MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 3:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S123 czy T123?
Post: pn mar 10, 2008 5:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Witam!


Jakie farbyczne oznaczenie nosi model kombi np 123? W niektórych materiałach można znaleść S123, jaki i T123. Na tabliczce znamionowej widnieje T123...

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 8:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Moim zdaniem to S123 lub 123T, ale najładniej i wyczerpujaco wygląda na przykład:

S123 E23

podejrzewam że 100% odpowiedzi nie uzyskasz. Wszystko zależy co chcesz przekazać, jeżeli kompletna nazwę modelu to jak wyżej, a jeżeli chcesz napisać o grupie aut 123 kombi to możesz napisać:

123T

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 12:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
georem pisze:
podejrzewam że 100% odpowiedzi nie uzyskasz


Temat rzeka, w opracowaniach takich jak Auto-Ident kod producenta dla tego modelu, to W123T, co pewnie niektorzy uznaja za bledne i zapewne jest to uproszczenie, choc z tych danych korzysta sporo powaznych firm. Analogicznie jest dla W124, ale juz W210 ma wg tego opracowania kod W210K , tak tez stoi w briefie. Ktos mnie kiedys przekonal, zeby zmienic podpis, ale czy slusznie, to do dzis nie wiem ;) Dla wiekszej czesci spoleczenstwa i tak najbardziej jasne sa oznaczenia, ktore widnieja na tylnej klapie.

Ale czemu W202 ma oznaczenie HO202, to juz kompletnie nie rozumiem, skrot od "hiszpanskiej okazji"? [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: wt mar 11, 2008 12:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
MajsterGarage pisze:
Na tabliczce znamionowej widnieje T123...

Chyba 123T [zlosnik]

Obrazek

Oficjalnym oznaczeniem typoszeregu MB123 kombi jest ozanczenie T( 123T ). Taką też formę ma zapis typu na tabliczce znamionowej, ponadto "T" w połączeniu z oznaceniem rodzaju silnika widnieje na zewnętrznym oznaczeniu samochodu (Typenschild) np 240TD,280TE,200T etc.
Poza wszystkim "T" chyba najzręczeniej pasowało do celów marketingowo-medialnych, słynne :"T fur Turismus und Transport", "Tee Wagen",T-Modell- we wszystkich folderach, katalogach i materiałach prasowych nt.123 kombi zawsze jest mowa o modelu T.

Oznaczenie S123 jest wewnętrznym-technologicznym skrótem dla rodzaju nadwozia ( S od Stationswagen), dla pełnego oznaczenia samochodu wymagane jest dodanie do tego skrótu "fabrycznego kodu" dla jednostki napędowej np. S123 E28, czy S123...D30,V23,E23itp.
Wydaje się, że zamiarem speców od wizerunku marki było jednak wpojenie zwykłym oblatywaczom beczek kombi, że mają po prostu Teka lub Tkę. Myślę ,że używanie oznaczeń wewnętrznych jeszcze bardziej komplikuje sprawę i tak pogmatwanego mianownictwa modeli MB, ale sam ich używam [zlosnik] [oczko] .

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 1:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
A ja tam jestem zdecydowanym przeciwnikiem używania S, C i co tam kto jeszcze. Rozumiem, że ktoś chce być taki super-hiper numerolog, ale tak jak napisał Jacku to ma sens jak się podaje wersję silnikową czyli w przypadku Jego T [zlosnik] to będzie S123 E28, choć konsekwencji w podpisie brak ;) . Takie oznaczanie to jest dobre w tabelach, zestawieniach czy danych technicznych, bo wtedy jest to przejrzyste i czytelne dla "wyjadaczy".
Wewnątrz zakładowy kod to jest W, czego w mowie potocznej mało kto używa (z osób mi znanych zawsze tylko Leszek 3.0 [brawo] ). Mówimy raczej po prostu 123, 115, 116. Ostatnio co bardziej leniwi lub głodni to zżerają jedynkę na przystawkę i mówią 15-stka, 16-stka co w towarzystwie osób nie wtajemniczonych może powodować problemy, plotki itp. [zlosnik] . Np.:"Ale zdrową szesnastkę dzisiaj widziałem!" czy bardziej na ostro: "Taką ładną piętnastkę miałeś i ją zarżnąłeś.".
[zlosniki]
Z resztą nie oszukujmy się tak jak do W 123 przylgnęło niezbyt szczęśliwe określenie "beczka" tak żaden inny model, może jeszcze W 210, nie może się "poszczycić".
Wracając do pisowni to uważam, że używanie W i ewentualnie dodatkowej literki na końcu jest dużo lepsze. Patrząc na kolekcje Jacku, gdzie jest W, C i S to nawet wszystko jest jasne, ale jak Chłopak dokupi do kompletu Langa to co tam wstawi? L? Jest jeszcze W 107, gdzie nadgorliwcy używają C dla wersji SLC i R dla SL. Czyli co, takie coś jak W 107 w praktyce nie istnieje? [zlosnik] A co z G? :roll:
Zostawiam do przemyślenia względnie dyskusji. ;)

Do dziś T w oznaczeniach na pokrywie bagażnika W 123 odczytywane jest jako skrót od turbo, np.: 240 TD czyli dwa cztery turbodiesel [zlosnik] . Dobrze, że OM 616 ma cztery cylindry, bo taki fachura jeden z drugim gotów wydumać, że 240 TD napędzany jest tym samym silnikiem co VW LT [zlosnik] . A i dobry przykład poruszyłem, bo używanie skrótu OM (Oel Motor) też jest lekką nadgorliwością, bo 6. na początku oznaczenia motoru informuje nas, że mamy do czynienia z patentem Diesla, a 1. z kolei jasno informuje, że to Otto.
Jeszcze lepsze jest "moje ulubione" dodawanie E przed lub po oznaczeniu gaźnikowej wersji silnikowej np.: 200 E czy E 200 w przypadku W 110/115/123. Totalny nonsens mający na celu (w mniemaniu właściciela) wyraźne zaznaczenie, że to benzyniak. Niestety do dziś święci triumfy na forum i nie tylko.
Mam nadzieję, że wykazałem iż nadmiar literek wprowadza zamieszanie i często nieporozumienia 8) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 1:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Mitu pisze:
jak napisał Jacku to ma sens jak się podaje wersję silnikową czyli w przypadku Jego T [zlosnik] to będzie S123 E28, choć konsekwencji w podpisie brak ;)

Taki mieszaniec mi wyszedł technologiczno-marketingowy- tak co by i "wyjadacze" i początkujący wiedzieli co to sobie chłopak za kolekcję sprawił [oczko] [zlosnik] .Tak na serio trudno zdecydować jaki zapis jest dobry( S123 E28 = 123T 280TE = MB123 280TE? )więc wybrałem mieszankę.

Mitu pisze:
ale jak Chłopak dokupi do kompletu Langa to co tam wstawi? L?

Dla nadwozia langa chyba skrót V123 był.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 2:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jacku pisze:
Tak na serio trudno zdecydować jaki zapis jest dobry


To ja się męczę, a Ty nic wiedzy nie przyswajasz ;) . Jasne, że żaden z tych co podałeś. [zlosnik] W 123 280 TE [ok] .

Jacku pisze:
Dla nadwozia langa chyba skrót V123 był.


Oczywiście masz rację, tylko zobacz jaki bałagan się robi. Jak kupisz Langa z M 123 to będzie: V 123 V 25. A po mojemu: W 123 250 Lang czy lang jak kto woli.
A jak kupisz W 126 500 SEL. W "moim zapisie" jest jasne jakie to auto, a w tym "dziwnym" [zlosnik] będzie V 126 E 50.

PS E to kod wewnątrz-zakładowy BMW :) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 8:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mitu pisze:
Jest jeszcze W 107, gdzie nadgorliwcy używają C dla wersji SLC i R dla SL. Czyli co, takie coś jak W 107 w praktyce nie istnieje?


Ja tam nie mam problemu z rozszyfrowywaniem literek i cyferek, a to że Tobie się to nie podoba to zaraz od nadgorliwców wyzywasz. ;) Są umysły ścisłe, którym to się może podobać i nie sprawia najmniejszego problemu i są umysły mniej ścisłe, które mogą mieć z tym rozszyfrowywaniem problemy, dlatego mamy wybór i ja nikogo nie potępiem tak jak Ty.

Możesz sobie napisać:

W107 280SL
R107 E28

i mi to obojetnie. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 1:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Napisz beczka kombi i po problemie [zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 12:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
georem pisze:
Ja tam nie mam problemu z rozszyfrowywaniem literek i cyferek, a to że Tobie się to nie podoba to zaraz od nadgorliwców wyzywasz. ;) Są umysły ścisłe, którym to się może podobać i nie sprawia najmniejszego problemu i są umysły mniej ścisłe, które mogą mieć z tym rozszyfrowywaniem problemy, dlatego mamy wybór i ja nikogo nie potępiem tak jak Ty.


Eee tam zaraz wyzywam [zlosnik] . Jestem umysł nieścisły, nie to żeby mniej ścisły tylko w ogóle nieścisły [zlosnik] , ale też te literki rozszyfrowywuje. Chodzi mi o to, że różne sposoby oznaczeń prawidłowych oraz własnych [zlosnik] prowadzą do zamieszania i kandydaci na wyjadaczy forumowych muszą przez to przebrnąć, a nie jest łatwo. Z drugiej strony może to i dobry test na wyjadaczy [zlosnik] .
Nikogo nie potępiam, takie mam poczucie humoru co to nikt go nie chwyta, a co Niektórzy odbijają i wtedy już nawet mi nie jest śmiesznie.
Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam :roll: .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 11:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
MajsterGarage pisze:
Na tabliczce znamionowej widnieje T123

A jak to jest z modelem Coupe? Na tabliczce jest zapis 123C?

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 12:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
MajsterGarage pisze:
MajsterGarage pisze:
Na tabliczce znamionowej widnieje T123

A jak to jest z modelem Coupe? Na tabliczce jest zapis 123C?


Obrazek

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl