MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 2:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 6:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
AndyS pisze:
Przy 130 wyło jak odrzutowiec i praktycznie to był koniec możliwości.


W polskich warunkach tyle wystarczy. :)

Priorytetem jest dla mnie bezstresowe wyprzedzanie i możliwość spokojnej jazdy ze stałą prędkością 90 km/h. :) Nie musi jeździć 150-170 km/h, bo w Polsce nie ma gdzie, a zresztą mimo młodego wieku jestem spokojnym kierowcą. :) 300SE jechałem max. 120 km/h i nie potrzebowałem więcej (chociaż też spowalniała mnie myśl o wirze w zbiorniku paliwa). ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Szumek pisze:
Czy gdy kupię silnik bez sprężarki klimy, to da się ją potem zamontować?

Potrzebna będzie jeszcze podstawa sprężarki-dość trudna do zdobycia.
Szumek pisze:
Gdzie jest chłodnica oleju od skrzyni w 300SE?

W chłodnicy tzw.wody
Szumek pisze:
Czy stacyjka będzie wymagała wymiany? Jeśli tak, to na jaką ją wymienić?

Trzeba wymienić.Wkładkę można przełożyć,żeby nie mieszać z kluczykami.
Szumek pisze:
Jakie przeróbki w układzie paliwowym?

Filtr paliwa w zbiorniku-bardzo istotne.
Szumek pisze:
Czy aby działało ASD, wystarczy w OM603 wymienić pompę wspomagania na pompę wspomaganie+ASD?

Musisz ją wymienić.Pasować będzie z twojego silnika.
Dodatkowo wydech do wymiany. Wystarczy za katalizator.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 10:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Hehe, odbiegnę od tematu bo ja jestem purystą MB - to co wyjechało z fabryki być powinno.
Szumek Ty walczysz o to aby nie skalać MB LPG a chcesz zamiast benzyny zrobić rzeźbę w g. i wstawić dizla :-P a fuj! Napraw toto aby paliło na LPG i dotłucz go na tyle aby się zwrócił a potem kup inny ładny i dbaj o niego jak o żonę. Bo narazie to walczysz o coś tylko nie wiem o co ;-)
To tak OT ale nie mogłem sie powstrzymać co by zrozumieć.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 11:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Nie musisz tego rozumieć. [zlosnik]

Akurat W126 to taki model, którego w dieslu dostać trudno.
Mam tutaj żal do producenta, że dał diesla tylko na rynek amerykański.

Gdyby to było W124/W123/itp. to trzymałbym się VINu, czyli kupiłbym w dieslu, tutaj nie widzę takiej konieczności.

Samochód jest w stanie idealnym, jedynie ten silnik jest nie bardzo przez "mądrych" gazowników.

Pogrzebię jeszcze przy nim, ale jeśli koszty będą za wysokie, to na pewno założę diesla.

Ja akurat nie rozumiem ludzi, którzy kupują np. W201 albo W124 i wpierdzielają do niego gaz, żeby oszczędzać, kiedy dokładając podobną kwotę mieliby takowe auto w dieslu. Chcą mieć mercedesa, najlepiej takiego, żeby piszczał na światłach, był cichy i jeszcze żeby tanio jeździł. [zlosnik] Takie rzeczy to tylko w Erze. [zlosnik] Zawsze byłem fanem diesli i MB kojarzy mi się głównie ze świetnymi silnikami diesla. Stare silniki benzynowe to jak dla mnie niewypał. Przełknąłem taki silnik tylko ze względu na to, że to W126, czyli wg. mnie najlepszy model Mercedesa.

Skoro jesteś takim purystą, to gazu też nie powinieneś założyć. [zlosnik]

Nie będę zajeżdżał tak ślicznego samochodu tylko dlatego, bo muszę się trzymać VINu. A gazu w nim nie będzie i o tym już pisałem.

Walczę o to, żeby samochód nie tkwił w warsztatach z różnymi usterkami KE-Jetronic, nie marniał na parkingu, tylko jeździł.

Miałeś kiedyś MB w dieslu? To kiedyś kup coś takiego i wtedy pogadamy. Będziesz rzygał na samą myśl o LPG. [zlosnik]

Ale to trzeba mieć, żeby zrozumieć.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 12:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
:-) Spoko Jak zrobisz dobrze to będzie jeździł... jakoś ... No właśnie.
Ja jeździłem może nie dużo MB z dizelkiem bo powiedziałem: Nie, nie dla mnie. Ani tanio - 300D paliło 11l po mieście ani szybko, Polonez to była przy nim rakieta. Więc chyba jeśli miałbym jeździć 300D nie lejąc frytury czy oranżady to wolał bym dołożyć odrobinkę i jednak 300E - bo przyspieszenie jest kompletnie z innej ładniejszej bajki.
Więc może jednak opłaca się zostawić tego benzyniaka naprawionego i mimo wszystko mieć lepsze przyspieszenie za niewielki wzrost kosztów ale nie przerabiać to zacne auto na kundla. Co na zdrowie nie wyjdzie ani Tobie ani jemu, bo pracy aby to grało tak jak fabryka przewiduje jest ogrom o ile nie więcej... a i tak planujesz skrzynkę zostawić, most zostawić...
A co do mnie to ja LPG traktuję jako coś co mogę zdemontować pozostawiając auto w stanie prawie niezmienionym wtedy kiedy najdzie mnie na to ochota :-) A jak już pisałem właśnie taki plan mam z tym, że nie teraz bo nie lubie tracić pieniędzy. Moj MB na LPG jeździ tak jak na benzynie tylko jest trochę słabszy ale na szczęście przyspiesza koło 10s co jest dla mnie wystarczające.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 2:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Szumek pisze:
Chcą mieć mercedesa, najlepiej takiego, żeby piszczał na światłach, był cichy i jeszcze żeby tanio jeździł.

Otóż to ,właśnie o to chodzi i po to jest instalacja LPG, a nie dezel
[zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 3:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
ukaniu pisze:
Więc może jednak opłaca się zostawić tego benzyniaka naprawionego i mimo wszystko mieć lepsze przyspieszenie za niewielki wzrost kosztów ale nie przerabiać to zacne auto na kundla.


Niewielki wzrost kosztów?

OM603 spali w mieście 10-11l ON.

M103 14-16l benzyny.

OM603 spali na trasie 7-8l ON.

M103 10-12l benzyny.

To jest niewielka różnica? [zlosnik]
Zresztą to co podałem dla M103 jest bardzo optymistyczne. [zlosnik]

Nie wspomnę już o świecach, kopułkach, rozdzielaczach, przewodach, itp.
W dieslu co najwyżej świece żarowe.

Drugiego W126 mam już z dieslem i sprawuje się dobrze, więc mam już pojęcie o tym, jak będzie po przekładce. [zlosnik]

A w pierwszym poście napisałem, że "rozważam montaż OM603", a nie "już kupiłem podzespoły, czy coś jeszcze będzie potrzebne?".

Wszystko zależy od kosztów naprawy skutków wystrzału gazu.

Dobra, koniec tematu "Dlaczego?". [zlosnik]

Jeśli już to konkrety. :)

adler1934 pisze:
Szumek pisze:
Czy stacyjka będzie wymagała wymiany? Jeśli tak, to na jaką ją wymienić?

Trzeba wymienić.Wkładkę można przełożyć,żeby nie mieszać z kluczykami.


Stacyjka z W124 będzie pasować?


adler1934 pisze:
Szumek pisze:
Jakie przeróbki w układzie paliwowym?

Filtr paliwa w zbiorniku-bardzo istotne.


Pompę paliwa trzeba będzie wymontować? Bo benzyniak chyba ma w sumie dwie pompy paliwa? Jak z tym jest w dieslach?

adler1934 pisze:
Dodatkowo wydech do wymiany. Wystarczy za katalizator.


Czyli kolektory wylotowe i jeszcze troszkę? ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 17, 2008 6:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Stacyjka z W124 będzie pasować?

Na pewno od W123 pasuje, a od 124 na 99%.

Szumek pisze:
Pompę paliwa trzeba będzie wymontować? Bo benzyniak chyba ma w sumie dwie pompy paliwa? Jak z tym jest w dieslach?

Pompę paliwa zdemontować i sprzedać ;) W Dieslu pompa paliwa jest przy pompie wtryskowej,więc pewnie będzie przy silniku.
Szumek pisze:
Czyli kolektory wylotowe i jeszcze troszkę?

Wydech można połączyć specjalnym giętkim elementem.

Ale teraz najważniejsze: jak podłączyć sterowanie do pompy wtryskowej? Bo tam idą przewody do sterowania wolnych obrotów. Czy jest jakiś przekaźnik itd.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 12:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 20, 2008 8:41 pm
Posty: 22
Tak przygladam sie temu tematowi, widze ze dosc duze kontrowersje bnudzi, ja sam mam 126 z silnikiem 603 ale turbo, nie jest to moja przerobka takiego kupilem, i sprawuje sie swietnie, kiedys byl to 380 SE, a teraz ma 603 turbo i 5 manuala, przelozenia mostu nie pamietam ale cos okolo 3.. W kazdym razie autko trzeba przyznac jest szybkie bo podciagalem nim powyzej 170 i to nie byl koniec, tyle ze mam go od niedawana i jeszcze nie trafilem na odcinek drogi zeby zobaczyc ile pojdzie na max poprzedni wlasciciel twierdzil ze lecial nim 200 km/h i jestem w stanie w to uwierzyc.. Tak wiec ja jestem za dieslem w 126..

Odrazu moge podpowiedziec ze stacyjka pasuje i od 123 i od 124 i od 190(201) merca.. roznia sie tylko ulozeniem zaworka od gaszenia podcisnieniem a w 126 jest tam tyle miejsca ze to nie gra roli..

Powodzenia życze

_________________
Pierwszy W123 200+gaz 79r (ex)
Poczciwy W123 200D 77r
Kochany W123 300D 83r (ex)
Szalony W126 300 SD Turbo (ex)
Dostojny W126 560 88r SEL (ex)
Bez wyrazu W124 200E (ex)
Zapracowany 207D 79r
Leniwy 207D 81r
Sofa W124 300D 92
Ognisty W124 300D Turbo 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 6:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
balaganik jak masz podłączoną instalację do pompy wtryskowej?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 9:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ja odpuszczam sobie przekładkę silnika, udało mi się doprowadzić M103 do porządku, jeszcze zwalczę falujące obroty i po sprawie. :)

Ale nie widzę powodu, żeby kończyć temat, bo zawsze się komuś przyda i przy chęci wymiany benzyny na diesla w W126 będzie gdzie szukać informacji. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 3:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jeszcze jedna kwestia w przypadku przekładki...

W W201 miałem silnik OM601 i sterowanie pompą wtryskową było za pomocą linki od pedału gazu połączonej z układem drążków przy silniku.

W W126 pedał gazu jest połączony ze sterowniem silnikiem poprzez drążki.

Jak to zgrać?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl