MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
witam kolegów
zwracam sie do Was z zapytaniem odnosnie W126. znajomy chce sie ze mna mienić za Volvo 940... zastanawiam sie nad zamianą.. Ma 126 420 90' bez gazu.. ponoć z bdb stan techn, tylko przy blasze jest troszke do porobienia.. auto bede widzial w sobote dopiero.. gość wpiera mi ze pali 10l i chce sie zakładać o kazde pieniądze :roll: ... chcciałem sie dowiedziec tak mniej wiecej ile takie auto jest warte na naszym rynQ.. powiedzmy ze do dobrym i bdb stanie..
za wszelkie info z góry wielki dzienxx [zlosnik]

pozdrawiam <br>Dodano po 13 minutach.:<br> jeszcze jedno..
ewentualna LPG instalation ile kosztuje do tego motoru ?? ??

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Miałem W126 420SE przez 2 lata, więc trochę o nich wiem. Też potrafił spalić tylko 10 litrów benzyny, ale nie podczas normalnej jazdy. Cena instalacji LPG nie była duża w porównaniu z późniejszymi kosztami i problemami związanymi z jazdą na LPG. Popatrz na Allegro jakie są ceny, ale ogólnie teraz te auta są w głębokim dołku cenowym.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 10:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
pozniejsze koszty i problemy z LPG. co mas zna mysli??
na allegro ten akurat model silnika zaczyna sie od 9tys.. dziwne
bo inne modele zaczynaja sie nawet od 3tys.
nie wiem skad ta rozbieznosc cenowa

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 11:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Piotrek_ddz pisze:
pozniejsze koszty i problemy z LPG. co mas zna mysli?

Zalozysz LPG to sie przekonasz.


Piotrek_ddz pisze:
gość wpiera mi ze pali 10l i chce sie zakładać o kazde pieniądze

Ja bym się z nim założył,że pali dużo więcej. Może 10 to on pali , ale na 50km.
Ale napewno Volvo w Tdi jest bardziej ekonomiczne i pewnie dlatego chce się z Tobą zamienić.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 9:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
powoli odechciewa mnie sie jego :PPP
sam nie wiem.. auta JESZCZE nie widzialem.. jutro sie pochwale co tam wywąchałemm ;)

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 9:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Spoko.

LPG do tego silnika nie zakładaj - wymienisz wiązkę, kopułkę, palec, świece i wszystko w elektryce doprowadzisz do stanu "igła" (i kosztowało cię to będzie jakieś 2000 zł), założysz instalację (2000-3000 zł) i albo od początku będą jaja (nierówne obroty, gasnący silnik itd) alb pojeździsz trochę ... do pierwszego strzału (a potem włożysz kolejne 2000-3000 zł aby wymontować instalację i doprowadzić całość do stanu jak sprzed wystrzału). Do tego dojdzie wożenie się po mechanikach, zwalanie winy i odbijanie piłeczki (mech powie: panie ... to przez instalację, gazownik powie: panie ... z instalacją jest wszystko w porządku, a to, że pochłania 30 litrów LPG związane jest z jakimś problemem z czujnikami w silniku, może sondą lambda ? kto wie...). Za stracone nerwy nikt ci pieniędzy nie odda ;)

Do tego silnika nie wkładaj instalacji. Licz się ze spalaniem benzyny:
- w trasie od około 10-11 litrów, poprzez około 18-20 w umiarkowanej jeździe miejskiej do .... (i tutaj zaczynają się spekulacje - jazda miejska w korkach to ponad 20 litrów, szybka, ostra jazda to spalanie ponad 35 litrów).

Jak ciebie nie stać na benzynę do niego, to się nie zamieniaj. A jak chcesz koniecznie MB z gazem, to szukaj albo silnika M111 (136 i 150 KM w W124), albo 3.2 24V 220 KM (też w W124). Nie wierz w zapewnienia o średnim spalaniu na poziomie 10 litrów ;) - mój MB z silnikiem ponad połowę mniejszym w mieście pali od 12,5 do 15 (duże korki, krótkie odcinki)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
sorry panowie ale czytam takie posty i jestem troszke zdegustowany :P
chcesz kupic jedną z najbardziej luksusowych odmian MB 5 litrów pojemnosci 8 cylindrów to czego sie spodziewasz ?? ze ci spali jak jakas panda :P przy takich samochodach jak sie pytasz ile pali to po prostu cie na niego nie stac :P a taki samochód to nie tylko paliwo kazda czesc kosztuje majątek byle pierdoła jest trudna do zdobycia wymiana płynów ustrojowych to niezły wydatek
sorry niechcem nikogo obrazic ale taki samochód moze kupic ktos ktogo stac na prawidłową eksploatacje inaczej po 2 latach to będzie trup :P

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 10:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Piotrek_ddz pisze:
gość wpiera mi ze pali 10l i chce sie zakładać o kazde pieniądze

Ja bym się z nim założył,że pali dużo więcej. Może 10 to on pali , ale na 50km.
Ale napewno Volvo w Tdi jest bardziej ekonomiczne i pewnie dlatego chce się z Tobą zamienić.[/quote]

He he he , tu nie jest tak gładko!
Sorki chłopaki za totalny offtopic, ale to Volvo 940 (pseudo TDI:) co kolega Piotrek_ddz ma w podpisie potrafi wypic i 10 litrów ON w miescie i nawet czasem więcej!
Pozatym nie jest to żadne TDI, bo do tych modeli volvo nie montowano silników TDI. Jest to zapewne zwykła 940ka z co najwyżej motorem D24 TIC, czyli hardcorowym silnikiem VW-gena z dostawczego modelu LT, które Volvo wkładało do tych modeli volvo - silnik konstrukcyjnie z lat 1978/79 z dodana turbina i intercoolerem.
Maiłem takie auto i przy klimie i automatycznej skrzyni waliła po 10-13 litrów ON w miescie. Wiec to porównanie ekonomi nie wypada tak gładko:)

pozdrawiam

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 11:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
TomiTurbo pisze:
Maiłem takie auto i przy klimie i automatycznej skrzyni waliła po 10-13 litrów ON w miescie. Wiec to porównanie ekonomi nie wypada tak gładko:)
pozdrawiam


Wiesz... jak to jest tak stara konstrukcja to może i na posmażalniczym pojedzie (1-1,5 / litr) Już nie wspominając o innych alternatywnych paliwac do takiego diesela ;)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 1:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
:)
Powiem tak - ciagnac dalej ten off-topic, miałem tez Volvo serii 240 z tym samym archaicznym motorem D24, ale bez turbo i intercoolera.
Moze nie jest to najlepsze miejsce zeby sie tym chwailic, ale lałem i opał i olej roslinny z tesco i autko jezdziło jak burza!
Oczywiscie jesli wlewamy olej "smażalniczy", to musimy uwzględnić większą gestość i warunki pogodowe (zima), ale moge nawet stwierdzic, ze jezdził chyba dynamiczniej niz na ON :)

Jak to powiedział mój znajomy, stojac przy rurze wydechowej swojego auta tez pędzonego olejem jadalnym: "Wolność ma zapach frytek":)

_________________
ex:

'84 W123 240D

'88 W124 230 TE



A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
witam..
temat powoli nieaktualny, bo auta nie widzialem ale dowiedzialem sie kiel straszny z niego jest :roll: wiec narazie daje sobie spokoj ze 126... namierzm 116 i chyba lepszy strzal bedzie niz 126.. ale to juz temat na inne forum...
odnosnie offtopic volvo tdi.. to no coment [zlosnik] ...
t- tubro
d- diesel
i- intercooler
wiec jak mozna inaczej okreslictaki motor... :o

pozdro

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 3:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Da się:)
Chodzi o to żeby odróżnić pewne generacje silników. Bo mówiliśmy o spalaniu.
VW na początku lat 90 tych wprowadził na rynek całą gamę wtedy nowych technologicznie turbodoładowanych silników diesel - oznaczanych właśnie - popularnym juz dziś znaczkiem TDI (wtedy w przedziale pojemności od 1,9 do 2,5 TDI).
Jednak w Volvo te silniki pojawiły sie dopiero od 1996 roku, były ustawiane w poprzek w modelach 850 i potem dalej w pierwszej generacji S/V70 - w odmianie 2,5TDI 143KM.

U Ciebie w 940 natomiast jest rzędowy, 6 cylindrowy, ustawiony wzdłużnie silnik D24TIC, technologicznie (i ekonomicznie) zupełnie różny od późniejszych silników klasy VW TDI.

Oczywiście nie trzymając się historii można go sobie nazwać jak chcesz - bo ma on i Turbo i jest Diesel i ma Intercooler ... :)


Sorki juz za ten offtopic, koniec:) To lista MB!

_________________
ex:

'84 W123 240D

'88 W124 230 TE



A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 3:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Debesciak pisze:
sorry panowie ale czytam takie posty i jestem troszke zdegustowany :P
chcesz kupic jedną z najbardziej luksusowych odmian MB 5 litrów pojemnosci 8 cylindrów to czego sie spodziewasz ?? ze ci spali jak jakas panda :P przy takich samochodach jak sie pytasz ile pali to po prostu cie na niego nie stac :P a taki samochód to nie tylko paliwo kazda czesc kosztuje majątek byle pierdoła jest trudna do zdobycia wymiana płynów ustrojowych to niezły wydatek
sorry niechcem nikogo obrazic ale taki samochód moze kupic ktos ktogo stac na prawidłową eksploatacje inaczej po 2 latach to będzie trup :P


No i nowe dresy co tydzien...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl