopodobnie poprzedni wlasciciel wywalil silniczek krokowy ustawil mieszanke na stale, poniewaz zepsula sie sonda lambda...
Powiedzcie ile w tym moze byc prawdy, czy to moze tak byc jak mowi gazownik??
Powiedzcie mi tez czy moge kupic w zwiazku z tym uniwersalna sonde lambda 3-przewodowa? Bedzie sie nadawala??
Dzieki za rady.


Na górę
Post: czw gru 27, 2007 1:47 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
syndrom2 pisze:
poprzedni wlasciciel wywalil silniczek krokowy


Witam również.
Nie można wywalić czegoś, czego nie ma.
Ten układ wtryskowy NIE MA silniczka krokowego.


Na górę
Post: czw gru 27, 2007 1:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Gerri pisze:
(...)

Nie można wywalić czegoś, czego nie ma.
Ten układ wtryskowy NIE MA silniczka krokowego.


a moze chodzilo o silniczek krokowy od instalacji LPG??

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 1:54 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 12:26 pm
Posty: 25
:o to ja juz nic nie rozumiem :( Czyli Mercedes 190E (201) 2.0 z 1989r z monowtryskiem, nie posiada czegos takiego jak silniczek krokowy? To czy mozesz mi powiedziec w jaki sposob dziala sonda lambda, znczy sie za pomoca czego, ustala sie mieszanka ?? Nie znam sie na tym kompletnie staram sie to ukladac jakos w glowie.
dzieki z gory


Nie nie, chodzilo o silniczek krokowy "normalny" ja nawet nie wiem jak to dokladnie wyglada i w ktorym miejscu powinno sie znajdowac, forum to jedyny ratunek.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 2:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
syndrom2 pisze:
(201) 2.0 z 1989r z monowtryskiem


Monowtrysku też tam nie znajdziesz.
Możesz mieć tam ewentualnie gaźnik lub ke-jetronic.

Skoro facet regulował Ci mieszanke GAZU, to imho mowił o silniczku krokowym instalacji LPG.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 3:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
M102 KE-Jet ma elektromagnetyczny nastawnik wolnych obrotów (czesto mylony z silniczkiem krokowym) pod filtrem pow. na kolektorze ssacym.

Silniczek krokowy od gazu z kolei wystepuje w 3. gen. (IGS) i wyglada tak:
Obrazek
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 4:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
trocin pisze:
Silniczek krokowy od gazu z kolei wystepuje w 3. gen. (IGS) i wyglada tak:


Co więcej - występuje także w II generacji, i to głównie różni ją od I generacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 5:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 12:26 pm
Posty: 25
okej to powiedzcie mi kochani, w jaki sposob dziala sonda lambda, do czego sluzy i jak dziala u mnie :(
generlanie chodzi o to, ze samochod duzo pali :/ i szukam przyczyny, acha i jeszcze jedno, czy instalacja gazowa w ktorej powinien byc silniczek krokowy moze dzialac bez owego silniczka ?


Na górę
Post: czw gru 27, 2007 5:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
syndrom2 pisze:
Ostatnio bylem u gazowinka, zeby zrobil regulacje gazu itd.
Tu musisz uwazać i wykazać się sprytem. Gazownicy są różni - dobrzy i słabi.
syndrom2 pisze:
za wiele nie zdziala jezeli chodzi o bardziej ekonomiczna jazde, bo nie mam silniczka krokowego i sonda lambda w zwiazku z tym jest w sumie bezuzyteczna.
W pewnym sensie powinieneś sie cieszyć. Jeżeli silnik dobrze chodzi na Pb bez owej sondy to lepiej tzn. mniej problemowo jeżdzi na LPG bo jest to tzw. I generacja. Co prawda pali więcej ale po dobrej regulacji nie strzela i można go ustawić tak aby moc niewiele spadła. Przynajmniej u mnie tak jest. :)
syndrom2 pisze:
Powiedzial, ze prawdopodobnie poprzedni wlasciciel wywalil silniczek krokowy ustawil mieszanke na stale, poniewaz zepsula sie sonda lambda...
I dobrze aby tylko była śruba regulacji ręcznej
syndrom2 pisze:
Powiedzcie ile w tym moze byc prawdy, czy to moze tak byc jak mowi gazownik??
Jak narzeka to albo chce wyciągnąć forsę albo nie wie jak się zabrać. Niech wyreguluje na mieszankę bogatą. Zapłacisz więcej za LPG (1-1,5 litra więcej) ale nie będziesz miał kłopotów i wydatków zwiazanych z awariami. Sumarycznie się opłaci. Ja aktualnie (po pierwszym roku eksperymentów) nie mam ŻADNYCH dodatkowych kosztów spowodowanych używaniem LPG od 11 lat. I Tobie tego życzę. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 9:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 12:26 pm
Posty: 25
Gazownik nie byl typem goscia, ktory tylko narzeka i robi wszystko zeby olac sprawe. Powiedzial o w.w. silniku krokowym, ewentualnie o wymianie swiec i przewodow wysokiego napiecia. Na trasie pali mi 11 litrow przy bardzo delikatnej jezdziec, zaznaczam bardzo natomiast w miescie wychodzi mi 19 litrow :(( za 20 zl przejezdzam okolo 50 km :( i troszke przestaje wyrabiac, a jak czytam ze komus pali w miescie 11 to nie moge w to uwierzyc. Jakie macie pomysly w zwiazku z tym.
Dzieki z gory.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 12:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
syndrom2 pisze:
komus pali w miescie 11

a kogo ty sluchasz?? .. na trasie moze i tak :D .. a tak serio to moze palic w mieście ... z 13l Pb ... przy normalnej jeździe .. a lpg napewno wiecej

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 12:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jak to nie ma silnika krokowego?????
różnie to ludzie czyt. tzw wymieniacze (nie nazwę ich mechanikami bo tylko wymieniać potrafią) nazywają
a tak naprawde to widzę, że jeden się coś orientował bo wiedział że cos w rodzaju silnika krokowego powinno być tylko że nie jest to silnik krokowy a regulator wolnych obrotów!!!! i to on reguluje dopływ powietrza na wolnych obrotach a u ciebie problem widze występuje głownie na wolnych obrotach. zgadza sie, że mozna wywalić cały regulator i zatkać dopływ dodatkowego powietrza ale silnik bedzie chodził dobrze wtedy tylko na gazie. wolne obroty dla gazu ustawisz na reduktorze a na benzynie???? po prostu porażka... jedynie do odpalenia...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 10:39 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Właśnie. Nie jest to silniczek krokowy, tylko nastawnik wolnych obrotów.
Chociaż jest wpięty dokładnie w to samo miejsce instalacji i jego mechaniczna zasada działania jest taka sama, jak silniczka krokowego. Inna jest budowa elektryczna. Nastawnik to zwykła cewka elektromagnetyczna sprzężona z przesłoną. Sposób wysterowania jest w związku z tym dosyć mało dokładny, gdyż podanie odpowiedniego napięcia prostokątnego o zmiennym wypełnieniu nie wychyla przesłony dokładnie o tyle, ile zażyczy sobie sterownik (jest to na przykład zależne od oporów ruchu przesłony) Przesłona nie ma żadnego potencjometru, tak więc sterownik dostaje informację zwrotną jedynie poprzez wzrost lub spadek obrotów silnika.
Silniczek krokowy natomiast po podaniu impulsu otworzy przesłonę dokładnie o przewidziany kąt – tak więc informacja zwrotna potrzebna nie jest.

Nastawnik można wywalić, jednak silnik straci stabilność wolnych obrotów. To powietrze co kiedyś przepływało przez nastawnik i umożliwiało automatyczną korekcję wolnych obrotów w miarę zmian obciążenia silnika (np. załączenie klimy lub jakiegoś odbiornika elektrycznego) zostało zastąpione przez wstępne uchylenie klapy przepustnicy. Ponieważ to ustawienie jest „sztywne” silnik w wielu sytuacjach będzie miał tendencje do gaśnięcia (szczególnie jak jest zimny)
Nastawnik ma dosyć drugorzędne znaczenie dla składu mieszanki. Głównie o składzie mieszanki decyduje elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia. Jest to taka mała, czarna kostka umocowana z boku układu wtryskowego. Jest możliwość zmiany jego nastawu, jednak jest to już robota dla bardziej wtajemniczonych.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 5:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 12:26 pm
Posty: 25
czy nastawnik moze wplywac na wieksze zurzucie paliwa?? Jak tak to w jakim stopniu ???


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 1:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 12:26 pm
Posty: 25
nikt nie wie ??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl